1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MPG tiedostoa muuntaessa aviksi,kuva ja ääni tulevat eri aikaan

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi djjari 29.07.2011.

  1. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen huomannut sellaisen asian, että ainakin Avidemux sotkee pikkaisen nimenomaan MPEG-TS:n sykkausta. MPEG-PS:ssä ongelmaa ei ole.

    TV käyttää nimenomaan tota vikasietoista MPEG-TS:ää. Onneksi synka ei ole täysin pielessä ja viivettä säätämällä sen saa täysin paikalleen.

    Epäilen, että noi ohjelmien errorit ja Virtualdubin ongelmat johtuvat nimenomaan siitä, että ne eivät osaa kasitellä MPEG-TS:ää vaan pelkästään MPEG-PS:ää. Eli ne on ohjelmoitu etupäässä DVD-levyjä ajatellen.

    Itselläni ei Windows konetta käytössä, joten ihan varma en ole tuosta äskeisestä.

    Itse käytän tv-talleiteiden muuntamiseen ProjectX.ää (ylimääräiset pois) ja HandBrakea (itse koodaus). Valitettavasti HandBrake ei enään tue avia joten, jos sitä välttämättä haluaa niin sitten ei toimi.

    Jostain syystä itse olen mieltynyt Matroska formaattin ja käytän sitä lähes kaikissa tallenteisani. Videokoodekina käytän yleensä X264:ää ja äänikoodekina joko ac3- tai aac-koodekkia. Tällä tavalla toimittuna tavalisen TV-tallenteen tiedostokoko putoaa alle puoleen ja kuvan ja äänen laatu ei käytännössä juurikaan huonone. Ylen tekstit pystyy muuten muuttamaan BDsup2sub ohjelmalla sub/idx tiedostoksi joka sopii mainiosti Matroskan sisään.
     
  2.  
  3. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    voiskohan joku vähän neuvoa miten tuota superia käytetään,että kuinka saan MPG tiedoston muututtua aviksi
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
  6. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
  7. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    lähdetiedoston koko jonka muunnan on 761MT,ja sen haluaisin aviksi vähän pienempään kokoon,minkähänlaiset asetukset minun tulisi valita,olisko jollain hyviä ehdotuksia tuohn,sellanen kuiteskin että kuvanlaatu pysyy kohtuullisen hyvänä
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Tarkistitko, onko alkuperäisen videon kuvakoko 16:lla jaollinen? Ellei ole valitse käsin mahdollisimman lähellä alkuperäistä oleva kuvakoko, ellet halua sitä muuttaa.

    Jos ongelmana ei ole kuvakoko, on lähdetiedosto todennäkäisesti korruptoitunut tai jotenkin muuten standardin vastainen. Netistä ladatut videot joskus ovat.

    Seuraavassa viestissäsi esittämääsi kysymykseen ei kukaan osaa vastata, kun ei ole tiedossa millainen alkuperäinen tiedosto on. Kuten aloitusohjeessa sanottiin, tiedot saat näkyville kaksoisklikkaamalla tehtävälistassa olevaa tiedoston nimeä.

    Ja opettele käyttämään tuota edit-toimintoa, ettet lähetä peräkkäin useita eri viestejä.
     
  9. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    lähdetiedoston koko jonka muunnan on 761MT,ja sen haluaisin aviksi vähän pienempään kokoon,minkähänlaiset asetukset minun tulisi valita,olisko jollain hyviä ehdotuksia tuohn,sellanen kuiteskin että kuvanlaatu pysyy kohtuullisen hyvänä
     
  10. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    sori,laitoin vahingossa tuon viestin kahteen kertaan,niin mitä tarkoitit tuolla
    Ja opettele käyttämään tuota edit-toimintoa, ettet lähetä peräkkäin useita eri viestejä.
    mutta kiitos kuitenkin hyvistä neuvoista,yritän vielä saada tuolla toimiin sitä muunosta
     
  11. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Oman viestisi alaosassa on aina linkki "Muokkaa viestiä". Jos viestiisi ei vielä ole vastattu ja haluat muuttaa tai lisätä jotakin, klikkaa tuota linkkiä, jolloin voit muuttaa tai täydentää tuota viestiä sen sijaan attä aloittaisit taas uuden.
     
  12. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    okei,selvä juttu,teen seuraavan kerran sitten sillain :)
     
  13. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    eihän tolla superilla saa kuvanlaatua yhtään paremmaks,vaikka tiedoston koko on suuri
     
  14. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Ei varmasti saakaan paremmaksi. Se alkuperäinen on tietenkin paras mahdollinen, oli formaatti mikä tahansa.
     

Jaa tämä sivu