1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Modeemi + netti?

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi LoBer 08.12.2007.

  1. LoBer

    LoBer Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ostamassa uutta nettiä tämän vanhan Elisan (1/512) tilalle. Ajattelin että olisi järkevintä ostaa nyt eka vuodeksi Elisan 8/1 31.90 e eka vuosi, ja sitten vaihtaisi vaikka Telekarelian 10/2 joka olisi vuoden vaihteen jälkeen 34 e.. Niin sitten se myyjä sano modeemi pitää olla aika uusi ainakin sitten ku vaihtaa yli megan uppikaistaan. Nyt minulla on joku olikohan A Linkin 2 vuotta vanha... Nii pyörittääkös se nyt yleensä ees tuota 8/1??? Kyllä se uutta siihen tarjoili jotain Tele??? 55 e ja sanoi että uusinta tekniikkaa et maksimi nopeudet ois sillä sit 24 sisään ja 3 ulos... Saisiko netistä halvemmalla jos tämä nyt ei toimi tällä modeemil??
     
  2.  
  3. Mnova

    Mnova Member

    Liittynyt:
    08.10.2006
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hirmu helppo vastata, kun et kerro edes modeemisi mallimerkintää. Mutta kyllähän ne perus-ADSL-modeemitkin taitaa tuon 8 megaa imasta ja 1 megan puhaltaa ulos. ADSL2 tuo jo 12 megaa ja ADSL2+ 24 megaa. Niissä on kylläkin erilaisia standardeja, joten kannattaa tarkistaa vaikka googlettamalla sen oma modeemin ominaisuudet. Ja yli megan uppikaista todellakin vaatii tuoreen härvelin.

    Ja aika paljon sulla on muuten rahaa, jos kokonaan uuden netin aiot ostaa;-)
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2007
  4. LoBer

    LoBer Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ;D No siis tarkoitin että vaihdan nopeutta... Nyt ainakin vuodeksi. A-Link Roadrunner 44C on tämä malli... Semmonen sininen motukka jossa lukee päällä ADSL Router... Eli pitäisi toimia?
     
  5. Mnova

    Mnova Member

    Liittynyt:
    08.10.2006
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jotenkin semmonen haju mulla on, että tuon Roadrunnerin maksimi on 8 megaa. Jos/kun vaihdat nopeampaan liittymään, tarttet uuden modeemin.
     

Jaa tämä sivu