1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mpeg2->divx probleema...

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Homeboyz 26.04.2002.

  1. Homeboyz

    Homeboyz Guest

    Olen yrittänyt muuttaa hauppaugen nova-t:llä nauhoitettua mpeg2 videota divx:äksi niin äänet menee aina ihan pieleen. Esim star wars episode 1 alussa äänet on jäljessä tosi paljon ja sitten elokuvan lopussa ne on melkein oikeassa paikassa. Käytän dvd2avi+vfapi+cdex+virtualdub yhdistelmää. Tossa äänitiedostossa jonka dvd2avi tekee on esim. Star Wars - Phantom Menace MPA T01 DELAY -1299ms.mpa. Mitä toi delay tarkottaa? Olen laittanut virtualdubista audio kohdasta interleaving paikasta delay audiotrack kohtaan ton luvun joka tossa äänitiedostossa lukee eli esim. -1299. Auttakaa nyt joku kun alkaa pinna palamaan kun on yrittänyt 3 kertaa muuttaa ton leffan divx mutta äänet menee aina ketuilleen.
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jos audion kohdistus muuttuu leffan aikana, ongelma on frameratessa -- eli framerate, jolla pakkaat ja leffan "oikea" framerate eivät vastaa toisiaan. Alkukohdan tahdistus on suhteellisen helppoa Dubin interleavingilla, mutta fps:ien muuttaminen on kikkailua ja voidaan olettaa, että jossain vaiheessa homma on kauniisti sanottuna kussut reisille. On se sitten HDD:lle tallennuksessa (pistäisin rahani tälle vaihtoehdolle -- eli kaappauskorttisi/-ohjelmasi tipauttaa frameja kunnon läjän välistä eli käytät p*skaa kaappausohjelmaa ja/tai HDD:si on fragmentoitunut) tai jossain muussa.
     
  4. Homeboyz

    Homeboyz Guest

    Käytän tätä hauppaugen omaa softaa. Fps on 24.964 minkä voi valita tuolta virtualdubin fsp kohdasta. Oliskos neuvoa että miten ton sais divx koska tollasta 2700 mt kokosta videota ei oikeen jaksais säilyttää... Kovalevy jolle tallennan on vain 6 videota.
     
  5. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten olis jos poistaisit sen ja imuttaisit jostain DVD-RIP:n?
    voisin vaikka vannoa että kuva on parempi ja paljon helpompaa kuin fps:n kanssa leikkiminen

    nimim. kokemusta on
     
  6. Homeboyz

    Homeboyz Guest

    Nii joo tietenkin mä imuttelen tällä mutolla dvd-ripin...Tietenkin!
     
  7. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oon aina halunnu tietää mikä toi muto on?
    Joku Multichannel transfer onlineprotocol?
     
  8. aksutin

    aksutin Guest

    Chopper: luulenpa että tässä tapauksessa mutolla tarkoitetaan modeemia.
     
  9. Torspo

    Torspo Guest

    jos konvertoit äänen eri kHz määrällä,
    kuin source on niin en yhtään ihmettele
    synkka ongelmaa. Käytä samaa frameratea
    kuin sourcessa.
     
  10. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    aksutin toi mun vika kommentti oli kyl sarkastinen=D

    No joo, tekstistä on aika vaikee huomaa millä äänensävyllä puhuuu:D
     

Jaa tämä sivu