1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Näytön ohjain rikki? näyttö mustaksi kesken koneen käytön

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi eetu kontiainen 25.06.2015.

  1. eetu kontiainen

    eetu kontiainen Member

    Liittynyt:
    25.06.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,934
    Kiitokset:
    1,258
    Pisteet:
    243
    Jooh sieltähän se syykin sitten varmistui eli näytönohjain.

    Koodi:
    ************* Symbol Path validation summary **************
    Response                         Time (ms)     Location
    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
    Executable search path is:
    Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (4 procs) Free x64
    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
    Built by: 7601.17514.amd64fre.win7sp1_rtm.101119-1850
    Machine Name:
    Kernel base = 0xfffff800`02a4e000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02c93e90
    Debug session time: Thu Apr 30 23:59:22.606 2015 (UTC + 3:00)
    System Uptime: 0 days 0:03:45.075
    Loading Kernel Symbols
    .
    
    Press ctrl-c (cdb, kd, ntsd) or ctrl-break (windbg) to abort symbol loads that take too long.
    Run !sym noisy before .reload to track down problems loading symbols.
    
    ..............................................................
    ................................................................
    ..........
    Loading User Symbols
    Mini Kernel Dump does not contain unloaded driver list
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    Use !analyze -v to get detailed debugging information.
    
    BugCheck 117, {fffffa8004289010, fffff880042c7848, 0, 0}
    
    *** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmpag.sys
    *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmpag.sys
    Probably caused by : atikmpag.sys ( atikmpag+b848 )
    
    Followup: MachineOwner
    ---------
    
    2: kd> !analyze -v
    *******************************************************************************
    *                                                                             *
    *                        Bugcheck Analysis                                    *
    *                                                                             *
    *******************************************************************************
    
    VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED (117)
    The display driver failed to respond in timely fashion.
    (This code can never be used for a real bugcheck.)
    Arguments:
    Arg1: fffffa8004289010, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
    Arg2: fffff880042c7848, The pointer into responsible device driver module (e.g owner tag).
    Arg3: 0000000000000000, The secondary driver specific bucketing key.
    Arg4: 0000000000000000, Optional internal context dependent data.
    
    Debugging Details:
    ------------------
    
    
    FAULTING_IP:
    atikmpag+b848
    fffff880`042c7848 ??              ???
    
    DEFAULT_BUCKET_ID:  GRAPHICS_DRIVER_TDR_TIMEOUT
    
    TAG_NOT_DEFINED_202b:  *** Unknown TAG in analysis list 202b
    
    
    BUGCHECK_STR:  0x117
    
    PROCESS_NAME:  System
    
    CURRENT_IRQL:  0
    
    ANALYSIS_VERSION: 6.3.9600.17336 (debuggers(dbg).150226-1500) amd64fre
    
    STACK_TEXT:
    fffff880`05df0490 fffff880`1032d5f7 : fffffa80`04289010 fffff8a0`08c2b48d 00000000`00000000 fffff880`1032d343 : watchdog!WdDbgReportRecreate+0xa3
    fffff880`05df09b0 fffff880`1032e075 : fffff8a0`08d82ffc fffff8a0`08771aa0 fffff8a0`08c2b48d 00000000`00157b6f : dxgkrnl!TdrUpdateDbgReport+0xcb
    fffff880`05df0a00 fffff880`1032ece2 : fffffa80`04289010 fffffa80`04289010 fffffa80`057a1d50 fffffa80`0556e010 : dxgkrnl!TdrCollectDbgInfoStage1+0x92d
    fffff880`05df0aa0 fffff880`0f00ff07 : fffffa80`04289010 00000000`00000000 fffffa80`057a1d50 fffffa80`0556e010 : dxgkrnl!TdrIsRecoveryRequired+0x17a
    fffff880`05df0ad0 fffff880`0f03dd5a : fffffa80`ffffffff 00000000`00003511 fffff880`05df0c30 00000000`00000002 : dxgmms1!VidSchiReportHwHang+0x40b
    fffff880`05df0bb0 fffff880`0f00b29e : fffffa80`0556e010 ffffffff`feced300 fffffa80`057a1d50 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchWaitForCompletionEvent+0x196
    fffff880`05df0bf0 fffff880`0f037e7a : 00000000`00000000 fffffa80`057a1d50 00000000`00000080 fffffa80`0556e010 : dxgmms1!VidSchiScheduleCommandToRun+0x1b2
    fffff880`05df0d00 fffff800`02d6bcce : 00000000`02b20ced fffffa80`055774d0 fffffa80`0396d9e0 fffffa80`055774d0 : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0xba
    fffff880`05df0d40 fffff800`02abffe6 : fffff800`02c40e80 fffffa80`055774d0 fffff800`02c4ecc0 0012497b`00104270 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
    fffff880`05df0d80 00000000`00000000 : fffff880`05df1000 fffff880`05deb000 fffff880`061c0b70 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16
    
    
    STACK_COMMAND:  .bugcheck ; kb
    
    FOLLOWUP_IP:
    atikmpag+b848
    fffff880`042c7848 ??              ???
    
    SYMBOL_NAME:  atikmpag+b848
    
    FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner
    
    MODULE_NAME: atikmpag
    
    IMAGE_NAME:  atikmpag.sys
    
    DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  546e9eb6
    
    FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x117_IMAGE_atikmpag.sys
    
    BUCKET_ID:  X64_0x117_IMAGE_atikmpag.sys
    
    ANALYSIS_SOURCE:  KM
    
    FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:x64_0x117_image_atikmpag.sys
    
    FAILURE_ID_HASH:  {fa4b6286-8c4a-e9c2-c89f-5612619e000e}
    
    Followup: MachineOwner
    
    Eli lyhykäiisesti sanottuna näytönohjain lakkaa vastaamasta jolloin järjestelmä kaatuu (vaikka tässä tapauksessa "sammuukin" vain näyttö, normi aika sille on 2 sekuntia sen jäkeen windows kaatuu.
    Alla olevalla Microsoftin korjauksella toi aika kasvaa 8 sekuntiin, se voi hyvällä säkällä auttaa.
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2665946

    Todennnäköisesti ei kuitenkaan. Windowsin uudelleenn asennus auttaa joillain, joillain ei sekään eli
    v-mäinen ongelma.

    Voit koittaa vielä poistaa näytönohjaimn ajurit DDU:la
    http://www.wagnardmobile.com/DDU/

    Mulla ei oo mitään ohjetta sen käyttöön mutta se on helppoa ja opastettua.
    Jos käytät tuota niin sen jälkeen toi Microsoftin korjuas täytyy ajaa uudestaan
     
    eetu kontiainen kiitti tästä.
  4. eetu kontiainen

    eetu kontiainen Member

    Liittynyt:
    25.06.2015
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Joono katson jos noista on jotain apua ja jos ei ole niin lähden katseleman uutta näytön ohjainta koneeseen.

    Suur kiitos kumminkin avusta.
     
    *Trinity* kiitti tästä.
  5. stunner185

    stunner185 Member

    Liittynyt:
    06.07.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni oli vastaavanlaista ongelmaa kun käytössä oli halpis hdmi piuha. Näyttö pimeni satunnaisesti ilman mitään ilmeistä syytä,äänet kylläkin kuuluivat. Piuhan vaihdon jälkeen ongelmat hävisivät.
     

Jaa tämä sivu