1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mozilla Thunderbird ei pelaa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi AlexisW 30.05.2012.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2004
    Viestejä:
    431
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kauan on pelannut hyvin toi Thunderbird vaan nyt paukahtaa näkysälle vain "tietoja ongelmatilanteisiin" josta ei hullua hurskaammaksi tule. Mitä pirua tässä tekisi?
     
  2.  
  3. -AfterLife-

    -AfterLife- Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2012
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asenna uudestaan koko ohjelma.
     
  4. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Ei. Yksinkertaisesti vain ei.

    Todennäköistä on, että profiilisi on korruptoitunut. Ohjelman uudelleenasennus EI tule auttamaan, koska se ei poista vanhaa profiilia. Sitten kun asennat ohjelman uudelleen, pölähtää vanha profiilisi jälleen auki ja mahdollinen ongelma ei ole hävinnyt mihinkään.

    Ratkaisu: Sammuta thunderbird ja mahdolliset thunderbird.exe -prosessit jotka ovat käynnissä tehtävienhallinnan avulla (CTRL+VAIHTO+ESC), tämän jälkeen avaa suorita-ruutu (esim. WIN-näppäintä ja R-kirjainta samaan aikaan) ja kirjoita siihen:

    thunderbird -profilemanager

    Paina OK-nappia ja luo uusi profiili. Thunderbirdin pitäisi toimia normaalisti. Mikäli tämä ei jostain syystä auta, niin vasta sitten poista ohjelmisto ja asenna se uudelleen. Vanhan profiilin voit valita profilemanagerin kautta tai kopioimalla vanhasta profiilista tiedostoja uuden profiilin tiedostojen päälle.
     

Jaa tämä sivu