1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mopokortti

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Micco91 17.03.2007.

  1. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kato rauhassa oleelliset asiat siitä kuvasta; väistämissäännöt, liikennemerkit, jalankulkijat/muu liikenne. Sinulla siis on aikaa Katsoa sitä kuvaa 10sekunttia, ja sitten vielä 3 sekunttia aikaa vastata, kun kuva häviää.

    edittiii; niin kyllä se loppujen lopuksi helppo on, ei kannata stressata, se 10sek on yllättävän pitkä aika, voi välillä tylsääkin tulla odotellessa :D..
    Äläkä ainakaan sitä keskimmäistä "En tiedä" nappia paina, lol.
    Tai sillon aikoinaan oli sellanen ainakin, kun minä kävin.. tai olihan tuo kyllä autokortin teoriakokeessakin..
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2007
  2.  
  3. Micco91

    Micco91 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kiitokset avuista. Läpi meni, yhdellä virheellä "kirjallisissa" kysymyksissä.
     
  4. Copone

    Copone Guest

    ONNEKSI OLKOON... Nyt vaa mopolla päristelemään :D Eiks ollukkin helppo?
     
  5. __Kurko__

    __Kurko__ Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2007
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ONNEKS OLKOON!! Hyvinhän se meni ja vissiin helppokin oli?? :D
     
  6. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, onnee vaan!
     
  7. Micco91

    Micco91 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos kiitos. Oli se ihan helppo. Mutta en olis ilman harjottelua päässy läpi niistä kuvista. Tästä oli paljon apua.
     
  8. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Joo-o... olihan sillä mopolla mukava päristellä aikoinaan ;) Silloin ei kyllä mopokorttia tarvinnut suorittaa. Taisi tulla pakolliseksi juuri seuraavalle ikäryhmälle ;) !

    Nykyään nuo mopot tuppaa olee pelkästään noita skoottereita ja niitä isopyöräisiä crossimopoja... Kyllä Tsukitsuki PV oli se millä mentiin ;)
     
  9. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jhuu, kyllä se pevetti päihittää kaikki skootterit nykyäänkin :D..
    kauhee virittely sillon oli päällä aina :p
     
  10. widetrak

    widetrak Guest

    pv 50 kone rimmaa vasta silloin kun se on kiinni 85 sössössä!
     
  11. Micco91

    Micco91 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    PV on elävä legenda, vaikken oo itte koskaan omistanu. Aina jos joku kertoo jostakin virityksistä niin joku varmasti mainitsee siihen väliin kuinka jossakin PVssä oli kiinni millon mitäkin viriä ja kulki sitten yli 100 km/h :)

    Ei kyllä se Derbi täytyy olla.
     
  12. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Järki ostaa tollasia överi kalliita mopoja, kun samalla hinnalla sais jo hyvän 125cc muoviluodin ;) kunhan vaan odottais sen vuoden.

    Tiedä sitten paljon noista mopoista saa kun myy pois!?!
     
  13. Micco91

    Micco91 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    a) En jaksa odottaa kevarikortin ajamista (ikä riittää)
    b) Kevarivero + muut mätöt on aivan liian kalliita, puhumattakaan itse kortista

    c) Tätä kohtaa ei edes tarvitse
     
  14. __Kurko__

    __Kurko__ Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2007
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eksyinpä tänne todella pitkästä aikaa :D! No, onkos mopo pelaillu?? Onko kortti vielä tallella :D...??
     
  15. Markus92

    Markus92 Member

    Liittynyt:
    30.06.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, täytän ens viikon torstaina 15 ja mopo on jo hankittu.... voisitteko kertoo minkälaisii kysymyksii siinä "veikkauksessa" on
     
  16. Markus92

    Markus92 Member

    Liittynyt:
    30.06.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja oletteko testanneet tuota moponetti.fi:n harjoitus koetta... Onko se kuinka todenmukainen oikeaan mopokortti veikkaukseen?
     
  17. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ei se mopokortin teoriakoe vaikee ole.
     
  18. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Tulet tasa-arvoiseen risteykseen, vasemmalta puoleltasi tulee ajoneuvo, ja oikealta puoleltasi myös. Kuka väistää ja ketä?" - tyylisiä kysymyksiä. helppoja kuin mitkä, ei kannata stressata.
     
  19. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Meikäläinen kävi paikallisen ajokoulun koneilla aikoinaan harjottelemassa. Vanhoja prutkuja ne koneetki oli mutta tulipa harjoteltua :D
     
  20. Shagrath_

    Shagrath_ Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2005
    Viestejä:
    839
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tie ei jatku suoraan niin aika hankala tuohon on vastata. :) No kuka uskaltaa ensin. Tuo on perus pattitilanne mikä voi B- tai C-inssissäkin yllättää ja sekoittaa. :)
     
  21. Micco91

    Micco91 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On kortti kyllä vielä, mutta kyllästyny oon ajelee tolla vakiolla. Enkä pidä järkevänä virittää. Toi on muuttunu hupiajelusta nyt mulle ihan pelkäksi kulkuneuvoksi. Erittäin tärkeä silleen, että kätevämpi tolla ny on mennä ku bussilla.

    Toinen juttu on, että jos ostaa mopon ja pitää sen vakiona niin kannattaaa ostaa Derbi. Pätkii kaikki vakiomopot (paitsi pitkissä jyrkissä alamäissä johtuen välityksistä). Ei hyydy ylämäkiin. Mutta jos aikoo virittää niin sitten ostaisin varmaan Yamaha DT:n.

    Ps. Ei ne kysymykset ihan tollasia oo kun tossa edellä mainittiin ;)


    Koitan nyt muistaa oikeen (saatan luntata jostain sivustolta)

    Eli kysymyksiä on 5 kappaletta:

    1. Saan ajaa mopolla suoraan eteenpäin.

    2. Ajan mopolla suoraan. Minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) tienkäyttäjän mennä ensin.

    3. Käännyn mopolla oikealle. Minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) tienkäyttäjän mennä ensin.

    4. Käännyn mopolla vasemmalle. Minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) tienkäyttäjän mennä ensin.

    5. Olen ajamassa mopolla suoraan. Minun on pysähdyttävä.

    Ja noi kysymykset ovat täsmälleen noin siinä testissäkin.

    Se menee niin että oliko siinä nyt kaksi vai kolme kuvaa aina yhtä kysymystä kohden. Eli näytölle tulee kysymys numero yksi ja sen jälkeen ilimestyy kuva -> katsot sitä ja päättelet oikean vastauksen. Ja niin edespäin kaikki varmasti tajusivat idean jos eivät tienneet alunperin.

    Itse tein niin että harjoittelin noi kysymykset ulkoa, tiesin mikä on eka kysymys ja toka jne.

    Sitten kun kuva ilmestyi ei kallista aikaa tuhlaantunut kysymyksen lukemiseen vaan sain kokoajan keskittyä kuvaan.

    En muista kerroinko tässä topicissa aiemmin, mutta vain 1 virhe tuli itselle. Sekin erittäin tyhmään kohtaan. Kysymys oli että "kumpi jarru on tehokkaampi; etu- vai takajarru" vastasin siihen sitten nopeasti vain että takajarru. Tottakai se on väärin ja 2 lisäsekuntin ajattelulla olisin saanut tuonkin oikein ;D Tottakai etujarru on tehokkain, mutta jotenkin hassusti ajattelin että takajarrulla itse ainakin jarruttelen enemmän, koska etujarru saattaa lukita renkaan jonka jälkeen on naamallaan ennenkuin kerkiää tavuttamaan sanan "vagina". Noh tulipa sopimatonta tekstiä mutta hei, toiset eivät ole kasvaneet vielä aikuiseksi. Antakaa anteeksi ;)

    Edit: Itselläni on tämänlainen mopo (saa nähdä kauanko linkki toimii kun jouduin sen vetään gallerian kautta. Finpix ei ole nyt toiminnassa sda): Derbi Senda R Xtreme -05

    Tällänen on kaverilla viritettynä, kannattava ostos todellakin jos aikoo virittää: Yamaha DT SMOTOO!!!

    Tosa yamaha kuvassa ei näy ite mopoo paljo yhtä :D Mutta kuvan oton aikaan oli viä vaki ja jakso ihan pikku työnnöllä lähtee 4päällä liikeelle ;:DD
     
    Viimeksi muokattu: 25.07.2007

Jaa tämä sivu