1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MP3 soitin alle 50€ ja kuulokkeet

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi KuuppaOY 22.04.2008.

  1. KuuppaOY

    KuuppaOY Guest

    Eli ensimmäistä "kunnollista" soitinta olisin hommaamassa ja siihen kunnollisia kuulokkeita.

    Mp3 soittimessa pitää olla helppo käyttöliitmpia tymä, ja kappaleita pitää olla helppo selata. Kerran ostin ipod-kopion kiinasta, ja olihan siinä hyvä äänenlaatu ja kappaleitakin pystyi selaamaan ihan "tarpeeksi" hyvin, mutta oli niin sairaan hidas ja muutenkin valikot ja muut rumia.
    Olisikon esim. sellainen kuin T.Sonic soitin kunnollinen? Hinta on 59€, ja ulkonäkökin menettelee. Vai onko muita edulliseja parempiakin vaihtoehtoja? Äänenlaatukin on sellainen asia jota arvostan ja ulkonäkö.

    Ja soittimeen kuulokkeet. Lähes jokaisen soittimen kuulokkeet ovat kirppitori tavaraa, että minkälaiset kannattaisi hommata? Olen katsellut tälläisiä kuin Sony MDR-EX32LP, Koss The Plug ja Koss Spark Plug kuulokkeita. Sonyn ovat kalleimmat(25€) ja ovat myöskin ulkonäöltään valioluokkaa(ainakin melkein). Kossin kuulokkeista en olekaan kuullut kuin hyvää, mutta kummat noista sitten kannattaisi? Sparkit ovat ylivoimaisesti katu-uskottavammat, että ainakin itse ottaisin ne. Eikä spekteissäkään ollut noiden Kossien väleillä mitään eroa, että kai niissä vain ulkonäköä on muokattu? Mutta kuinkas isot nuo Kossin kuulokkeet ovat, että mahtuuko kireä pipo päähän kun laittaa Kossin kuulokkeet sinne alle?

    Että sellaista. Etupäässä uutta soitinta olen hommaamassa, joten laittakaa vaihtoehtoja. Muistiakaan ei tarvitse olla kuin giga. Ja pääasiat olivat helppo kappaleiden selaaminen(voi selata esim. eri esittäjien albumeja, ja sieltä löytää oikean kappaleen) ja äänenlaatu perässä.

    E: Ja tuollaiset soittimet löytyi kanssa
    Sandisk Sansa c240 1GB ja Sandisk Sansa Express 1GB
    Ihan hienon näköisiä ja muistiakin saa lisättyä. Täällä AD:ssakin näytti olevan viiden tähden arvoinen tuote, kai sitä jomman kumman ostan.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.04.2008
  2.  
  3. apeli69

    apeli69 Member

    Liittynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse kattelisin käytettyä, jos tolla hinnalla kohtuu hyväkin pitäisi saada. Ns. merkittömiin soittimiin ei kannata todellakaan koskea.

    Ominaisuuksien puolesta tuo t.sonic vaikuttaa aika khyvältä tohon hintaan. Akkukestoakin luvataan 30 tuntia. Tosin navigointi on aika erikoinen -kaikki näppäimet ovat soittimen sivuilla. Ei välttämättä kovin helppo tottua käyttämään. Lisäksi huomasin tuosta soittimesta, että on jotain vaikeuksia id-tagien kanssa, joten tuo helppokäyttöisyys, artistien, albumien selaus on vähän arveluttavaa kyllä.

    Spark plugien päälle ei kyllä kovin esteettisesti pipoa saa, se on tullut koettua. Mutta uskonpa että koss the plug voisi hoitaa tämänkin homman paremmin. Muuta eroa näillä napeilla ei olekaan kuin tuo ulkomuoto, ainakin näin spekseistä kattoen. Hintakin on sama suurimmassa osasta paikoissa ~ 14-18 euroa.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2008
  4. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Jos alle viidelllä kympillä olet kunnollista mp3-soitinta ostamassa niin mielestäni ainao vaihtoehto creativen Zen stone plus.

    Creativeista minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia ja luultavasti zen stone plus on myös rahansa arvoinen. Kuulokkeet tosin creativen soittimissa ovat olleet aika huonot(korvaani sopimattomat, ääni tosin kohtuullisen hyvä) joten esim. ehdottamasi spark plugit olisi hyvä ostaa kyytipojaksi ;)
     
  5. apeli69

    apeli69 Member

    Liittynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä on ollu syksystä asti musta stone plussa 2gb käytössä kakkossoittimena. Lähinnä lenkillä olen käytellyt..

    Plussat:
    -koko, paino, huomaamattomuus, ei hölsky taskussa
    -helppokäyttöinen
    -hinta
    -selkeä navigointi, hyvä käyttöliittymä
    -kansioiden selaus selkeää
    -suomen kieli!


    Miinuksia
    -lyhyt akkukesto
    -radio kohisee (riippuu tietenkin alueesta, mutta esim. kännykkään verrattuna aika surkeasti kuuluu)
    -kuoret naarmuuntuu erittäin herkästi (oli vartin farkkujen taskussa kännykän vieressä, pienetkin naarmut näkyy valoa vasten liiankin hyvin)
    -Kun soittimessa on päälle giga musaa ja toisto päällä niin kansion vaihto ja navigointi on sairaalloisen tahmeaa

    Viimeisen miinuksen perusteella en viitsi siis suositella. Minua ainakin häiritsee ja tulee mieleen juuri jokin ipod-kopio, millaisella itsekin olen vuosi takaperin leikkinyt.


    E: Ja kyllä, minulla on kyseisessä soittimessa viimeisin firmware.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2008
  6. KuuppaOY

    KuuppaOY Guest

    Joo tuota Stone plussaa eilen katselin huuto.netistä käytettynä, näytti lähtevän alta neljän kympin.
    Ei kellään ole kokemuksia noista sandiscin soittimista? Tämä Sandisk Sansa Express 1GB vaikuttaisi järkevältä, mutta ei viitsi ostaa tuosta vain, etten vaan sitten pety.
    Kai sitä täytyy Ipodi ostaa käytettynä, jos jostain löytyisi halvalla,
     
  7. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Omien kokemuksien ja testien mukaan Sandiskin laitteet on hintaluokassaan hyviä.
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2008

Jaa tämä sivu