1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Musta-valko-väri-probleema

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi murokulho 11.10.2003.

  1. murokulho

    murokulho Member

    Liittynyt:
    29.08.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    En juuri täsmälleen tämmöstä ongelmaa löytäny edellisistä. Joten tiedustelen neuvoanne.. näyttis Radeon 9600, eikä saa värejä näkyviin sitten millään töllöruutuun. Mystisen ongelmasta tekee sen, että omalla teeveelläni värit kyllä pelaa, mutta sitten täälä kamulla eivät. Onko siis töllössä vika?
    kolmet erilaiset johdot ollaa kokeiltu, ei mitään vaikutusta, videon kautta, ei vaikutusta. Hermo alkaa meneen.. ja koska tähänki pulmaan saattaa olla ihan yksinkertanen ratkasu (oon kyllä laittanu näytön asetuksista kaikki pal-jutut ja muut) kysyn ensi täältä ennenku vedän pullon viinaa ja syön naapurin hevosen.
     
  2.  
  3. fog

    fog Guest

    Ei taida töllössä olla svhs tukea
     
  4. jrageous

    jrageous Guest

    Ootko koittanu vaihtaa tv-out modea välillä s-video; composite video? Mulla toimi ainakin niin että vaikka johto on s-video, niin pitää olla asetuksissa composite video out, että näkyy värit...
     
  5. jamox

    jamox Member

    Liittynyt:
    29.10.2003
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla sama kortti ja ongelma ettei väri näy..mistähän tuon s-video - composite asetuksen saa muutettua, ku ei löytyny vaikka näytön asetukset oon menny läpi moneen kertaan??
     
  6. kkuula

    kkuula Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2003
    Viestejä:
    785
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tutkikaapas vielä telkkarin input asetukset (jos sellaisia on) että nekin on kohdallaan eli valittuna oikea input ja siihen oikea sisääntulosignaali.
    jos näytön ohjaimessa on vain svideo out niin silloin siitä saa ulos vain s-video signaalia josta taas voi adapterilla tehdä composite signaalin mikä pitäisi näkyä kaikissa telkkareissa ongelmitta.
    Yksi mahdollisuus on että antenniverkosta tai sähköverkosta tulee semmoset häiriöt ettei kuva sen takia näy.
     
  7. jrageous

    jrageous Guest

    Niin en tosiaan noista radeoneista tiedä, kun ittelläni on geforce.. mutta mulla tosiaan kun vaihtoi sieltä klooniasetuksista, oisko ollu kohdasta laiteasetukset (tv:lle siis), niin siellä oli kohta "output mode", ja vaikka piuha onkin s-video ja menee suoraan tv:n s-video tuloon, niin asetuksella "s-video out", ei tule värejä ollenkaan. Mutta "composite video out" näkyy väritkin. Mene ja tiedä...
     
  8. Temec

    Temec Member

    Liittynyt:
    11.10.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kamullasi voi olla tv:n asetuksissa av kanava säädetty vastaanottaan väärää signaalia itselläni salorassa on s-video säätö asetuksissa...
     
  9. D-broke

    D-broke Member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä komposiitti liitännällä pitäisi tulla värit vanhoihinkin televisioihin. Itse taistelin n. 2 kk sitten Sapphire 9600 pro kortin kanssa juuri noista tv out väreistä. Itse en aluksi saanut kompositilla enkä Svhs kaapeleilla värejä, vaikka kuinka yritin säätää. Loppujen lopuksi syy selvisi, kun käytin kortin mukana tullutta pientä keltaista Svhs-rca-adapteria, silloin sain värit näkymään. Aikaisemmin olin yrittänyt jonkun Geforce4 :n mukana tulleen Svhs-Rca adapteria kortin ja kaapelin väliin jolloin värit olivat mustavalkoiset.
     

Jaa tämä sivu