1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

My Racing Career

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi LMSL 08.01.2013.

  1. LMSL

    LMSL Member

    Liittynyt:
    08.01.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koukutuin My Racing Career –nimiseen selaimessa pelattavaan autourheilumanagerointipeliin ja ajattelin kirjoittaa siitä tänne pienen esittelyn, jotta saataisiin suomalaisia taistelemaan kunniasta.

    [​IMG]

    Pelissä navigointi tapahtuu sivun ylälaidassa olevan Menu-painikkeen avulla. Navigointimenun pienillä oikealle ja vasemmalle osoittavilla nuolilla voidaan vaihtaa napin toiminto parin yleisimmin käytetyn toiminnon välillä. Viemällä hiiri menu-tekstin päälle, aukeaa ruudulle alasvetovalikko, josta löytyy kaikki eri valikot.

    [​IMG]

    Pelissä ollaan siis itse managerina ja siinä manageroidaan yhtä kuskia. Ensin luodaan kuskin ja jaetaan vapaana olevat taitopisteet oman mielen mukaan. Taitoja on yhteensä 17, joten erilaisia variaatioita on käytännössä rajaton määrä. Jaettavien taitopisteiden määrä riippuu kuljettajan iästä. Iäksi ovi määrittää 18-25 vuotta ja luonnollisesti 26-vuotiaalla on enemmän pisteitä käytettävissä. Pelin edetessä kuljettaja harjoittelee ja nuori kuljettaja harjoittelee tehokkaammin kuin vanha, joten molemmissa vaihtoehdoissa on omat hyvät puolensa.

    [​IMG]

    Rahaa on aluksi käytettävissä 500 000 €. Rahaa saa lisää sponsorisopimuksista ja hyvästä sijoituksesta sarjassa. Rahaa voi käyttää mm. kuljettajan lisäharjoitteluun, työntekijöiden palkkoihin ja sarjojen ilmoittautumismaksuihin.

    Työntekijöitä voi palkata, mikäli sille näkee tarvetta. Työntekijän ominaisuudet koostuvat yhdeksästä eri ominaisuudesta. Esimerkiksi itse olen palkannut kuskilleni kilpailuinsinöörin auton säätämisen helpottamiseksi ja PR-managerin parempien sponsorisopimuksien saamiseksi.

    Itse kilpailut koostuu varsinaisesta sarjasta, jossa ajat sekä yksittäisistä kilpailuista. On mahdollista liittyä vielä yhteen ilmaiseen sarjaan, jos innostusta riittää. Kilpailuissa on aina vapaat harjoitukset, aika-ajo, lämmittely ja kilpailu. Auton säädöt on tarkoitus pistää kuntoon vapaissa harjoituksissa. Lämmittelyssä on vielä aikaa pienelle hienosäädölle.

    [​IMG]

    Säätäminen voi aluksi tuntua vaikealta, mutta pikkuhiljaa alkaa oppimaan millaiset säädöt sopii kullekin radalle.

    Aika-ajojen ja kisojen seuraaminen tapahtuu toistaiseksi kierros-kierrokselta-menetelmällä, mutta ilmeisesti jossain vaiheessa on tulossa jonkinlainen parempi seurantasysteemi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Oman kuljettajan käyttäytymiseen kilpailuissa voi vaikuttaa ajotyylisäädöillä. Sieltä voi määrittä mm. kuinka suurella riskillä äijä päästelee menemään ja kuinka renkaita/moottoria kuluttavaa ajo on.

    Olen ollut pelissä mukana parin kuukauden ajan ja olen ajanut noin 100 kilpailua. Olen aika noviisi vielä, mutta kilpailu kilpailulta pyrin parantamaan suoritusta.

    Pelin kokoversio on melko tuore. Se julkaistiin 17.10.2012 ja tällä hetkellä pelissä on vasta toinen virallinen kausi menossa, joten vielä pääsisi todella hyvin mukaan pelin maailmaan. Yksi kausi kestää n. 2,5 kk. Pelissä on tällä hetkellä vasta kaksi luokkaa, F3 ja F2. F1 on tulossa kohta mukaan ja muitakin luokkia on suunnitteilla. Managereita on yhteensä vajaa 20 000 ja suomalainen edustus on ihan kohtuullinen siihen nähden (609 manageria). Enemmän on ainakin tsekkiläisiä, brittejä ja italialaisia. Kerran ajoin kisassa, jossa 10 parhaan joukossa oli 8 italialaista. Suomenkielisellä foorumilla on muutamia aktiivisia kirjoittelijoita.

    Pelaaminen ei maksa mitään. Jos haluaa, niin on mahdollista ostaa ”superlisenssi”, jolla saa muutaman mukavuuden peliin. Käyttöön tulee mm. säätö arkisto, joka helpottaa auton säätämistä, kun ei joka kerta tarvitse aloittaa säätöä alusta. Superlisenssi antaa myös mahdollisuuden suunnitella oma väritys autoihin ja kypärään. Superlisenssi ei vaikuta kilpailusuoritukseen mitenkään.

    Jos jaksoit lukea tänne asti ja kiinnostuit, käy ihmeessä kokeilemassa!

    Linkki: http://www.myracingcareer.com


    Jos on jotain kysyttävää niin kysykää vaan pois. :)

    Mode edit IlmoPJ: affiliate linkki allekirjoituksesta poistettu.
     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2013
  2.  
  3. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Nuo affiliate-tunnuksin varustetut linkit on kielletty tällä foorumilla. Myös muutenkin tämä ketju haiskahtaa mainokselta ja mainostaminen on tällä foorumilla kiellettyä jos ei siihen ole ylläpidolta erillistä lupaa.

    Keskustelu My Racing Carreerista on kuitenkin sallittua mutta aloituspostauksen täytyisi olla vähemmän mainoksen-tyylinen.
     
  4. LMSL

    LMSL Member

    Liittynyt:
    08.01.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muokkasin aloituspostauksesta sen referral-linkin pois.

    Eli nyt vapaata keskustelua pelistä. Joko olet käynyt kokeilemassa? Mitä mietteitä, mitä parannettavaa?

    Uusi ulkoasu on otettu tällä viikolla käyttöön ja itse olen siitä tykännyt. Helpotti ja nopeutti pelissä navigointia mukavasti.

    Uutta tietoa ylläpitäjältä uuteen sarjamuotoon liittyen:

     

Jaa tämä sivu