1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näin luodaan Counter-Strike: Source Serveri + Stats

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Gocom 24.02.2006.

1. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    MIKSI ADMINSKINIT EIVÄT TOIMI VAIKKA VALITSEN NE?

Se johtuu valven 20.4 tullestaa päivityksestä. Sen takia joudut muuttamaan servun asetuksia pikkuisen. Toimi näin:

1 )Avaa cfg tiedosto $BASE\cstrike\cfg\mani-admin-plugin.cfg
    2) Selaa aivan tiedoston pohjalle ja muuta alimman kohdan mani_skins_force_cl_minmodels 1 arvo nollaksi
    (eli mani_skins_force_cl_minmodels 0)

3) Sitten lisäät $BASE\cstrike\cfg\server.cfg tiedostoon kohdat:

cl_minmodels 0
    cl_min_t 4
    cl_min_ct 4
    sv_allowdownload 1
    sv_allowupload 1

Nyt skinit taas toimivat - First Goal!

2.  
  3. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    VAC:IN SAAT POIS PÄÄLTÄ

lisäät srcds.exen pikakuvakkeeseen jonka olet luonut työpöydälle parametrin -insecure eli pikakuvaakkessa pitäisi lukea näin:

C:\srcds\srcds.exe -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 -autoupdate -insecure

Cheers!

4. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ jokke93

Kuten oppaassa lukee niin source-moottorien kotiservut lagaavat aina ilman kunnon koneistoa. Pitää hankkia erillinen palvelinkone ja yritysnetti.

Toinen vaihtoehto on vuokrata kaappi konesalista. Konesaliin voi viedä oman koneen ja myös oman kaapin. Silloin pystyy pyörittämään useampia servuja 50 - 300 euron kuukausihintaan. Konesaleja löytyy aika monia ja sopimukseen sisältyy myös jaettu ( tai oma ) netti yhteys nopeudelta 200 Mt:seen asti.

Oman servun vuokraamista jälleenmyyjältä en sinäänsä suosittele sillä se tulee oikeasti maksamaan rutosti enemmän ja tarjoajien koneet ovat jostain sieltä überin puolelta, eli aika perseestä (täten suosittelen konesalitilaa). Jos vuokraat 4 servua 30 pelaajan määrällä (yht. 120 pelaajaa) tarjoajalta tulee hintaa hankinnalle noin 500 - 2000 euroa kuukaudessa, mutta jos ostat konesalitilaa niin hintaa tulee vain 100 euroa.

Konesalissa voit pyörittää nettisivuja, servuja, laittaa tiedostoja yms. Muistathan kuitenkin että myös konesaleissa on siirtokaistarajoitukset niin kuin myös kotilaajakaistalla ja muilla. Tosin monet konesalit ovat laskeneet siirtokaistat niin ettei rajoituksia teoriassa ole. Eli koneita rakentamaan, kaappia ostamaan ja konesalitilaa vuokraamaan.

Siinä neuvo lagin vähentämiseen. Huom, yleensä lähes kaikilla vuokraservereillä lagaa, eli pääosin "satunnaisesti" pelaavat pelaajat pelaavat aina lagaavalla servulla. Lagittomia servuja on muutamia, mutta nekin pilaavat nuo rateilla alle 16000 pelaavat ääliöt, jolloin servu rupee lagimaan vaikka olisi minkälainen laitteisto ja yhteys. Eli omalta osaltasi servun lagaamista vähentääksesi kirjoita konsoliin rate 20000 - 25000.

PS. Olen vain kerran pelannut TÄYSIN lagittomalla servulla ja se oli upeaa.

Cheers!

Viimeksi muokattu: 01.06.2006
  5. dalivan

dalivan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    olen tehnyt dedicathed server. laittanu mani adminit oikeisiin paikkoihin ja kun olen yrittäny mennä sinne aina tulee ilmoitus jostain runtime error. ja servu sulkeutuu. auttakaa! :(

6. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@dalivan

Ei tämä mikää Dedicated server ohje ole? tämä srcds.exe ohje? sen verran sain sun txt selvää. ;)

7. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Luultavasti et ole tehnyt niitä tarpeellisia muutoksia ded servuusi, ja tämä ei tosiaankaan ole ded-server opas, vaan SRCDS.EXE opas - eli advanced true serveri opas, vain source peleille.

Niin ja toisekseen tämä ohje soveltuu vain CS Sourcelle ei 1.6:lle sillä mani ei toimi kuin source moottorilla.

Kokeileppas vaikka sitä Manin väsäämää foorumia avuksesi tai mene vaikka valven sivuille katsomaan apua. Jos ded-ohjelmasi on vioittunut sen pystyy korjaamaan poistamalla vanhat tiedostot jolloin Steam ( alias HLDSUpadatetool ) korjaa servusi automaattisesti.

http://www.mani-admin-plugin.com

Cheers!

Viimeksi muokattu: 03.06.2006
  8. laski92

laski92 Guest

tietääkö kukaan miten servulle saa sen "counter bet"-jutun et saa veikata voittajaa!?!?

9. laski92

laski92 Guest

Mun ja kaikkien mun kavereitten mani hajos 25.5 ja eikä sitä saanu millään toimii mut mä oon pelannu montaa servuu jokka on pyöriny manin kans täydellisesti?! Et jos joku tietää jotain jolla sais toimii niin kertoo mut mä oon tekees ny toista servuu ja kokeilen toimiiko srcds2 kansioon?!

10. Skebazu

Skebazu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nohjoo mun maito meni vanhaks 25.5 -.-

11. laski92

laski92 Guest

12. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mani ja source päivitty 26.5 eli päivitäppäs molemmat, siis servusi ja lataa uusi mani osoitteesta http://www.mani-admin-plugin.com huom. uusi mani kaatuilee todella usein!

Servusi päivität:

valitse Käynnistä, Suorita ja kirjoita tämä: (paina entteriä joka rivin lopussa):
    [bold]
    cmd
    C:
    cd \srcds
    hldsupdatetool[/bold]

Nyt sovellus päivittyy uusimpaan versioonsa. Heti kun kursori rupeaa vilkkumaan paina: CTRL-C

Kirjoita seuraava ikkunaan:
    [bold]hldsupdatetool -command update -game "Counter-Strike Source" -dir C:\srcds[/bold]

Manin Mani-Admin-Pluginin päivität
    Senkun lataat päivitys version tai uuden kokoversion osoitteesta
    http://www.mani-admin-plugin.com

Muista ottaa vanhat asetukset talteen ja muuttaa ne sitten kun olet päivityksen tehnyt takaisin samoiksi.

Cheers!

Viimeksi muokattu: 04.06.2006
  13. TheLucky

TheLucky Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla kun mä latasin adminpuvun niin se on saman niminen kuin siellä oleva jo kansio? voiko admin skins kansion nimeä muuttaa vaarattomasti? (nimet cstrike)

14. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ TheLucky

Ei voi. Ilman oikeita kansioita skinit eivät toimi, eli niiden kuuluukin mennä tiettyihin kansioihin eli cstike kansioon, alakansioihin models ja materials jne.

Zipatessa valitse "Korvaa alkuperäiset" tai jotain siihen suuntaan, riippuu siitä mitä kieltä / ohjelmaa käytät, mutta anna ohjelman korvata tiedostot.

Jos haluat asentaa modelsit joihinkin muihin kansioihin tulee sinun muokata skinejä jollakin editointi ohjelmalla, jotta voit vaihtaa modelsien sisäisiä resource patheja.

Cheers!

15. onzzo

onzzo Guest

niin olis kysytävää tosta toimivuudesta kun oon tehnyt kaiken oikein mutta kun painan f12 servussa niin se sanoo you are not admin
    mitä vois tehä että pääsisin omaks adminiks omaan servuun katos oon tehny kaiken muun oikein.

16. Juggis11

Juggis11 Guest

siis eikö sitä servuu saa mitenkään muuten säilytettyy muutaku pitää koko ajan kone päällä?

17. laski92

laski92 Guest

no voi vattu just tein uuden servun ja kaikki uusiks ja sen olis saanu noin helposti...voi ny ***** se on oikeestaan parempi ku vanha mut rankit vaa nollas ku olin just saanu 3000 tappoo rikki :(

18. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @ juggis

Sitä tulee päivittää aika ajoin, aina kun ohjelmat päivittyy, se ei itsestään minnekään päivity. Toisekseen kannattaa seurata verkkolehtien ja mani-admin-pluginien ilmoituksia siitä mitä source moottorille tapahtuu. Eli jos servua aikoo pyörittää pitää se rakennuspuoli olla kuin vettä vaan tai muuten käy kalpaten. Esim. valven cs:s:n skini päivitykset kaataa manin aina hetkellisesti yms.

No onhan se ainoa tapa pitää servua netissä vaan pitää "PALVELINKONE" auki koko ajan. Kuka idiootti sitä kotipöytämikrolla oikeasti pyörittää servua? Siihen tarvitaan kaksi konetta että choke pysyy alle kahdessa yms. kuitenkin kotiservut on aina sellasenmoisia lagihotelleja ettei mitään rajaa, jos totta puhutaan. Kotiservut on niin oikeastaan taakka, ei nautinto. Tämä opaskin on suunniteltu käyttäjille joilla on voimavaroja ja laitteistoa tehdä servuja, ei 9 vuoden ikäisille.

Cheers!

19. TheLucky

TheLucky Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hei, miten saa tehtyä admin komentoja!!???

20. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@TheLucky

oot lisännyt oman ID sinne adminlistiin niin kirjotat consolee bind "f9" admin. f9 voit vaihtaa mieleiseksi.

21. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Korjaus Tuukkazin bindiin, siinä on kirjoitusvirhe, eli oikein se on näin:

bind "F9" "admin"

Toiminnonkin ympärille pitää laittaa heittomerkit :) Tosin tuokin lukee ohjeessa eli lukekaa se ja kysykää sitten.

Cheers!

Jaa tämä sivu