1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Motorola Moto G 3 ongelmat/takuu

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi Klipeti 29.05.2016.

  1. Klipeti

    Klipeti Member

    Liittynyt:
    05.10.2012
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Hei

    Minulla on otsikon mukainen puhelin, ja muutamia viikkoja sitten normaalikäytössä tipahti lattialle ja sammui. Puhelimessa on kuminen/muovinen, joustava suojakuori joka on ollut käytössä puhelimen käyttöönotosta lähtien ja tippuessaan tippui matolle noin puolestatoistametristä, tätä aiemmin muutaman kerran tippunut matalalta sängyltä.

    Tämän jälkeen minulla on ollut satunnaisessa sammuilussa ongelmia, ja puhelin on sammunut jopa ladatessa sitä, lisäksi on ollut myös vaikeuksia saada sitä päälle. Aluksi ongelma oli vain raskaamman rasituksen kanssa, mutta sittemmin on sammuillut myös appeja selaillessa.
    Viime viikonloppuna tein factory resetin, toissapäivänä force rebootin ja latasin pitkän aikaa. Ei ole auttanut, tänäänkin ottaessani kuvaa taas kerran sammui.

    Takuuseen siis, mutta mitä kautta Motorolan takuu menee Suomessa? Kyseessä Amazonista jouluna tilattu malli, muttei hirveästi huvita lähetellä puhelinta ulkomaille.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,207
    Pisteet:
    243
    Lainaus Euroopan kuluttajakeskuksen sivulta:
    "Tarkista ensin takuuehdot, joissa kerrotaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, käänny suomalaisen maahantuojan puoleen. Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, tee valitus tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa. Voit lakisääteisiin oikeuksiisi vedoten kohdistaa reklamaatiosi aina myös myyjälle. Jos tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, voit ensin vaatia myyjää korjaamaan tai vaihtamaan tuotteen. EU-alueella myyjällä on aina virhevastuu tuotteen virheistä, jotka olivat tavarassa jo ostohetkellä."

    Puhelimen mukana toimitetut takuuehdot ja ohjeet ovat siis ratkaisevia, mutta Motorolan yleisten ohjeiden mukaan näyttää, että suomalaisella maahantuojalla ei ole velvollisuutta korjata ulkomailta ostettua laitetta:
    "Tämän rajoitetun takuun piiriin kuuluvat korvausvaatimukset voi tehdä vain maassa, jossa tuote on ostettu."

    Motorolan yleiset takuuehdot ja yhteystiedot löytyvät tuolta:
    https://motorola-global-en-roe.cust...L3NpZC91X2xrWUhSbQ==/filename/Warranty_FI.pdf

    Aivan toinen asia on sitten se, että rajoitettu takuu ei mitenkään korvaa laitteen lattialle pudottelemisesta aiheutuneita vaurioita, jollaisesta tuossa näyttää olevan kyse.
     

Jaa tämä sivu