1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mp3 budjetti 100€

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Blackhorn 16.06.2009.

  1. Blackhorn

    Blackhorn Member

    Liittynyt:
    09.02.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli olis aikomuksena ostaa joku mp3 soitin tai ipod tai joku sellanen millä voi kuunnella musiikkia ulkona. Vaatimuksina tuo 100€ eli ei saisi mennä yli siitä ja mitä halvempi niin sitä parempi. Äänenlaatu on aika tärkeää. Olen miettinyt että vaikuttaako tuo soitin vai kuulokkeet siihen äänenlaatuun. Niin ja mieluiten vähintään 2gb muistia saisi olla.
     
  2.  
  3. pelkvist

    pelkvist Guest

    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.06.2009
  4. BlackPawn

    BlackPawn Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2009
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Väärin. Melko laadukasta saa jo reilusti alle satasella. Saat esimerkiksi n. 75 eurolla Creativen (tunnettu ja hyvä merkki!) Zen Mosaicin lähimmästä kaupasta. Esim. Prisma jne... Ja tilaa löytyy "huimat" 8 Gt ja näyttökin löytyy! Mutta kokemuksesta voin sanoa, että jos vähänkin enemmän kuuntelee musiikkia, tuo 8 Gt loppuu aika pian. Mitä äänenlaatuun tulee, se riippuu paljon kuulokkeista. Melko hyvät kuulokkeet saat jo 20 eurolla. Laitteen mukana tulevat kuulokkeet ovat usein ihan pers****, joten niitä ei kannata käyttää, jos haluat hyvää äänenlaatua.
     
  5. MaMaDoG

    MaMaDoG Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34313 Itse hommaisin tuon, ja verkkokaupasta löytyy myös samaa mallia 8GB 98€.

    Edit: Kyllä itse olen loistavasti pärjännyt soitinten alkuperäiskuullokkeilla, toki olen vain ostanut Creativen ja Applen soittimia. :) Ja tuosta tilasta sen verran, että sekin riippuu "hommaatko" kokonaisia levyjä, jotka laitat soittimeen vaiko yksittäiset "hittibiisit" vain...
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2009
  6. BlackPawn

    BlackPawn Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2009
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm. Prismassa tuo Creativen 8 Gt oli alle 80 egee... Verkkokaupassa näköjään kalliimpi... Ja itselläni on juuri tuo soitin, joten vakuutan, että ne kuulokkeet ovat huonot. Tosin jos ei ole mitään mihin verrata, niin voihan nekin hyviltä vaikuttaa. Mutta kerran kun kokeilee parempia, niin voi todeta miten huonoja nuo soittimen mukana tulevat kuulokkeet ovat.

    Ja tosiaan, jos hittibiisit erottelet levyistä niin tila saattaa riittää. Tosin siinä nyt ei ole mitään järkeä, koska levyjen kokonaiskuva jää huomaamatta, jolloin ei saa kuuntelusta kaikkea irti. Usein puhutaankin, että levy saattaa "avautua" esimerkiksi vasta kolmannella kuuntelukerralla. Pelkkiä hittibiisejä kuunnellessa tälläistä ei tapahdu ja tämä upea kokemus jää uupumaan. Usein myös hittikappaleisiin kyllästyy nopeasti, jos ei ole vastapainona niitä muita levyn biisejä, siis sitä levyn "runkoa". Mutta kukin tyylillään.
     
  7. pelkvist

    pelkvist Guest

    mutta itse en näy syytä ostaa mp3-soitinta koska itselänikin nokia n95 jossa soitin ja alle satasenkin puhelimia mihin saa muistikortin joten nykyään melko turhia mp3-soittimet. tämä on tietysti vain oma mielipide
     
  8. BlackPawn

    BlackPawn Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2009
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ensimmäinen juttu mihin tämä kaatuu, on akunkesto. Toiseksi myös käytettävyys on reilusti huonompi kuin oikeissa MP3 soittimissa. Myös kuulokkeet pitää olla jossain puhelimissa erilaista mallia, siis ei ole 3,5 liitäntää. Ja tilaa on puhelimeen vaikea saada 30 Gt tai enemmän...
     

Jaa tämä sivu