1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MSN tai joku paukahtaa heti esille

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi AlexisW 22.06.2021.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Nyt viimeksi kun avasin ekaksi tuli näkyviin mun etunimi ja KIRJAUDU. Jos klikkaa muualta ei tapahdu mitään. Joten pitää klikata se kohta. Kukas se siellä? MSN. Olisiko sillä jotain tekemistä ja en muistanut kertoa, että tää on HP kannettava. Siis, että mikä on ongelma. Avaan koneen ja kirjaudun kuten pyytää. Tulee msn ja mun on itse siirryttävä firefoxiin. Vaikka se vallan on oletusselain.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Sulla aukeaa siis edge kun tulet työpöydälle. Katso onko sulla seuraava asetus päällä vai pois päältä.

    Aseukset - Tilit - Kirjautumisvaihtoehdot

    sovellusten käynnistys automaattisesti.

    Jos se on jo valmiiksi pois päältä, niin pitää katsoa muita keinoja joilla estää edgen aukeaminen käynnistyessä.
     
  4. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Nyt viimeksi kokeilin ensin tu
    Pois päältä ovat. En tiedä vieläkö hyppii. Äsken ei. Täytyy kirjautua uudelleen myöhemmin ja katsoa. Vaikuttaako mitään kun tää on kannettava HP .
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Pannaan tähän nyt vielä yksi selvitys, miksi Edge avautuu.
    Klikkaa tekstistä punaisen ruudun sisäpuolelta, avautuu Edge, näyttää lukitusnäytön kuvan ja kertoo siitä lyhyesti. Tämä tulee siis silloin, kun kone käynnistetään, ellei sitä ole estetty.
    Avaus.
     
  6. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Ehkä ratkesi nyt? Kun avasin tuli vuoriston kuva ja suurennuslasi ja sitä olen ennen klikannut. Nyt klikkasin syrjästä. Auksei mun etunimi ja "kirjaudu" ja suoraan Firefoxiin meni. Ehkäpä ratkesi nyt. Ei pidä klikata suurennuslasin kuvan vieressä olevaa tekstiä vaan jotain muuta tilaa.
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Lisään vielä, vaikka nuo ruksit olen poistanut, niin silti tuo kuvateksti tuli ruutuun, jos siitä klikkaa päästäkseen kirjautumiseen, niin Edge tulee kirjautumisen jälkeen.
    Jostain asetuksista varmaan tuon ominaisuuden pystyy poistamaan, mutta ei ole sen arvoinen asia, että sitä alkaisi enempää pähkäillä.

    Minua tuo asia ei vaivaa ja jos klikkaa muualta kuin keskustasta, niin Edge ei avaa kuvaa näytölle, kirjautumisen jälkeen.
    Ei pitäisi kirjautumisen jälkeen mennä mihinkään selaimeen jos sitä itse ei avaa.
    Missä tuo suurennuslasi on. minulla sitä ei ole.

    Edit: Onko sinulla käytössä helppokäyttötoimintojen suurennuslasi?
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2021
  8. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    On kuin ei olisi no mun edelliset vastaukset siirtyneet tänne. No nyt jos tulee joku maisemakuva ja klikkaa syrjempää avautuu kirjautumissivu eikä msn. Hyvä. Tää on muuten HP kannettava.
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Mitä tällä tarkoitat?
    Niin pitääkin, mutta eikös se msn tullut vasta kirjautuisen jälkeen, jos keskeltä klikkaa ennen kirjautumisruutua. Kuvan aiheella siinä ei ole väliä.
    Tuo on kai laiterippumaton toiminta.
     
  10. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Taas ollaan vähän viisaampia. Noin yleisesti ja ehkä ketjun kohdallakin. Itsellä kun kirjautuu suoraan windowsiin, niin olin vähän ihmeissäni. Tai siis jos noita ei näy normaalisti silloin kun kirjautuu windowsin puolelta ulos. Ainakaan itsellä ei näy siinä mitään ilmoituksia. Enkä muista olenko varta vasten jotain asetusta muuttanut. Verkkokuvake ja oliko kellonaika. Kerran jos klikkaa näyttöä, niin ilmestyy se kirjautumispainike, ei mitään muuta.

    @AlexisW

    Katso miltä seuraava asetus näyttää.

    Asetukset - Mukauttamien - Lukitusnäyttö

    lukitusnäyttö.


    Säädä noita vaihtoehtoja ja katso miltä näyttää. Noiden pitäisi siis vaikuttaa siihen mitä siinä lukitusnäytössä näkyy.

    Yhdessä keskustelussa törmäsin sellaiseenkin, että jollain oli auttanut tuon pelkän valinnan pois päältä ottamien ja takaisin päälle laitto. Sillä oli kuulemma häipynyt kaikki edgeen liittyvät ilmoitukset.


    Lisäys: Asia olikin ilmeisesti jo ratkennut?

    Sekoitti tuo kun olit lainannut kahteen kertaa kommenttiani ja jäi tuosta toisesta huolimattomana lukematta kunnolla vastauksesi.

    Lisätään nyt sellainenkin huomio vielä, että ei siinä avautunut varsinaisesti msn, vaan edge jossa on avautuvana sivuna msn. Tämä lähinnä jatkoa ajatellen koska asiat saattaa mennä sivuraiteille pienistäkin asioista.
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2021
  11. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Ei tässä kohtaa käynnistymistä tarvitse hiirtä heiluttaa/klikata mihnekkään. Ctrl-näppäimen painallus ja kirjautuminen tiliin/tileihin avautuu.
     
  12. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Periaatteessa olet oikeassa, minkä tahansa napin painallus avaa kirjautumisikkunan, mutta kun käsi on valmiina hiirellä, siksi hiirellä.
     
  13. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Ei minulla ole oikeassa kädessäni mitään hiirtä "valmiina" tuossa vaiheessa. Hiireen tartun vasemmalla ja vain syystä, että tarvitsee vaihtaa oletuskirjautumistili (= edellisellä kerralla käytetty tili) toiseksi.
     
  14. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Ei minullakaan, mutta ei myöskään Control-näppäintä. Siksi painankin välilyöntiä kirjautumaan päästäkseni.
     
  15. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    657
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Luulen homman ratkenneen. Naputan vain crtl ja sitten taas ctrl ja asia on ananas. Ei tule msn.
     
  16. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Helpotetaan vähän, mikä tahansa näppäin tekee saman.

    Edit: Miksi kaksi kertaa crtl?
     

Jaa tämä sivu