1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Muokkausongelma

Viestiketju Videon muuntaminen toiseen formaattiin -osiossa. Ketjun avasi Nannuli 11.04.2012.

  1. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on kansalaisboksi, joka siis kopio tv-ohjelmia kovalevylle ja tiedostomuoto on MPEG-2 TS video. Nämä ohjelmat saa näkyviin mun tietääkseni tietokoneessa ainoastaan Classic playerillä (korjaa jos tiedät paremman). Ja haluaisin saada sellaiseen muotoon, että pystyy katsomaan myös dvd -soittimella.

    Tarkoitus olisi saada joko AVI tai DIVX tiedostoksi (tai joku muu toimiva muoto) ja olen koko päivän yrittänyt sitä tehdä SUPERilla, mutta siinä kävi niin, että joko ääni puuttui tai kuvalaatu huononi huomattavasti, siis puuroutui.

    Olisiko jollain tietoa siitä, että miten saisin sellaisen muokkauksen, että ääni säilyisi ja kuvanlaatu olisi samaa tasoa kuin alkuperäisenä.

    Mikä olisi paras ohjelma, mahd edullinen (tai ilmainen jos saatavilla) ja miten sitä käytetään?

    Ja haluaisin myös leikata ikävät mainokset ohjelmista pois. Mikä olisi paras ohjelma siihen? Tietysti mieluummin ilmainen sellainen.
     
  2.  
  3. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Itse katselen niitä mieluiten KMPlayerillä, löytyy Ohjelmat-sivuilta. Jos haluan polttaa niitä DVD:eiksi, demuxaan ensiksi ProjectX:llä ja niin syntyneitä tiedostoja muxaan Muxmanilla, joka tekee tiedostot, jotka poltan NEROlla levylle. Polttamista harrastan nykyään kuitenkin hyvin harvoin. ProjectX ja Muxman ovat ilmaisia ja imuroitavissa Ohjelmat-sivuilta ynnä ohjeetkin niihin löytyvät Afterdawnilta. Harjoittelua ja pitkämielisyyttä toki vaativat, ja pian joku muu kertoo helpompia ohjelmia!
    Yst.terveisin OlliJulle
     
  4. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos hyvistä neuvoista. Nyt on vielä sellainen "pikku" probleemi, että en saa asennettua win7:lle. Tää onkin monimutkaisempi juttu ja mulla menee hermot. Sisko sai asennettua omalle koneelleen projectx ohjelman mut mulla käskee koko ajan asentaa javan vaikka kuinka monta kertaa asentaisin sen ja väittää et asennus onnistui. Samoilla ohjeilla yritän kun sisko, mutta ei auta. Sitten välillä "huutaa" että ei riitä oikeudet vaan vaaditaan järjestelmänvalvojan oikeudet, eikä tässä koneessa ole muuta ku järkkärin oikeudet.

    Onko kellään kokemuksia tuosta "AVS4YOU®" ohjelmasta. Minkälainen lienee ja jos maksaa rekisteröinnin, niin mihin maahan se menee, kun yhtiö on Lontoossa ja dollarihinta. Minkä maan dollareista on kyse, kun mun käsittääkseni britit käyttää puntia. Ei voi ees valuuttalaskurilla laskea, kun ei tiedä onko se Amerikan, Australian vai minkä dollareita.

    Kiitos vinkkejä otetaan ilolla vastaan.
     
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
  6. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kiitos vinkistä. Ohjelma lähti käyntiin, kunhan vielä osais käyttää sitä.
    =)
     
  7. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Projectx:ään löytyy ohjeita oppaat osiosta. Pätevät myös portable versioon.
     
  8. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ymmärrä, kun en saa Javaa asennettua koneeseeni. Mistä se voi johtua. Yritin asentaa muxmania, mutta tarvitsee tuon javan. Onko muita ohjelmia, joilla voi kokeilla tuota tiedoston muuntamista?

    =(
     
  9. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Et siis kokeillutkaan sitä projectX portablea?
     
  10. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä mä kokeilin ja sain sen leikattua, mutta se tallentaminen oikeeseen formaattiin tökkii. Pystyykö sen suoraan tällä ohjelmalla tallentamaankin? Luin jostain aikaisemmasta viestistä siitä muxmanista ja sitä sitten yritin asentaa koneeseen ja vaati taas Javaa.

    =(
     
  11. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Siis miten niin tökkii? Ei sitä mihinkään tallenneta. Luitkohan sen oppaan varmasti?
     
  12. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuon ohjeen mukaan yritin tehdä ja sainkin siten, että lopputuloksena on picture -tiedosto, mp3 äänitiedosto ja sitten log -tiedosto. Ja haluaisin ne katselumuotoon. En oikein ymmärrä tätä hommaa ja siksi tökkii.
     
  13. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
     
  14. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Ei,ei,ei. Älkää nyt hyvät ihmiset käyttäkö sitä demuxia jollei tallenteessa ole irtotekstit! Tai sitten tietenkin jos haluaa tehdä hemmetisti ylimääräistä työtä ja yhdistellä se video uudestaan useammassa palasesta.

    Muuttakaa siis M2P muotoon, vaihtaa tiedostopääte .mpg:ksi ja homma on siinä. Tuosta syntyy siis vain yksi tiedosto, jossa video, äänet ja tekstit ovat samassa paketissa.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2012
  15. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Heips!
    Nyt on pakko tunnustaa tyhmyyteni. Millä ohjelmalla sen M2P-muodon voi katsella?
    OlliJulle
    P.S. Sorry, en lukenut taaskaan viestiäsi huolella. Piti siis muuttaa tiedostopääte .mpg:ksi. Toimii hyvin. Kiitos
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2012
  16. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Eipä mitään,mutta tein pari viikkoa sitten .sup teksteistä myös tällaisen havainnon.
     
    Viimeksi muokattu: 19.04.2012
  17. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jippii! Kiitos kiitos kiitos muokkaus onnistui. Oli kyllä kovan työn takana, vaikka ratkaisu olikin todella helppo lopulta. Olit oikeassa, että tuottaa hemmetisti työtä, kun ei tiedä mitä tekee.

    Nyt se tiedosto on tosiaan mpg muodossa. Kokeilin tallennusta RW-levylle, mutta en onnistunut kopioimaan sitä tavalliselle dvd -levylle. Yritin sitä dvd-shrinkillä. Pystyykö niitä tiedostoja mitenkään saamaan avi tai divx -tiedostoksi?

    Oli tosi huojentavaa kun opin tuon muokkauksen. Digiboksin kovalevy alkaakin olla jo niin täynnä, että on hyvä saaha ohjelmia levyille.
     
  18. Potifar

    Potifar Member

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    WAU! Onpa tullut tehtyä turhaa työtä, kun en ollut tiennyt tota. Kiitoksia pentsulle!
     
  19. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kun kerran nyt hallitset ProjectX:n käytön, niin pentsun "inhostuksesta" huolimatta ehdotan, että imuroit MuxManin ja muokkaat ProjectX:llä demuxatut tiedostot muxmanilla, jolloin saat polttovalmiit tiedostot myös YLE:n tekstitetyistä videoista. Toisaalta kannatta ostaa se aikaisemmin mainitsemasi AVS4YOU. Kun ryhdyt maksamaan sitä, niin myyjä tunnistaa Sinut EU-maalaiseksi, ja voit maksaa euroissa. Siinä on mukavasti tiedostomuotoja valittavissa. Itse en vielä osaa poistaa sillä mainoksia!
    OlliJulle
     
  20. Nannuli

    Nannuli Member

    Liittynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitti vinkistä.
    Olen yrittänyt useamman kerran imuroida muxmania, mutta mun kone ei edelleenkään hyväksy Javaa (aikaisemmissia viesteissä kerroin, että mitä tekee, mutta miksi, sitä en tiedä).

    Paljonko tuo AVS4YOU mahtaa maksaa, kun euroista on kyse? Kai se jossain mainittiin, mutta olen jo ihan sekaisin kaikista latauksista sun muista.
     
  21. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tuota Java-ongelmaa voi yrittää ratkaista siten, että ensin poistaa kaikki vanhat Java-rippeet Javara -nimisellä sovelluksella. Ongelmatapauksissa yleensä auttaa, että lataa ensin koneelle Javan Offline-version ja asentaa Javan sitten tuosta tiedostosta eikä netin yli. Lataa Java Offline-versio täältä.
     

Jaa tämä sivu