1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MPEG2 editointi-onko luvassa ongelmia?

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi petruma 13.10.2008.

  1. petruma

    petruma Member

    Liittynyt:
    11.11.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen aikeissa ostaa digivideokameran. Olen päätynyt SD-kortille tallentavaan, koska kortit halpenee ja kehittyy eikä siinä ole kovalevyn varassa. -Tuollainen 300 € riittäisi normaaliin ja 6-700+ € teräväpiirtokameraan. Jälkimmäistä haaveilen...Onko näiden tuotosten välillä suurikin ero?
    -Tallennusmuoto lienee MPEG2, jossakin oli että MPEG4. Olen innokas editoija ja minulla on Magix pro 11 -ohjelmisto. Osaako mokoma tulkita sd-kortilta tuon muotoista kuvaa? Voiko sitä muuntaa joksikin toiseksi muodoksi ja pystyykö editoinnin tekemään kuva-kuvalta kuten miniDV-nauhalta on pystynyt?
    Mites äänipuoli, olisiko sinä sitten ongelmia?
    Haluaisin tietää kun rupean kameraa ostelemaan..

    Viitsisikö joku uhrata aikaansa sen verran ja vastata? Joku hyvä tredikin auttaa, tietysti. Meillähän on aina ajasta puutetta vaikka kello takoo huomennakin meille kaikille 24 tuntia ihan uutta ja käyttämätöntä aikaa. Tasapuolisesti.

    KIITOS
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kokemuksesta voin sanoa että paremmin vastauksia saisit täältä:
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewforum.php?f=24
    Siellä on kavereilla kokemuksia sekä kyseisistä kameroista että Magixista. Afterdawnissa käy varsin vähän videokameraporukkaa...
     

Jaa tämä sivu