1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Modattu x-box

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi xmedia666 06.01.2006.

  1. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis tarvitsen apua muutaman asian selvittämiseen. Olen ollu aina playstation käyttäjä, mutta nyt olen ostamassa modpiiri.com sivuilta modattua xboxia ja en siis tiedä modpiireistä yhtään mitään. Xboxin mukaan pitää valita joku modpiiri ja siinäpä varsinainen ongelma onkin. Mitä tarkoittavat seuraavat asiat modpiirissä: Linux pohjainen, suora linux käynnistys, Bios ja mikä on osan piirin mukana tuleva Ed's xebian cd? Siinäpä nyt tärkeimmät. Ja Boxihan on mallia 1,6B suositelkaa myös parasta piiriä modpiiri.com sivuilta.
    Olen todella kiitollinen kaikesta avusta.
     
  2.  
  3. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on piirinä DuoX2 (halpa ~ 19€) ja pelittää hemmetin hyvin!
    XBOXin voi käynnistää helposti "normaalisti" (esim.LIVEä varten) tai sitten modattuun tilaan (varmuuskopioituja pelejä varten).
     
  4. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Millä lailla tuossa vaihdetaan se moodi(noormaali/modattu) onko joku kytkin? Mitä toimintoja tuossa piirissä on?
     
  5. jokisam

    jokisam Guest

    normi käynistys napistä käynistys tai resept napista käynistys muistaakseni
     
  6. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aattelin tätä piiriä: SmartXX LT OPX V2, onko hyvä vai huono? Mitä kaikkea piiri toistaa, onko mahdollista pelata LIVEssä?
     
  7. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DuoX 2 toistaa ainakin ihan kaiken mitä XBOXiin olen tunkenut..
     
  8. Norpa

    Norpa Member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toi smartxx on hyvä piiri, omassa koneessani on siitä kalliimpi versio, mutta pistin tuommoisen lt opx:n kaverin boxiin ja hyvin pelittää. Siihen pitää ensin laittaa bios ennen kuin voi pelata varmuuskopioituja pelejä, mutta se on erittäin yksinkertaista.

    Kaikki pelit ovat tähän mennessä toimineet, ja liveenkin pääsee pelaamaan. Kun boxin käynnistää, tulee aluksi piirin oma valikko, josta voi valita joko alkuperäisen biossin(liveä varten) tai itse laitetun biossin(varmuuskopioille). Itse olen ollut hyvin tyytyväinen tähän.
     
  9. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja minkäläinen homma on laittaa bios? Mikä, mistä ja miten? Itselleni vielä hiukan epäselvä mikä tuo bios etes on. Onko joku käyttöjärjestelmä ja kuin monia erilaisia niitä on?
     
    Viimeksi muokattu: 06.01.2006
  10. Norpa

    Norpa Member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    http://www.tdubel.com/

    Yleisesti kaikki mitä tarvitsee tietää, saa tuolta. Smartxx:n bios saadaan asennettua laittamalla ristiinkytketty verkkopiuha boxin ja koneen välille, sitten laitetaan smartxx:n piirille oikeat ip-osoitteet ja avataan selain ja ja otetaan yhteys osoitteeseen jonka annoit boxillesi. Selaimelle aukeaa erillinen sivu jossa etsit biosin ja painat flash.

    Bios itsessään pitää hakea jostain muualta, esim #xbins, jonne löydät käyttöohjeet juuri tdubelista. Sieltä löydät myös tiedot siitä mikä bios käy sinun boxillesi.
     
  11. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No eipä kovin yksinkertaiselta kuulosta näin aloittelijan korville:(
     
  12. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Ei ehkä kuulosta yksinkertaiselta, mutta se on. Itse kun pääsin biossin laittamisvaiheeseen (modpiirin asennuksen jälkeen) niin minulla meni noin 15min kun etsin ja laitoin biossin. Asian tajuaa melkein samantien kun rupeaa tekemään. Lisäksi biossin joutuu laittamaan vain kerran, eli vaikka se kestäisikin vähän kauemmin niin se ei olisi niin älytön vaiva.

     
  13. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertokaapas mitä kaikkea modpiirit nyt tavallisesti toistavat? Videoita, mp3sia jne. vai?
     
  14. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mod Piirit ei toista mitään vaan ohjelmat, mitkä on asennettuna Boxin kiintolevylle. mm. XBOX Media Center, joka kykenee toistamaan lähes kaikki tunnetummat videot (XVID,DIVX,MPG,WMV,ogm YMS), Kuvat, Musiikin
    DVD:t, Pelit ...
    Mod piiri auttaa siinä, että itsepoltetut (allekirjoittamaton XBE) levyt toimii XBoxissa


    Tuossa Xbox termejä
    http://www.xhackerbox.com/?page=artikkeli_show&id=79
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2006
  15. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis eikö modpiiristä mitään muuta iloa ole, minkä takia niitä bioseja on niin montaa erilaista? Mitenkäs näitten ohjelmien pistäminen kovalevylle tapahtuu?
     
  16. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    On niissä muitakin ominaisuuksia, mutta tärkeimpinä on allekirjoittamattoman Xbe tuki ja tuki uudelle kiintolevylle
    http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=228

    Ohjelman (dashboard) voi pistää esim. tällä tavalla
    http://www.xhackerbox.com/?page=artikkeli_show&id=76
    Avalaunch on hyvä pitää Dashboardina
    Media Centerin voi asentaa sitten ohjelmana , mikä voi käynnistää dashboardista
    http://www.tdubel.com/artikkelit/xbmcasent.html

    Sen jälkeen kun on dashboard asennettu niin voi halutessaan kokeilla FTP-yhteytta tietokoneen välillä (Kätevämpi tapa siirtää tiedostoja)
    http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko3.html
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2006
  17. mar-ski

    mar-ski Member

    Liittynyt:
    04.03.2005
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    smart-xx piireihin löytyy varmuuskopioituihin peleihin tarkoitettu biossi, osoitteesta www.xbins.ru

    näin minä laitoin biossin
    1.verkkopiuha boxilta telewellille
    2.latasin "smartxx remote flasher" ohjelman ja asensin sen koneelle
    3.käynnistin ohjelman ja painoin "search XBOX" painiketta
    4.ohjelma löysi boxin ja sitten siirsin biossin boxiin
     
  18. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt tuli jo selvemmän kuulonen ohje tuon biosin asentamiseen, mutta vielä epäselvää mm. ed´s xebian cd, suora linux käynnistys ja linux pohjaisuus.
     
  19. Norpa

    Norpa Member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toi ed´s xebian cd on vaan linuxin asennus cd boxiin. Voit käyttää sitä suoraan levyltä, tai vaihtoehtosesti asentaa kovalevylle. Se on ihan kätevä jos sen piirin mukana tulee se usb-adapteri ja sattuu olemaan ylimääräset langaton näppis ja hiiri.

    Linux-pohjaisuuteen en kyllä osaa mitään sanoa.

    Itse olen todennut evoxM8+ biosiin pätevimmäksi, toistaiseksi ei ole tullut mitään ongelmia vastaan, vaan kaikki toimii kuten pitää.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2006
  20. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toistaako tuo media center ihan normaalisti poltetut mp3 levyt ja videocd:t, eli eivätkö tarvi mitään erikoiskäsittelyä?
     
  21. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Viimeksi muokattu: 11.01.2006

Jaa tämä sivu