1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Monta viritintä samaan koneeseen?

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi katmanni 15.06.2007.

  1. katmanni

    katmanni Guest

    Haluan rakentaa pc:n jossa on 3 PCI-väylään liitettyä digiviritintä, 2xDVB-T sekä DVB-S. Laitan myös kortinlukijoita pari kpl. Ajattelin käyttää Technotrendin budjet kortteja, niihin saan helposti lukijat koska niissä on CI-interface valmiina. Muu rauta: Silverstonen HTPC-kotelo, Asus P5B deluxe/wifi, E4400, 4GB, 500GB, DVDRW, HD2900XT ja Ultimate, joku remote ja BT näppishiiri.

    Tuo on hiton kallis paketti ja nyt arveluttaa, että vaikka saisinkin raudan survottua saman kotelon sisälle, niin onnistuukohan tuon laitteen sujuva käyttö?
    Mulla ei ole aavistustakaan, miten nuo 3 viritintä ja niiden softat pitää asentaa? Pitääkö niille olla eri katselusoftat että voin nauhoittaa ja katsella yhtä aikaa vai tajuaako systeemi että mulla on useita virittimiä ja voin avata niistä minkä vaan?
     
  2.  
  3. arc03

    arc03 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla koneessa 2 x Technotrend + Twinhan kortinlukijalla. Kaikkia näitä käytän DVBViewerillä. Ja yht'aikaa onnistuu.
     
  4. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytän DVBViewerillä 2xDVB-T ja yhtä DVB-S laitetta samassa koneessa. En tiedä miten kortinlukjoiden käyttö onnistuu tällaisessa yhdistelmässä. Voi olla viisaampaa ottaa tuollainen paketti kuin arc03:lla on käytössä jos se edes jossain koneessa on jo saatu toimimaan.
     
  5. katmanni

    katmanni Guest

    Arc, mitä tyyppejä nuo kortit on?

    Ja kysyn vielä varmuudeksi molemmilta, että
    1. onnistuuko sillai että yhtä kanavaa voi katsella ja vaikka kahta äänittää eli että nuo laitteet on vaikka kaikki käynnissä?
    2. Ja voiko kahta kanavaa katsoa yhtäaikaa (PIP)?

    En ole käyttänyt koskaan DVBVieweria, niin näkyykö siinä jotenkin nuo eri virittimet vai näyttääkö se vaan kanavat pitkänä pötkönä josta voi valita sitten äänitystä tai katselua? Toivottavasti tajuatte ku en ite ymmärrä tästä mitään...
     
  6. arc03

    arc03 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla kaikki kortit on tyyppiä kaapeli, mutta ei pitäs olla ongelmia käyttää eri tyypin virittimiä rinnan.

    Kolmella kortilla pystyy tallentamaan kolmen eri muxin kanavia yht'aikaa, eli tallennettaessa jokin korteista varataan vain sen muxin käyttöön, josta tallennetaan.
    Mulla kun tuossa Twinhanissa on kortinlukija, olen valjastanut sen ainoastaan maksukanaville. DVBViewer kun jostain syystä aina halus ohjelman avattaessa ottaa tuon kortin käyttöön ja jos tallensi esim. Ylen kanavaa, ei päässyt maksukanaville.
    Maksullista kanavaa tallennettaessa ei pysty katsomaan muuta ohjelmaa samasta muxista (tähän lienee tulossa parannusta). Vapailla kanavilla surffailu onnistuu tallennuksen aikana.

    PiP on ja olen kokeillut että toimii, mutta siinä se.

    Asennuksen jälkeen virittimet näkyy "hardware" osion alla, jossa määritellään, onko kortti tyyppiä sateliitti, kaapeli vai harava. Jos on kaksi T-tyypin viritintä, tehdään toisella kortilla kanavahaku, jonka jälkeen myös toinen kortti on heti mukana. Sateliitti kortille pitää tietenkin hakea omat kanavat.
     
  7. katmanni

    katmanni Guest

    Palaan tähän kesäkuun aiheeseen kun tuli lopulta virittimet ja loput osat ja sain HTPCn loman lopulla rakennettua. Muuten on pysytty alkuperäisessä paketissa, mutta kortit on Satelcon tekemät, mallit on Easywatch DVB-T (2 kpl) ja Easywatch DVB-S2.

    Nyt tarvisin taas asiantuntija-apua:

    Vista Ultimaten päälle on asennettu 15e maksanut DVBViewer ja korteille on ajettu BDA ajurit. Kaikki virittimet löytyvät laiteluettelosta ja kaikki virittimet myös löytävät kanavapaketit. Terrestial kortit toimii moitteetta, mutta satelliitin kanssa on ongelmia. Viritin kyllä löytää kanavia ja ne tallentuvat kanavalistalle, mutta yksikään näistä ei suostu näkymään. Lautanen ja mikropää toimivat moitteetta, testattu digiboxilla. Luulen että olen käynyt kaikki mahdolliset vaihtoehdot asetuksissa läpi, sen verran monta tuntia tuli rapattua konetta, mutta ei mitään vaikutusta. En tosin kyllä edes tajua kaikkia noista vaihtoehdoista. Aivan kuin koodekki puuttuisi, mutta kanavalistan editori näyttää että H.264 ja MPEG2 olisivat näille valittu, kai ne on oikein?
    Muistaakseni satelliittikanavan kohdalla viewer herjaa että "ei dataa".

    Oisko täällä jotain vinkkiä asetusten suhteen tai muuta apua tilanteeseen?
    Oisko merkitystä asialla, että DVB-S viritin on mallia S2 eli HDTV kelpoinen?
    Conaxeja ei kone tunnista, mutta tämä on ilmeisesti DVBVieweriin liittyvä ominaisuus(?).
     
  8. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Ymmärsinkö oikein, että olet katsonut DVBViewerillä tuota Twinhanin kortinlukijan maksukanavaa, tai jollakin muulla ohjelmalla.
     
  9. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä minulla PlusTV toimii ihan normaalisti DVBViewerillä. Tosin siinä koneessa ei muita kortteja ole kiinni. Uusimmassa DVBViewerissä on kaikenlaista parannusta tullut DVB-S2 puolelle.

    http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=19939&pid=147348&st=0&#entry147348

    Mutta voi olla kyllä kodekkiongelma jos kanavat löytyvät. Kannattaa lueskella DVBViewerin forumia. Varmasti jollain muulla on ollut samoja käynnistysongelmia asennuksissaan.
     

Jaa tämä sivu