1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näin luodaan Counter-Strike: Source Serveri + Stats

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Gocom 24.02.2006.

1. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@nOb02

emmä sulle oo puhunu.

2.  
  3. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tästä threadista saa hyvän käsityksen CS:n pelaajien tasosta....

4. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mistä norttonis saa että sallii sen? jag är noob

5. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voisko se olla boxin palomuuri?

6. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@DARSSI

Voihan se olla, mutta siihen en sitten osaa auttaa. :D

7. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nortonissa ja Zonealarmissa ja kaikissa on "Salli ohjelmat / Programs" osio. Tosin koneella ei saisi olla palomuuria ollenkaan, vain Windows palomuuri, Server 2003 palomuuri tai sitten Linux boxi.

Itse suosittelen Nortonin poistamista, sillä se on yksi huonoimmista palomuureista joka löytyy. Liian täynnä helppo toimintoja, ja sen suoja, huh huh, Windows palomuurikin on pitävämpi. Toinen vaihtoehto on että poistat, siis estät Nortonia boottaamasta, käynnistät Windows palomuurin, ja boottaat koneen. Sen jälkeen servusi toimii kybällä, ainakaan palomuuri ei estä.

Nortonin boottaamisen estäminen (ei suositeltavaa):

Valitse käynnistä / suorita.
    Kirjoita msconfig

Valitse Palvelut ja Käynnistys välilehdet ja poista rasti kaikista joissa lukee Norton, Sonera tietoturva ja Elisa tietoturva. Käytä järkeäsi tätä tehdessäsi sillä voit vaurioittaa konettasi.

Käynnistä kone uudestaan ja kun se valittaa "Konettasi on muokattu", valitse "Älä näytä enää".

Cheers!

8. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

no ok kokeeleen toivotaan cocom mitä itse suosittelisit niinku norttonin tilalle? ja kun ainakaan toi source dedicated server ei ole toiminu onko siihen joku eri? juttu

9. DARSSI

DARSSI Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hitto i toimi vielkään vaikka tos norttonis on rasti ja winukan palomuuri on päällä ajattelin jos se on toi nettiboxiin liittyvä tai sit kukaveri otti f-securen pois ja winukan pois niin alko pelittään?

10. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse olen testannut nämä palomuurit/antivirukset toimiviksi srcds.exen kanssa ilman mitään asetuksi tai portin avaamisia. Näillä toimii valmisasetuksilla. Perään laitoin antamani arvosanan palomuurin suojalle:

1. Avast! 9/10
    2. Windows XP Professional SP2 Firewall 3/10
    3. FSecure 6/10
    4. Elisa Tietoturva Fsecure 9/10
    Hyvä suoja mutta katkoo nettiä, jos koneellasi on tietoturva-aukkoja suojatakseen konettasi. Only for Elisa ADSL
    5. Sonera Tietoturva Fsecure 4/10
    Koneen viereen tuotava lemmikki-simpanssi suojaa enemmän

Näitä pitää muokata, avata portit 27015 yms.

1. ZoneAlarm Pro 8/10
    Hyvä suoja mutta sammuu välillä itsekseen
    2. ZoneAlarm 6/10
    3. Linux Boxi 10/10
    Eli erillinen kone joka toimii palomuurina, paras mutta no ei sovi naabeille.

Cheers!

Viimeksi muokattu: 12.07.2006
  11. nObO2

nObO2 Guest

Lol gocom. Mul on F-security viruksentorjunta ja palomuuri eikä viruksii tai spywarei oo löytyny puoleen vuoteen vaikka oon poistanu f-secure ja ettiny ad-awarella. Sitä paitsi noi elisa ja sonera sekä Dna tietoturvat on F-securen tuotteita ne liittymät tarjoo vaa niitä laajakaistalleen. Mut on ne niit jotenki muokannu koska mun kamu osti sonera nettii f-securen ni sit koko kone tiltas se pyys scannaamaan sen koneen ni siel oli matoi, troijalaisii ja viruksii 100 kappaletta.En tiedä tost avasta koska en oo kokeillu, mutta yleensä ilmais tuottee ei suojaa hyvin. Joissain tapaiksissa. Mutta jos ilmaista hyvää viruksentorjuntaa havittelette niin kokeilkaa AntiVir.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.07.2006
  12. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ nobo2

No se johtuu siitä että sulla on troijalainen piilossa ja se lamaannuttaa fsecuren. Viiruksentorjuntaohjelmat ei huomaa kaikkea silloin kuin se saapuu, koska se ei vartioi koko kiintolevyä 24/7 koko pinta-alalta sillä se on mahdotonta. Ne vain skannailevat konetta. Tuossa sitten löytyi sun koneesi ongelmakin miksi servu ei toimi. Koneesi on täynnä viruksia, anna mun sanoneen ja olen oikeassa. Jos et usko kokeile fsecure online skanneria ja se varmasti toteaa että sulla on Windowsin järjestelmänpalautus tiedostoissa piilossa viirus.

Suosittelen että käännyt hijackthis login tarkistajien puoleen pikimmiten kun koneesi vielä käynnistyy. Olen tosissani, kun koneesi on tarpeeksi kurassa niin ei enää formatointikaan auta, sillä kiintolevyhän ei tyhjene ihmeellisesti puhtaaksi formatoidessa. Kunnosta koneesi.

Kannattaa samalla päivittää koneesi host tiedostot ettet päädy niille siepparien ja viirussivustoille heti alkuun. Luulen vielä että käytät kaiken lisäksi ie:tä koneesi nettiselaimena. Vaihda se. IE:n mukana tulee jokaiselta sivustolta vieras mukaan 100% varmuudella, sillä ie on matopurkki samoin kuin Windows. Windows Xp:in taitaa olla home edition, eli älä vaivaudu sen servun tekemiseen tommosella matopurkilla, se ei toimi ennen kuin korjautat koneesi.

PS. Vika ei ole FSecuressa vaan 100% sinussa ja sun selailuissas. Koneesi on hajalla, sillä tavallisesti viiruksia tulee tauotta, skannereita änkeää kuin siimaa ja no internetti on perseestä. Innolla odotetaan internet 2:sta ja toivotaan että Vistaa ei julkaistaisi.

Ihme on kun et ole ihmetellyt miksi ei viiruksia löydy... ja älä formatoi konettasi vaan käänny hijakthis tyyppien apuun täällä afterdawnin foorumeilla Haittaohjelmat osiossa.

Cheers!

13. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@n0b02

nyt oot väärässä, ilmais tuottee suojaavat hyvin! avast+zone on parempi ku f-secure, koska f-secure viel paljon koneen tehoa, minun mielestäni, vaikka itse käytän f-securea.

14. KovaLuu

KovaLuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joku ny sanoo mulle lyhyesti ja ytimekkäästi että kuinka saan tohon servuu custom mappeja + gun game mod.
    Kiitos

15. Heppu90

Heppu90 Guest

Voiko muuten admineita antaa jollekkin toiselle pelaajalle omassa servussa? nii että se toinenki pelaaja voisi kickailla yms. Ja jos voi niin miten?

16. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@heppu90

Lisää sen ID sinne adminlistiin.

17. nObO2

nObO2 Guest

**** luuletteko etten oo huoltanu konetta? Mun serku on tietokone-alalla ja se on scannannu koneen vaikka kuinka monta kertaa sen ohjelmilla esim: Norton, Antivir joka on parhaimistoa ilmaisista, ad-aware Se personal muita en muista. Kiintolevyt kunnossa täysin tilaa about 150 gt. Mutta voin kokeilla tuota.MIKÄ HEL*** TOI HIJACKTHIS ON? SE VAIKUTTAA IHAN KONEEN FORMAATILTA!!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.07.2006
  18. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@nObO2

Eli itse et tiedä paljoa koneista? HijackThis logi on semmonen logi missä näkyy viirukset+muut häiriköt koneella si, ei siinä kyllä kaikkia viiruksia näy.

19. nObO2

nObO2 Guest

:/. En tiedä tosta Hijackthis jutust en oo kokeillu. Mutta sitä mietin et uskallanko kokeillakun onjo toi F-secure. sehän voi sekottaa koneen.

20. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@nObO2

Ei se sun konetta sekota, JA se vaan ajetaan sillon kun haluaa kun ohjelma ajaa ittensö löpi niin siinä kestää joku 5sec, ja se EI poista mitään, sun pitää valita mitä poistat, ja siksi tuolla on noita HiJackThis logi puhdistajia, ketkä osaa myös sen!

21. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ nobo2

Jos mikään ohjelma ei löydä koneeltasi mitään on koneesi aivan varmana aivan sotkussa. Viirukset ovat luultavammin päässeet Windowsin "sisään" eli sen paskoihin automaattitoimintoihin. Tällöin ne voivat blokkia ohjelmia, kuten kaikki virustorjuntaohjelmat ja muut eikä niistä näy jälkeäkään. Silloin eivät ohjelmat auta, ja oikeasti konetta ei puhdisteta noboilla ohjelmilla kun kone on matopurkiksi muuttunut, tosin nykyään koneet täyttyy troijalaisista.

Suosittelen käyttämään Hijackthis logia pikimmiten ja lähettämään sen aidoille proffille, sillä sun broidi ei näköjään ole, sillä se ei edes tiedä että sen ohjelmat ei pysty löytämään tietyistä paikoista viiruksia, yksikään ohjelma ei pysty kunnolla vaan tarvitaan manuaalista toimintaa.

Ja noi ohjelmat kuten palomuurit ja muut turvat ei tee mitään automaattisesti yleensä vaan pyytää aina sun toimia, ei tee mitään yksikseen. Ainoa mikä tekee on paskoista paskin ohjelma, käyttöjärjestelmä Windows.

Cheers!

Viimeksi muokattu: 13.07.2006

Jaa tämä sivu