mozilla firefox vai internet explorel

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kanada 10.02.2007.

1. Hande14

Hande14 Guest

Menkää vaikka kattoon www.tietokone.fi sivustolta.
    Etitte sieltä oikesta laidasta sen hakukoneen. Sitten kirjotatte
    siihen firefox. Sitten etitte ja naupsutatte sitä 8.2.07 lisättyä uutista. Siinä lukeekin heti otsikkona FIRE FOX SUOJA VUOTAA. Sanon siis edelleen Internet Explorer!!

2.  
  3. yaht

yaht Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    firefox on parempi kuin joku mikki$oftan ie kyhäelmä

Viimeksi muokattu: 22.02.2007
  4. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Sitä en tiedä mikä selain on paras, eikä taida tietää kukaan muukaan, mutta käytän Firefoxia.

Oma näkemys tietoturvaongelmiin on se, että itse ongelma löytyy ruudun ja penkin välistä. Mielestäni on hieman outoa, että päivittäin tulee hjt-logeja sun muita foorumille ja minä olen ollut jo kesästä asti ilman viruksentorjuntaa. Ainoa torjuntasofta koneella on Vistan mukana tuleva Defender. Itseasiassa huomasin tänään puolivahingossa, että koneeni on ollut vailla palomuuria toista kuukautta (Vistan mukana tuleva), laitoin sen kuitenkin päälle samantien.

En väitä, että jokainen voi heittää ranttalaksi ja poistaa jokaisen koneelta löytyvän tietoturvaohjelmiston, mutta väitän, että katso peiliin ennen kuin syytät ongelmastasi jotakin sovellusta (se mitä ohjelmalla voi tehdä on tässä kohtaa irrelevanttia).

5. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse käytän Firefoxia, ihan periaatesyistä - Internet Exploder on vain Windows Updaten käyttöön.

Mutta, kuten teppoI jo totesi, pahin tietoturvaongelma sijaitsee usein juuri siinä näytön ja penkin välissä, eikä kyse ole siis näppäimistöstä ;)
    Itse en ole tarvinnut virustorjuntasoftaa vuosiin mihinkään(ja kyllä, skannaan koneeni ajoittain eri antivirussoftilla varmuuden vuoksi). Palomuurin kyllä asennan koneelle jo ennen kuin kytken sen ensimmäisen kerran nettiin.

Vanhempieni nettikoneena ja sukulaislasten pelikäytössä toimiva pc puolestaan on saastunut tänä samana aikana useita kertoja, lukuisten eri vakoiluohjelmien, virusten, matojen, yms. toimesta. Myös tuolla koneella on pääasiallisessa nettiselauskäytössä Firefox.

6. kanada

kanada Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sori väärä bordi. Mutta itse asiaan kumpi on kevyempi? ja tuo opera on ihan ok, mutta kyllä firefox vie musta voiton kaikesta.

7. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Firefoxia arvostan eniten senkin perusteella että sitä on helppo muokata. Siihen saa siis lisäosia ja kuoria. Siiton muuten olemassa myös Portable-versio eli voi käyttää sitä muistitikulta suoraan.

8. Clic

Clic Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koneellani ovat: FireFox ja Internet Explorer. IE:tä käytän vain, erään firman sivuilla. Tilaa painikkeiden toimimattomuuden takia.

Viimeksi muokattu: 27.03.2007
  9. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Offtopic: firefoxsiin on lisäosa jolla voit käyttää ietä firefoxsin sisällä
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

Ja siitä miksi firefoxsin vuotoja puhutaan, koska se on iessä joka päiväistä, niin turha siitä on uutisoida

10. Betrayed

Betrayed Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Hömlö kysymys, Firefox tietysti. Jos on pakko jotain muuta käyttää niin varmaankin linksiä sitten. ;)

11. oujee

oujee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Firefox ehdottomasti.

Jaa tämä sivu