1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MP3-cd toimii tietokoneella, muttei autostereoissa.

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi Meiu 13.01.2010.

  1. Meiu

    Meiu Guest

    Neuvoisiko joku minulle, miten saan poltettua Nerolla mp3-cd:n? Olen nyt polttanut pari cd:tä, ja kappaleet ovat nimenomaan kaikki mp3-muotoisia. Cd toimii kyllä tietokoneilla, muttei esim. kahden auton stereoissa, vaikka ovat mp3-soittimia. Apua!?!
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,519
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    Niissä levyissä pitänee olla tietty kansiorakenne, että toimivat autosoittimessa, näin ainakin omassa JVC:n soittimessa.
    Kato autosoittimen ohjekirjasta (jos on), autojen omat soittimet (ei siis kaupasta ostettavat) ovat taas asia erikseen.

    T: Vesku
     
  4. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    On kyllä kumma, jos ihan levyn juuressa olevat kappaleet eivät toimisi, vaan vaatisi jonkun kansiorakenteen(?).

    Ei siinä poltossa ole mitään outoa, poltto datalevynä ja kappaleet vaan tiedostoina levylle.

    Oletko viimeistellyt (finalize) levyn? Toimiiko se toisella tietokoneella? Onko kyseessä kertapolttoinen CD-R vai CD-RW -levy? Jälkimmäiset eivät toimi ihan kaikissa soittimissa niiden pienemmän heijastavuuden vuoksi.
     
  5. apteekki

    apteekki Member

    Liittynyt:
    20.01.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mp3 soitto riippuu laitevalmistajasta.
    Minulla toimii kaikissa soittimissa mp3, mutta Sonyn kotistereossa ei kaikki mp3:set toimi,
    mutta jutkut toimivat.
    Vaikuttaa siltä, että kaikki mp3 formaatit eivät toimi kaikissa laitteissa.
    Kun lähtee ostamaan mp3 soitinta on paras ottaa haluamansa kappale mukaan ja kokeilla
    toimiiko se kyseisessä laitteessa.
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Vanhoissa laitteissa oli usein ongelmia kaikkien itse poltettujen levyjen kanssa, esim. aihion merkki tai sen väri saattoi vaikuttaa toimivuuteen. Ihan ensimmäiset soittimet eivät kaikki kelpuuttaneet 'variable bit rate' pakattuja biisejä lainkaan eivätkö kaikki laitteet edes suurimpia speksattuja kiinteitä bittivirtoja, eli esim. 320 kbit/s pakatut biisit eivät kaikissa toimineet. Mutta missään uudehkossa soittimessa en itse kuitenkaan ole enää törmännyt moiseen, ainoat ongelmat ovat liittyneet levyn luentaan ja juuri uudelleenpoltettavien aihioiden erilaiseen heijastavuuteen. Mutta kaipa niitä krantumpiakin soittimia sitten edelleen löytyy.
     

Jaa tämä sivu