1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MP4 ja kodeekit

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi -maXell- 22.02.2006.

  1. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    leffa on mp4 muodossa, mutta PSP ei kuitenkaan näytä - ilmoittaa ettei tue tätä tallennusmuotoa. Katsoin tarkemmin leffan tiedoista niin nuo kodeekit puuttuvat. Onko mitään keinoa saada käännettyä uudemman kerran tuota pätkää, että PSP näyttää leffan? Yritin jopa sitä, että olisin konvertoinut tuon kyseisen leffan uudemman kerran, mutta eipäs onnistunutkaan. Pitäisi nähtävästi aloittaa ihan alusta eli tuo kerran käännettyä ei voisi enää kääntää oikeaan muotoon... Leffa kyllä on MP4 muodossa, mutta jostain syystä kodeekit puuttuvat. Mm. Nerolla olen katsonut, että leffa toimii (äänet sun muut ok). Olen käyttänyt PSP Video9 konvertoimiseen ja tähän asti ei ole ollut ongelmia.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Mitä profiilia käytit tuossa PSP Videossa?
     
  4. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen pistänyt kaiken mahd. pienillä oletuksilla, muistaakseni AVC/368x208/29.975fps/256kbps Stereo/96 kbps. PSP ei kuitenkaan löydä tuota tiedostoa - unsupported data tjn. Ei näy titleä eikä audio ja videokodeekkeja. Olen jopa yrittänyt muuttaa nimeä MAQ-alkuiseksi mut kun ei niin ei.

    Toinen ongelma on se, kuinka saan valmiin mp4 näkymään Onko kenties jotain ohjelmaa, josta näkis mitä tuo mp4 pitää sisällään? Niin ja voiko tämmösen valmiin mp4 kenties vielä kääntää uudemman kerran, että olisi oikea muoto? Tuossa tossa ekassa kohdassa kokeilin, mutta ei lähtenyt pelittään koko PSP Video9 -ohjelma. Aina on tietenkin vaihtoehto tehdä alusta koko homma, kun ei kestä kauaa.

    EDIT

    Kokeilin tuota valmista MP4-tiedostoa MP_ROOT -hakemiston juureen, mutta ei toiminut. Herjaa näistä puuttuvista kodeekeista. Valmis mp4-tiedosto on nimetty VIDEONNIMI.MP4 eli ei siis ole tuo MAQ tai M4V -alkuinen. Voiko tämä vaikuttaa siihen, ettei pätkä näy? Mitenkä valmiin mp4-tiedoston saa sitten näkymään, kun kerta tuo MP_ROOT -hakemiston juureen laittaminen ei onnistu? Pitääkö kenties nimetä eri tavalla vai?
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2006
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    PSP:n versio on 2.0 tai uudempi?
    Aikaisemmat eivät tuota AVC/H.264 videokoodausta tue.
     
  6. -maXell-

    -maXell- Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    firmis on 2.0
     

Jaa tämä sivu