1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Muutama kysymys TV-OUTista ja liitännöistä

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kupuntu 18.04.2007.

  1. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mulla olis muutama kysymys:

    1. Voiko DVI-liitännästä saada ulos TV:hen sopivaa kuvaa (esim. composiitti)

    2. Jos S-video liitäntä on 7-reikäinen, voiko siihen liittää tavallisen 4-piikkisen S-videojohdon

    3. Voiko komponenttisignaalin muuntaa composiitiksi.

    Kiitos vastauksista jo etukäteeen.
     
  2.  
  3. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Sieltä on mahdollista saada ulos GRB signaali, eli scarttiin onnistuu, mutta tarvit kaapelin, jota ei ihan yleisesti ole saatavilla:
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=16574

    Toinen vaihtoehto on VGA->component, johon saatavana kaapeleita/boxeja:
    http://www.ramelectronics.net/HTML/vga-rgb-component.html
    Aika harvinaisia nämäkin.

    Komposiitille löytyy yleensä kuitenkin oma ulostulonsa. DVI:n kautta saadaan toki tavittaessa laadukkaampaa kuvaa ulos (RGB).

    2. Voi, mutta kortin mukana toimitettu sovitin on ihan järkevää pitää välissä. Siitä saa yleensä ulos kaikki 3 vaihtoehtoa: s-vhs, komposiitti ja komponentti.
    http://content.answers.com/main/content/img/CDE/_VIDPORT.JPG

    3. Enpä ole törmännyt. Harvemmin on näkynyt näyttistä, josta saisi ulos komponenttia, mutta ei komposiittia.

    Mikäs näyttis sulla on kyseessä ja mihin oot sitä kytkemässä?
     
  4. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on Nvidia GeForce FX 5200, jonka mukana EI tullut tuollaista adapteria, joten ostin huuto.netistä sellaisen, joka muuntaa VGA:n toiseen VGA:han ja antaa samalla ulos myös S-video ja RCA-signaalia. Maksaa noin 12 €.
     
  5. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mikä se ongelma nyt sen kortin ja ostamasi adapterin kanssa on?
     
  6. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ei ole siis selaista adapteria. Vahingossa sanoin että OSTIN sellaisen, vaikka piti sanoa että OSTAN sellaisen. Kerron sitten että miten kävi
     
  7. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tommonenkin piuha kävis. Jos en saa sitä laitetta, otan ton. Mutta onkelma on että miksi S-video-piuhalla ei toimi, vaikka TV:stä löytyy S-video (SVHS) tuki. ja kumpaakin SCARTtia kokeiltu. Minulla on myös S-video -> RCA-muunnin, mutta silläkään ei toimi. Miksi?



     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2007
  9. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen tutustunut oppaaseen, ja kuvaa ei näy. Vanhalla näyttiksellä tuli mustavalkonen kuva, mutta sitten se hajos, kyseessä oli MX-440. Olen tainnut saada mustavalkoisen kuvan myös tällä näyttiksellä, ennen ajurien asennusta, mutten sen jälkeen.

     
  11. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  12. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sama s-vhs/rca -muunnin tuo käytännössä on, että tuskin toimii, jos ei ennenkään vastaavalla piuhalla kuvaa saatu.

    Veikkaan että toimimattomuus on nyt asetuksista kiinni, tai tv-out saattaa olla myös rikki. Onko kortilla koskaan saatu toimimaan?
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2007
  13. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin no, mieletäni asetukset ovat kunnossa tai sitten eivät, mutta kun tuo tulee, niin kerron lisää. Tuossa on kuitenkin toisessa päässä 7-piikkiä ja toisessa päässä RCA, niin se voisi toimia. Toivotaan... Ja siitä että onko toiminut ennen, niin on muistaakseni joskus toiminut.


     
  14. Kupuntu

    Kupuntu Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin no, mieletäni asetukset ovat kunnossa tai sitten eivät, mutta kun tuo tulee, niin kerron lisää. Tuossa on kuitenkin toisessa päässä 7-piikkiä ja toisessa päässä RCA, niin se voisi toimia. Toivotaan... Ja siitä että onko toiminut ennen, niin on muistaakseni joskus toiminut.


     
  15. mäsä

    mäsä Member

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on myös GeForce FX 5200 kortti enkä ole saanut sitä näkymään televisiossa ollenkaan. Olen kokeillut kahdessa töllössä viimeksi Sony Trinitronissa. Löytyy scart, s-video ja rca sisääntulot tölsystä mutta millään niillä ei kuvaa. Kortilta lähtee s-video -> rca piuhalla telkkuun. Kortti ei tunnu tunnistavan telkkaria. Kun valitset ajurin säädöistä "force tv detection", saan esiin nView Display Settings:t mutta en pysty valitsemaan clone moodia. Löytyy vain single display mode. Olen kokeillut useita eri nvidian ajureita (versioita) mutta en saa millään kuvaa näkymään. Jos valitsen current displayksi tv, koneen omalta näytöltä häviää kuva ja näkyy tv:ssä mustavalkoisena.

    Onko ideoita vai eikö GeForce FX 5200 sittenkään hallitse tv-out toimintoa? Käyttis on muuten win2k.
     

Jaa tämä sivu