1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MKV:n poltto bluerayksi

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mustis55 16.03.2009.

  1. Mustis55

    Mustis55 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli ongelmanani on mkv poltto BD-RE levylle niin että että sonyn BDP-S350 blueräy soitin pystyisi sen toistamaan.

    Olen tehnyt tsmukserilla kyllä AVCHD levyjä ja polttanut ne nerolla dvd:lle ja ne toimivat kyllä moitteetta.
    mutta kun poltan samat tiedostot blueräy levylle nero 9 niin soitin vain herjaa BDRE unknown.
    tsmukserista on valittu muunnos blueray muotoon.Haluaisin katsella elokuvat suoraan soittimella enkä tietokoneen kautta. Jotkut isommat mkv -tiedostot kun eivät mahdu dvd-levylle ja turha niitä olisi kadelle DVD-RW levylle polttaa jos saisi vain toimimaan suoraan polton BD-RE:lle.
    Polttaessa UDF muodon vaihdolla ei tunnu olevan merkitystä asiaan.

    Minkä asian teen väärin? Vai eikö tsmuxer sovellu tähän tarkoitukseen? Poltaako nero ne vääränlaisiksi? Vai mitä todennäköisimmin onko vika tekijän taitamattomuudessa :) ?
     
  2.  
  3. tenchuu

    tenchuu Guest

    käytä tsMuxeR nimistä ohjelmaa tai vastaavaa joka tekee siitä blu-ray imagen mkv file eli "Matroska" .Zensonic blu-ray soitin on ilmoittanut tukevansa Matroskaa z500-sarjassaan muiden valmistamissa blu-ray soittimissa tukea ei ole .........toi Matroska on vähän sama kuin divx tuki dvd soittimessa eli tulevaisuudessa tulee useammalta valmistajalta blu-ray soittimia josta tukee mkv filejä
     
  4. tenchuu

    tenchuu Guest

    älä tee avchd diskiä vaan blu-ray disk sillä tsmukserilla kyseinen vaihto ehto löytyy ainakin tsMuxeR_1.9.9 versiosta
     
  5. Mustis55

    Mustis55 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis nimenomaan olen tehnyt tsMuxer blueray muotoon en AVCHD ja polttanut nerolla blueräyksi, mutta sonyn soitin ilmoittaa unknown bd-re. tsmuxer on versio 1.10.6 ja nero 9.0.9.4. Tietokoneella levy kyllä pyörii powerdvd 8 kanssa hienosti. Mut sonyn soitin ei vaan ymmärrä .... :-(
     
  6. tenchuu

    tenchuu Guest

    tolla (tsMuxeR) ohjelmalla sony ps3 toistaa .mkv filuja ....kokeile sitten vaikka tällä "mkv2vob" ohjelmalla ps. sain viruksen ton ohjelman aikaisemasta versiosta mutta "mkv2vob2451" versio on puhdas ps.ps.sonyin pleikkaril pitää aina olla kuva "x264" ja ääni "AC3" ....eli ääni ei saa olla "DTS" muodossa muuten ei toista usb/dvd kautta, olen ymmärtänyt että ps3 pystyy ainostaan toistamaan "DTS" ääniä Blu-ray levyltä
     
  7. marlee82

    marlee82 Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2007
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mulla ainakin toimii dts äänet ilman mitään ongelmia kun muunnan mkv2vobilla mkv filut ja poltan levylle..
     

Jaa tämä sivu