1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näin luodaan Counter-Strike: Source Serveri + Stats

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Gocom 24.02.2006.

  1. STF

    STF Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2004
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo eipä tuo ensimmäinen kerta ollut kun joltain tuo puuttuu ;)
     
  2.  
  3. N00B

    N00B Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Millä ohjelmalla tuo mani_server.cfg on tehty?
    En saa avattua sitä sillä minulla ei ole sitä ohjelmaa.
    Mistä sen ohjelman saisi?
     
  4. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan muistio käy. Lukisit ohjeita koska niissä sanotaan avaa muistiolla ja tallenna muodossa cfg "KAIKKI" tyypillä...

    Toisaalta voit ostaa Microsoftin XML Readerin ja maksaa siitä 70 euroa. Valinta on sinun.

    Tiedoksi. Muistiolla voit lähes tulkoon avata mitä vain, mutta sillä voi tallentaa tiedoston aivan mihinkä tahansa muotoon MP3:ta aina NTFS:ään. Ne ei kuitenkaan toimi kuten mp3 tiedostot, jos et kopio valmiista koodia. Musiikkia vaan tekemään muistiolla :D
     
  5. N00B

    N00B Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun kirjoitan consoleen status niin ei tule mitään näkyviin.
    Mistä se johtuu???
     
  6. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sinun pitää pelata jollakin servulla sen kirjoittaessasi. Sekin lukee täällä. Katso mitä STF on aikasemmin kirjoittanut... Lue ensin kysy sitten, jooko NOOB? Ei ihan kaikkea tarvitse kahteen kertaan kysyä.
     
  7. N00B

    N00B Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja miten sai quake soundeja servuun vai tuleeko ne jo tuossa valmiiksi???
     
  8. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sekin lukee täällä, STF ja mä ollaan puhuttu siitä ja lähes kaikki ongelmatkin on lueteltu täällä.

    Kohta teen tästä kirjan... :D

    Ohjeet on pitkät mutta lue ne. Quake äänet on käsitelty vuoropohjaisesti juttelemalla... taitaa olla siinä ekan sivun lopussa. Kato tarkkaan.
     
  9. Afeeb

    Afeeb Member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin mitä pitäisi tehdä jos servu lagaa pahasti? Laitoin suorituskyvyn parhaimmilleen ja poistin turhia ohjelmia mutta lagaa vielä? Ja on 4megan netti.
     
  10. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Poista taskeja msconfig komennolla, poista myös haittaohjelmat, kuten spyware ja viirukset yms.

    Tai jos on rahaa niin hanki toinen kone servukoneeksi. Se on paras ratkaisu.

    Tällä keskustelu alueella niitä ohjeita on. Lue pois. Tossa ohjeessa ei oo mitään nopeuteen liittyvään kuin vaan perus asiat, mutta sitten tossa ollaan ihan juttelemalla käsitelty noita.

    Kts. kaikki asiat jota Mynthon ja mä ollaan puhuttu.
     
  11. Afeeb

    Afeeb Member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten noi admin skinit ku ne ei toimi, miten tarkalleen pistetään ja pitääkö konsoleen kirjotella jtn?
     
  12. STF

    STF Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2004
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pura admins_pack.zip. Puretusta kansiosta, copy pasteta kansio [bold]cstrike[/bold] kansioon [bold]C:\srcds[/bold]. Kysyy että korvataanko, vastaa kyllä. Ja consoleen ei tarvi kirjoitella mitään. Kun liityt omalle serverillesi, niin vasempaan reunaan pitäisi tulla valikko, josta voit valita skinit.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2006
  13. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin luki mun ohjeissakin. Se on niin helppoa... Siellä lukee ne tiedosto nimet niin siitä on niin helppoa päätellä minne ne zipit menee. Lukekaa tota ohjetta, siellä on skinien asentaminen... "Pura skinit väliaikaiseen kansioon ja sitten siirrä oikeat tiedostot oikeisiin kohteisiin, taisin sanoa" :D
     
  14. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vasen, vasen reuna... :D
     
  15. STF

    STF Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2004
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kerkesin korjata :D

    Ai niin! Jos servu lagaa (äijä "warppii" miten sattuu). 50%:sti tuo "lagi" korjaantuu kun vaihdat counter striken optionsista kaiuttimien määrän toiseen. Esim 5.1 --> 2.0 tai toisin päin. Kokeilemalla selviää onko vika siinä. [bold]cl_smooth 1[/bold] consoleen voi auttaa joissain tapauksissa.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2006
  16. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin ja muutama neuvo noihin servun karttoihin. Kartat de_nuke ja cs_militia olis aika kannattavaa poistaa mappi kierrosta. Ne voi korvata vaikka kartoilla: cs_militia_tm ja de_nukes. Tuolla vaihdolla servun lagaaminen ja kaatumisvaara vähenee.

    Niin ja sitten ei kannata lisätä liikaa hienoa tavaraa servulle, koska silloin lataus ajat nousevat ja fps laskee. Omasta kokemuksesta en näiden lisäämistä servulle suosittele: Isoja biisejä, ääniä, logoja (jos lisäät käytä png tiedostoja), ei yli 4 custom skiniä, vain muutama custom kartta ja niidenkin pitää olla pieni kokoisia datassa (ei kartan koossa :D)...
     
  17. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tänään juhlat! Nuosin just junior memberiksi! Jippii! :D
     
  18. Afeeb

    Afeeb Member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti näist, nyt ei ukko ota 4 askelta taakke ku eteen päin ottaa yhen! :)
     
  19. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Tätä ohjetta varmaan tutkii muutkin ku CSS pelin asentajat joten pastetan tänne DOD:Source -palvelimen serverin conffit joita voi muutella sitten mielensä mukaan. Jos ei muuta mainittu, niin noissa säädöissä pätee sääntö: 1=kyllä, 0=ei

    // **************************************
    // Serverin omia rajoituksia: toimivat myös
    // muissa Source -peleissä.
    // **************************************

    //salasanat
    hostname "SERVERIN NIMI" // niin, tarvitseeko selittää.
    rcon_password "RCON-SALASANASI!" // RCON-salasana
    sv_password "" // pelaajilta kysyttävä salasana, ei salasanaa palvelimelle pääsee kaikki.

    sv_allowdownload "0" // Sallii pelaajien ladata tiedostoja palvelimelta. Oletus: 1
    sv_allowupload "0" // Salliin pelaajien ladata esim omia spray-logojaan palvelimelle. Oletus: 1
    sv_alltalk "0" // Kuuleeko kaikki (tiimirajoituksista piittaamatta). Voicecomin puheet. Oletus: 0
    sv_cheats "0" // Sallitaako cheatit (godmode yms sisäänrakennetut juskat). Oletus: 0
    sv_gravity "800" // Painovoima. Oletus: 800
    sv_lan "0" // Onko palvelin LAN-palvelin (1) vai Internetissä näkyvä (0). Oletus: 0
    sv_maxspeed "320" // Pelaajan nopein liikkumisvauhti. Oletus: 320
    sv_pausable "0" // Voidaanko peli pistää paussile palvelimelta. Oletus: 0
    sv_region "2" // Millä alueella palvelin on. Oletus: -1
    sv_secure "1" // Käytetäänkö Valve AntiCheat järjestelmää. Oletus: 0
    sv_timeout "300" // Jos pelaajasta ei kuulu mitään näin moneen sekuntiin, pelaaja poistetaan palvelimelta. Oletus: 65
    sv_voiceenable "1" // Sallitaanko pelin sisäinen voicecom. Oletus: 1

    mp_allowspectators "1" // Sallitaako Spectator Mode vai ei. Oletus: 1
    mp_autokick "0" //Potkaistaako idlaavat pelaajat pois. Oletus: 0
    mp_flashlight "0" // Sallitaanko taskulamput. Oletus: 0
    mp_footsteps "1" // Kuuluvatko askeleet pelaajien korviin. Oletus: 1
    mp_forcecamera "1" // Rajoitetaanko Spectator Modea kun pelaaja kuolee. Oletus: 0
    mp_fraglimit "0" // Montako fragia voi yksi pelaaja tehdä ennen kuin kartta vaihtuu. Oletus: 0
    mp_friendlyfire "1" // Ottaako omat osumaa jos kohti ampuu. Oletus: 0
    mp_limitteams "6" // Kuinka monta pelaajaa liikaa voi joukkueessa olla, verrattuna toiseen joukkueeseen. Olteus: 2
    mp_timelimit "30" // Montako minuuttia yhtä karttaa pelataan. Oletus: 0
    mp_winlimit "0" // Montako voittoa voi tiimi ottaa ennen kuin karra vaihtuu. Oletus: 0

    // **************************************
    // Palvelimen ratet
    // **************************************
    sv_maxrate "20000" // Suurin sallittu rate-arvo, 0 = ei rajaa. Oletus: 0
    sv_minrate "7500" // Pienin sallittu rate-arvo, 0 = ei rajaa. Oletus: 0
    sv_maxupdaterate "101" // Suurin sallittu updaterate-arvo. Oletus: 60
    sv_minupdaterate "20" // Pienin sallittu updaterate-arvo. Oletus: 10
    fps_max "300" // Rajoittaa palvelimen Frames Per Secondia. Oletus: 300

    // **************************************
    // lokitiedostot
    // **************************************
    log "off" // Kirjataanko lokia. on = kirjataan, off = ei kirjata.
    sv_logbans "1" // Kirjataanko palvelimen bannit. Oletus: 0
    sv_logecho "1" // Heitetäänkö lokitiedostoto palvelimen konsoliin. Oletus: 1
    sv_logfile "1" // Talleteteaanko lokitiedot tiedostoon. Oletus: 1
    sv_log_onefile "1" // Rajoitetaanko lokitiedosto yhteen tiedostoon Oletus: 0



    // **************************************
    // Day of Defeat: Source:n omia säätöjä.
    // **************************************
    dod_bonusround "0" // Jos 1, voittajatiimi voi tappaa vastustajia hetken. Oletusarvo: 1
    dod_bonusroundtime "5" // Aika sekunteina, jonka jälkeen kierros alkaa uudelleen. Oletus : 15
    dod_flagrespawnbonus "1" // Kunka monta sekuntia per lippu respawn-aika pienenee. Oletus: 1
    dod_grenadegravity "-420" // Käsikranaateiden painovoima. Oletus: -420
    mp_allowrandomclass "1" // Sallitaanko "random" luokka. Oletus: 1
    mp_tickpointinterval "30" // Kuinka monta sekuntia lippua pitää pitää että tiimi saa pisteen. Oletus: 30
    mp_rocketdamage "150" // Rakettien vaurio. Oletus: 150
    mp_rocketradius "200" // Raketin räjähdysalue. Oletus: 200
    mp_warmup_time "0" // Warmup-kierroksen aika sekunteina. Default: 0

    // **************************************
    // Luokkien rajoitukset: Axis = Wermacht,
    // Allies = US Army
    // **************************************
    mp_limit_allies_assault "4" // Rajoittaa Allies Assault -luokan määrän. Oletus: -1
    mp_limit_allies_mg "1" // Rajoittaa Allies Machinegunner -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_allies_rifleman "-1" // Rajoittaa Allies Rifleman -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_allies_rocket "3" // Rajoittaa Allies ocket -luokan määrää. Olteus: -1
    mp_limit_allies_sniper "1" // Rajoittaa Allies Sniper -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_allies_support "2" // Rajoittaa Allies Support -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_axis_assault "2" // Rajoittaa Axis Assault -luokan määrän. Oletus: -1
    mp_limit_axis_mg "1" // Rajoittaa Axis Machinegunner -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_axis_rifleman "3" // Rajoittaa Axis Rifleman -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_axis_rocket "-1" // Rajoittaa Axis Rocket -luokan määrää. Olteus: -1
    mp_limit_axis_sniper "1" // Rajoittaa Axis Sniper -luokan määrää. Oletus: -1
    mp_limit_axis_support "2" // Rajoittaa Axis Support. -luokan määrää. Oletus: -1
     
  20. Afeeb

    Afeeb Member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä sen mappikierron saa päättää? :O
     
  21. Mynthoni

    Mynthoni Member

    Liittynyt:
    05.01.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ne quake soundit toimii mulla sillei satunnaisesti... prepare tulee aina ja firstblood, mutta headshottia en oo kuullu kertaakaan ja se ei johdu siitä ettenkö sais niitä headshotteja :D. Kaverilla, joka pelas ko. servulla kuulemma kuului headshot.

    Ja sitten aiheesta seuraavaan: Tietääkö kukaan miksi mun serverit, jotka lisään faveihin ei jää sinne, vaan lähtee sieltä pois jonkun ajan päästä? Ja myöskään historyyn ei jää mitään.
     

Jaa tämä sivu