1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Modattu XBOX ja muutama kysymys tietämättömältä

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi haniin 28.01.2010.

  1. haniin

    haniin Member

    Liittynyt:
    02.10.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin modatun xboxin, ja nyt olisi muutama kysymys. Muutama tunti armotonta googlettamista takana, enkä ole vielä juuri viisaammaksi tullut, joten osaisikohan täällä joku auttaa untuvikkoa.

    Haluaisin pelata xboxilla noita vanhoja nintendo, super nintendo yms. pelejä. Näitä ei kuitenkaan koneella valmiina ollut, ja tiedän, että niitä pelataan emulaattorien avulla. Xboxissa oli valikko "emulators" mutta se oli tyhjä.

    Pystynkö itse siirtämään pelejä tietokoneelta xboxiin, millaisen kaapelin se vaatii? Vai miten se tapahtuu? Entä vaikuttaako se noihin siirtämisiin, millainen nettiyhteys mulla on? Tällä hetkellä on mokkula käytössä.

    Saako noita nintendo yms. pelejä siirrettyä xboxin kovalevylle esim. levyltä?
     
  2.  
  3. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Eli käytännössä siirtäminen tapahtuu FTP-yhteyden avulla. Mutta emulaattoriakaan ei tietääkseni ole yleensä valmiina. Suosittelenkin tässätapauksessa heittämään googlen jorpakkoon ja katsomaan ohjeita tuolta.
     
  4. haniin

    haniin Member

    Liittynyt:
    02.10.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olenkin jo tuolta nettiosoitteesta selannut kaikki mahdolliset, mutta ei kyllä tunnu siltä että siitä olisi apua ollut :/
    ehkä mulle pitää sitten kaikki rautalangasta vääntää.

    Niin siis tuossa xboxissa mulla on dashboardina (sekö se on??) Avalaunch.
    Sieltä löytyy myös xbox media center.

    Tuo Ftp-yhteyden muodostaminen vaikutti ainakin noiden mainitsemiesi nettisivujen perusteella niiiiin monimutkaiselta, etten kyllä tajunnut mitään :/

    Siksi kysyinkin, että onnistuuko esim. dvd-levylle tallentaa noita emulaattorisovelluksia, ja siirtää sen avulla xboxin kovalevylle? Tai pelata levyn kautta suoraan noita vanhoja nintendo ym. pelejä?
    Jostain luin sellaisen, että polttaisi dvd:lle sen emulaattorin ja sinne samaan niitä emulaattoripelejä, ja toimisi silleinkin.
    Miten se sitten käytännössä tapahtuu?

    Mistä muuten löydän näitä vanhoja NES, SNES, Nintendo 64, sega yms. pelejä?
    Vai onko laitonta kertoa?
     
  5. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Joo kyllähänse onnistuu silleenkin että poltat levylle ja siirrät konsolille. Konsoli ei tosin yleensä tunnista DVD-RW levyjä, joten levyt pitää polttaa DVD-/+R levyille (XBMC:ssä on tarvittavat ohjelmat millä voit siirtää tiedostoja).

    Pelejä löydät P2P-verkosta. Mutta pelit on silti tekijänoikeusuojattuja eli niiden lataaminen on laitonta.
     

Jaa tämä sivu