1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mokkulan yhteysnopeuden "tallentaminen"?

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Petra72 10.12.2011.

  1. Petra72

    Petra72 Member

    Liittynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli käytössäni on DNA:n liittymä rajattomalla tiedonsiirrolla ja Nokia:n CS-17 mokkula. Tällä hetkellä tilanne on se, etten pysty selaamaan mitään sivua, koska yhteys on hidas, ellei sitten yhteys jälleen katkea. Tästä olen useasti yrittänyt valittaa palveluntarjoajalle, mutta kuulemma oikeaa alarajaa ei yhteydessä ole ja katkeilukin on normaalia. Haluaisin antaa DNA:lle kunnon faktaa, missä yhteysnopeuksissa mennään milloinkin, mutta en ole ainakaan tästä mokkulatyypistä löytänyt sellaista paikkaa, mistä pystyisi katsomaan siirtohistorian. Onko tällaista ohjelmaa olemassa ja jos on, niin missä?
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Tällä voit katsoa mokkulasi yhteysnopeuden. Pitää huomata, että eri kerroilla nopeus mokkuloilla voi vaihdella paljonkin. Nopeusvaihtelu on yleensä 0.2-10Mbps, ping 30-300ms.
    Mitä suurempi Mbps luku on ja mitä piuenmpi ms luku on, sitä paremmin netti toimii.

    http://speedtest.net/

    PS. älä käytä mokkulaa pitkän usb-kaapelin kanssa. Sopiva on mokkulan mukana tullut n.20cm pituinen johto.
    Olosuhteet voivat aiheuttaa myös heikon kentän.
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2011
  4. Petra72

    Petra72 Member

    Liittynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuoltahan mulla on jo muutama mittaustulos. Tällä hetkellä on taas se tilanne, että olen viitisen minuuttia odottanut speedtestin sivun aukeamista. :D Alkaa kyllä huumori jo loppumaan pian.

    Lähinnä mulla oli siis tarkoitus hakea sellaista ohjelmaa, millä pystyisi mittaamaan yhteyden nopeuden keskiarvon. Kun mielestäni tässä mokkulassa sellaista mahdollisuuta ei ole. Edellisessä näki yhteyden keston, nopeimman ja hitaimman tiedonsiirron sisään ja ulos.

    Mokkula on mulla suoraan kannettavassa kiinni ilman välijohtoa, välijohdon koen hankalaksi, eikä kyllä ole mielestäni mitenkään muuttanut yhteyden toimivuutta ainakaan parempaan suuntaan.

    Noniin... Vartin yrittämisen jälkeen sain tämänhetkisen "nopeuden". Eipä paljoa naurata. Varsinkin kun olen elokuuhun saakka vielä tämän kanssa naimisissa.

    [​IMG]
     
  5. Crek

    Crek Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2011
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Huonolta näyttää, mahtaa olla hidasta datailua :D. Oletko aivan varmasti 3G:ssä? Tiedän erään tapauksen, jossa oli suhteellisen alhaiset nopeudet ja syynä oli ettei nettitikku ollut 3G:ssä. Kannattaa kokeilla asetuksista "kiilata" nettitikun väkisinkin 3G:lle, ettei vaan vahingossakaan siirry 2G:hen. Sitten jos on huono signaali yms. eli et ole siinä kuuluvuusalueella, sekin kannattaa tarkistaa.

    Olen myös kuullut että nopeutta voi parantaa laittamalla nettitikun kattilaan. Tästä lisää tietoa (sivulla video, voi olla ettei avaudu sun netin nopeudella): http://mokkula.info/ohjeet/paranna-3g-signaalia-kattilan-avulla/
     
  6. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Täällä ei ainakaan ole mitään onglemia mokkulan suhteen, käytössä saunalahden tuplalaajakaista, jossa kaapeliliittymä ja mokkula. Surffaan tällä hetkellä mokkulalla kun kaapeliliittymä aukeaa vasta 1.1.2012. Mokkulani on Huawei E367 ja hyvin toimii, nopeudet alla.

    [​IMG]

    Täytyy kyllä sanoa että nuo Nokian "mokkulat" on aika surkeita. Olen yhtä kaverin mokkulaa säätänyt, se oli nimenomaan Nokia ja 3G toimi suunnilleen 10 sekuntia ja katkaisi täysin, ja 3G-signaalitaso Tikkakoskella oli kännykän mukaan erittäin hyvä ellei täydellinen, mutta mokkula ei meinannut silti verkkoa löytää. 2Gllä homma toimi jotenkuten, mutta yhteys oli todella hidas.

    Jos ongelma jatkuu, kehottaisin keskustelemaan palveluntarjoajan kanssa mokkulan vaihdosta esim yllämainittuun Huaweihin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.12.2011
  7. Petra72

    Petra72 Member

    Liittynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asiathan on sitten rullanneet minulle mieleiseen suuntaan viimeisimmän viestin jälkeen.
    Enkä edes testannut kattilaa. :D

    Lähetin pari valitusta DNA:lle ja rutisin sitten vielä heidän keskustelupalstallaankin. Sitten siihen keskusteluun puuttui asiakaspalvelija, jolle lähetin yksityisviestinä tietoni ja ongelmani.
    Mokkulahan kerkesi olemaan 1½ vuoden aikana muutaman kerran huollossa, siitä he pyysivät todisteita, mutta kun minulla ei (omasta mielestäni ainakaan) papereita ollut, niin pyysivät tiedot tekniseltä tuelta.
    Kaksi päivää tuon jälkeen sain sähköpostia, jossa minulle kerrottiin, että sopimukseni on purettu. Laskutus oli jo laitettu poikki edellisen laskutuskauden lopussa, mokkulaa ei tarvitse palauttaa ja liittymäkin lakkasi toimimasta tässä muutama päivä sitten.

    On helppoa olla onnellinen. :)
     

Jaa tämä sivu