1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näin luodaan Counter-Strike: Source Serveri + Stats

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Gocom 24.02.2006.

1. nObO2

nObO2 Guest

No windowsille tehää eniten viruksii. Minkä helve*** ne ei kehitä ohjelmia joita viruksien tai troijaliasten olis mahdoton läpästä. Paitsi et semmonen ohjelma on melkein mahdoton tehdä. Linuxille ei tarvis ees viruksentorjuntaa kun sille ei tehä paljo viruksii. Haista **** windows!

2.  
  3. nObO2

nObO2 Guest

:/ gocom en usko että koneel on viruksia nimittäin muut ohjelmat toimii moitteettomasti. Matojen vaikutuksia ovat koneen uudelleenkäynnistys, tän tiiän koska mulla oli vuosisitte mato ja troijalainen ja 3 viruksentorjuntaa kun en tajunnut et saa olla vaa yks :). Se meni niin et Norman väitti et F-securen tiedostos on virus ja ne ei poistanu mitään. Mut sitte mietin että jos mun koneelle on jäänyt jotain niiden osia esim sygaten firewalli tai jotain.

4. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@nObO2

Norman ja f-secure ei tykkää toisistaan voi johtua siitäkin. :)

5. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ nobo2

Olet vähän väärässä. Se miksi linuxille ei tarvitse viiruksentorjuntajärjestelmää on se sillä linux on oikeastaan itsessään jo semmoinen. Linuxista saa itsessään jo mahtavan suojan koneelle. Oikeasti olet aika nobo sillä linuxille on itseasiassa jopa enemmän viiruksia, ja arvaapas miksi. Koska lähes kaikki palvelimet rakennetaan linuxin päälle. Jos haluat enemmän statiikkaa tulee mun palvelimelle välillä noin 200:kin viirusta päivässä tosin linux alla niin ei tule kipua. Scannereita on vielä enemmän ja palvelinta ylikuormitetaan lähetyksillä kerran viikossa. Että siinä sulle sun "arvaukset" takaisin. Jos et tiedä niin älä sano mitään, ei pahalla.

Cheers!

Viimeksi muokattu: 13.07.2006
  6. nObO2

nObO2 Guest

Ei linuxilla ole enempää viruksia kuin windowsilla, koska suurin osa kotikäyttäjistä käyttyy windowsia. On niitä lisääntynyt vuosien mittaan
    Linuxillekin. Mutta kyllä windows on johtava tekijä näissä viruksissa. En nyt jaksa riidellä tästä asiasta eli palataan siihen servu aiheeseen. Ne Hijackthis ukot sano ettei oo viruksia ja järjestelmä on kunnossa. Mun serkku oli oikees!Mistähän ongelma sit johtuu?
    ja muute mullakin on Linux kone ja siin F-secure eikä virusvarotuksii oo ollu muuta kun 2 ja kone on ollu mul 2v. Ja kone on toiminta kunnossa.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.07.2006
  7. STF

STF Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @nobo2

Onko NAT päällä? Minkä IP:n windows näyttää, kun klikkaat verkkoyhteytesi päällä oikeaa korvaa ja valitset "Tila" ja avautuvasta valikosta "tuki" sivu?

8. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Omg, STF on taas tässä ketjussa :)
    He he, oon puhunu yleisesti natista mutta en sanonut, mitään nobo2:lle. Pitäs varmaan räätälöidä kaikille oma viesti :p

Niin, muistutaan vaan että kohta on tulossa Valvelta päivitys ja taas menee sorsa sekasin luulen :(. Eli kun kysytte mikä vikana niin kysykää vain kerran, jos tämän viestin vielä näette.

Cheers!

9. nObO2

nObO2 Guest

NATIN pitäis salia kaikki ja koneen ip on 192.168.1.33 ja aliverkonpeite 192.168.1.1 . Mul on zyxel prestige 600 series modeeemi ja NATIN pitäs sallia kaikki.

10. nObO2

nObO2 Guest

ja sit mulla ei toimi tuo server.cfg tiedosto että onko tuo sv_region 3 pakollinen?

11. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ nobo2

En tajua kysymystäsi. Kaikki komennot on pakollisia, sillä muuten niitä ei määritetä tai ne ovat alkuperäisasetuksia.

Komento sv_region määrittää missä servusi näkyy, millä mantereella Steamin omassa serverilistassa. Numeroa vaihtamalla se näkyy eripuolilla maailmaa.

Jos oikein muistan niin:

1 = P.Amerikka
    2 = E. Amerikka
    3 = Eurooppa
    4 = Aasia

Numero ei kuitenkaan vaikuta ohjelmiin jotka itse etsivät maan ip:n avulla, mutta se sekottaa valven steamin listan.

Se miksi server.cfg tiedoston komennot eivät näy maailmalle johtuu palomuuristasi, se on ainoa mahdollinen syy tai server.cfg tiedostosi on väärässä paikassa, väärässä muodossa tai et vaan osaa tallentaa. Jos se ei vaikuta servuusi mitenkään, niin mitä väliä sillä on etteivät ne näy? Ei niin mitään.

Muitakin tuommoisia servuja on joilla komentojen attribuutit eivät näy maailmalle palomuurin takia, kuten Pelipurkki.net # 2 Baka. Se on kotiservu, ja palomuuri box estää niiden komentojen näkymisen. Se servu ei myöskään näy serverlistoissa, muussa kuin Steamin ja joissain harvinaisimmissa. Kuitenkin tuo mahtava Zombie servu toimii mainiosti ja käviöitä on 1500-3000 uniikkia / kk.

Cheers!

Viimeksi muokattu: 15.07.2006
  12. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oliskohan tuossa se miksei serverini toimi? sillä source dedicated serveriä käytän Steam->Tools->Source dedicated server onko se oikea vai onko siihen jotain patcheja? olen pihalla :D

13. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ Darssi

Tämä ei ole ded opas, vaan srcds.exe opas. Dedissä ei tarvitse muuta kuin painaa sitä kuvaketta ja servu käynnistyy. Siinä on myös se servu sitten, ei lisää ei vähempää. Kaiken lisäksi ded ei ole stand alone servukaan ja todella huonosti muokattavissa. Mene ded ketjuun kyselemään siitä, sillä tuo on offtopiccia, väärä opas.

Cheers!

14. STF

STF Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @nobo2

Voisit kokeilla ottaa natin pois päältä. Eli kirjoita selaimeesi ositteeksi 192.168.1.1 niin pääset purkin asetuksiin. Wizardsetupista valitse modeemisi siltaavaan tilaan elikkä muuta Routing kohtaan Pridge. Sen jälkeen paina next ja tallenna asetukset. Mene main menuun ja valitse NAT valikko. Valitse kohta None ellei ole jo valittuna. Tallenna asetukset ja käynnistä modeeemi uudestaan. Nyt Sinulla ei ole ainakaan NAT estämässä servun pääsyä internettiin.

15. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis laitoin ton numeron sarjan tohon pelkästään tohon mozillan hakuun ja tulee vaan että ei löydy ulla on a-linkin boxi

16. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    A-link roadrunner 44c

17. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Darssi kenelle puhut ja mistä puhut? STF:n ohjeet ei koskenut sua. Sullahan ei edes ole tätä srcds.exeä asennettuna, sähän käytät ded-toolia, eli mitäs teet tässä ketjussa? Tosin noi "omat kokemukset" komentit saa jättää pois, noita näkee paljon, ja se ei auta ketään. Jos kiinnostaa jakaa sun modeemin merkkiä niin mene laitteet osioon.

Cheers!

18. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no mistä sen saa sen exen

19. STF

STF Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huomaa, että viesti oli tarkoitettu nobo2:lle.

20. chou

chou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ONGELMA.

Kaikki meni nyt tälläkertaa hyvin, nyt tuli toi oikea serverin nimikin ja enää rcon ei väittänyt että salasana on väärin, kun tein uudestaan nämä.
    No kaverini yrittää sitten tulla serverille, mutta kun hän etsii serveriä, hän ei löydä sitä (Minulla serveri näkyy kohdassa LAN, jossa on niitä 'Internet, Favourites, History...')
    Painoin itse LAN kohdasta serverin nimeä oikealla näppäimellä ja painoin: "View server info".
    Siitä katsoin IP :n, joka oli: 192.168.0.100:27015.
    No kaveri (oikeastaan pari kaveria) kokeili laittaa siis Favourites kansioon "Add a server" tuon IP :n ja mitään ei tullut.
    Myös kokeilivat consoleen: "Connect 192.168.0.100:27015" mutta tuli: "Connection failed after 4 retries."

Sitten kokeilin, että lähdin pois serveriltäni ja laitoin consoleen: "connect 85.29.73.41:27015" eli IP:ni + portin, ja tuli sama connection failed after 4 retries... Otin IP :ni osoitteesta www.whatismyip.com joka näyttää samaa IP :tä, mitä tuo sinun jonkun aikaa laittamasi osoite, Gocom.

Kokeilin myös kutsua kavereitani "Friends" valikosta painamalla oikeanpuoleista näppäintä kaverin kohdalla ja "Invite to game" tai jtn sellasta. Kaverillehan tuli jtn tämännäköistä näkymään: "... click here to play server" tai jtn, ja painoi. Alkoi ladata serveriä ja tuli "Server is respounding".

Mikäli tästä samasta aiheesta on jo kerrottu, pyytäisin sanomaan sivun numeron tai ihan kertomaan suoraa miksi muut eivät pääse serverilleni, olin siellä itse tai en (molempia on kokeiltu).

PS. Serverillä on muutama 1-2 ulkomaalaista + 1 suomalainen käynyt, ilmeisesti löysivät serverilistalta serverin, ainakin kysyin kaikilta ja kaikki väitti niin.

Olen myös päivittänyt serveriä, en tiedä onko näin oikein, mutta laitan kohta pari kuvaa miten ainakin "ymmärsin", miten päivitetään serveri.

Eli näinkö, kuva yksi, mitä tähän pitäisi laittaa?
    http://img223.imageshack.us/my.php?image=1cu1.png

Näinkö se sitten etenee? :> ainakin näin ymmärsin, mutta minulla siihen päivitykeen kuluu alle 30sec.
    http://img152.imageshack.us/my.php?image=2mx5.png

Jatkoa äskeiselle kuvalle (päivittyy loppuun), tämä kuva jatkuu suoraa viimekuvan viimeisen tekstin alta:
    http://img223.imageshack.us/my.php?image=3gt7.png

Eli näin ... :S

21. creamy

creamy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    gocom olisko sul tietoo quake femm äänistä koitin googlettaa mut ei tärpänny

Jaa tämä sivu