1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitkä PC komponentit??? Apua!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi PC_Forever 17.03.2012.

  1. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajureista oli kiinni. :) Olin ajatellut että asennan ne ajuit microsoft updatella sen levyn sijasta. No siihenhän tarvittiin internet yhteys, siihen ajurit, ja ajurit olivat levyllä :) Nyt olen asentamassa niitä.
     
  2.  
  3. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Sillälailla. Aivan, no melkein hiki tippui päästä kun luin tämän rimpsun läpi... :)
    Hyvähän se on kysellä asioista eli toimikoonn ketju mallina uusille harrastuksesta kiinnostuneille. Tottakai satoja, jopa tuhat euroa tiskiin ei ole läpihuutojuttu.

    Ja pistäppäs piruuttaan kuvia masiinasta. (Coot jo mainitsikin) Kuva on paras mainos, sanotaan... Plus tai miinus.

    Jep kylläpä tuli melko kattavat ohjeet tässä ketjussa.
     
  4. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep saan kiittää teitä kaikkia jotka olette auttaneet minua, jopa maaliskuusta/helmikuusta lähtien :) Kone alla ja uusiin kysymyksiin! ;)
     
  5. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Battlefield 3:a latailemassa :)
     
  6. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Microsoft update on vain windows päivitystä varten, eikös? Ajurit ladataan aina komponentin valmistajan sivulta/ levykkeeltä :)
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Ihan mainion hökötyksen olet saanut laitettua, onnea sille! Tässä perjantaina maistuu karhu-purkki muutenkin mutta kippis sille.

    Itsekin laitoin tuon Samsungin ssd-lätyn ja ollut tyytyväinen. Tosin kakkoskoneeseen jossa tuplaydin prossurääpäle. No, kun bioslataus / emon mainoslogo ladattu niin "käynnistetään windows" - fraasin jälkeen 8 sekuntia kun lävähtää työpöytä auki ja hiirellä voi tehdä juttuja.

    Oukkidoukki. Sitten jonkun ajan päästä kellotuskysymykset mutta tutustu nyt koneeseen. :)

    e. Ja varsinkin biosiin. Ei siellä kaikkea kannata räplätä mutta ottaa selvää asioista, manuaali kouraan. Eli hokata vaihtoehtoja asetuksiin ja pitää mielessä kuinka ne palautetaan ns. tehdasastuksiin. Lisää mielenkiintoa koko peltilaatikkoon kun hoksaa miten / millä asetuksilla mennään. :)
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2012
  8. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainoo mikä häiritsee on tommonen "Asrock XFast LAN" internet nopeus mittari oikeessa alakulmassa. Se ei tottele sitä piilota merkkiä ja se häiritsee esim facebookissa, Minecraftissa yms, kaikkialla.

    E: Tollanen: [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2012
  9. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Saatko poistettua sen "ohjauspaneeli" - valikosta? Lisää tai poista ohjelma...

    On näitä ajuri / softa - ohjelmia, toimii se muutenkin mutta on nyt sulla roskana ruudulla. Wiisaat valaiskoon. :)
     
  10. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja mistähän sieltä? Ainakaan "Lisää tai poista sovellus" ei löytänyt tuota. voi olla ehkäpä jollakin eri nimellä.
     
  11. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei enään mitään ongelmia, sain vedettyä sen nurkkaan häpeämään :)
     
  12. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuon kopan etuosan toinen usb-paikka ei taida toimia... Kahdella laitteella olen jo yrittänyt. Noh, edessä on vielä kuitenkin yksi ja takan kuusi :)

    Ps. Kuvia koneen sisällöstä huomenissa.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2012
  13. MrMickey

    MrMickey Member

    Liittynyt:
    10.11.2007
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    oikea klikkaus hiirellä ja "close window" pitäs olla tumma teksti. mulla sama emo ja nyt olen pari päivää miettiny, että onko tuo niin tuiki tärkeä. Onhan se hieno kun on 5xFAST Lan mutta... :)


    lataa usb ajurit asrokin sivuilta, oikeastaan lataa kaikki tarvittavat ajurit emon sivuilta, saat tuoreimmat jos on tullu jotain päivityksiä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2012
  14. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiits, minulla Minecraft pyörii 60-80fps all maxed out ja se tuntuu aika pieneltä tuollaisella koneella. Voiskohan olla javassa vika kun ei taida muka olla 64-bittinen. Pelottaa vähäsen että miten bäfän kanssa käy kun se on tuossa latailemassa... :-/
     
  15. Coot

    Coot Regular member

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    440
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilinpa huvikseen pitkästä aikaa Minecraftia. Sigun setillä pyörii 180 - 220FPS, alle 180 ei mene.
    Ota huomioon, että Minecraftissa ei ole SLI-tukea, joten tämä tulos on yhdellä GTX275 näytönohjaimella.
     
  16. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kaveri otti kuitenkin koneeseen kasauksen ja liike kasaa sen niin että SSD ei toimi. Kone sitten lähetetään ihan pokkana puolikuntoisena ilman mitään selityksiä. Voi taas kysyä, missä ne aivot ovat?!?
     
  17. Coot

    Coot Regular member

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    440
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan tuo hieman vittuilua Systemastoren osalta. Todennäköisesti ilman apuja tämänkin ketjun aloittaja olisi lähettänyt koneen takuuseen. Sieltä olisi tullut 30€ maksu aiheettomasta takuupalautuksesta.
     
  18. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olet siinä kyllä oikeassa :) Mutta siis totta. Eivät sitten siellä systemassa voineet ilmoittaa minulle vaikka sähköpostilla että lisätäänkö pakettiin vielä yksi sata-kaapel lisääi koska ssd:hen ei ollut enään johtoja. On kyllä vähän paskamaista... Mutta oikeastaan olen tuosta aika iloinen, koska sain itse kurkistaa sinne kopan sisälle ja korjailla siellä sata-kaapeleiden paikkoja. Mukavaa se oli ja varmasti kokoan seuraavan koneeni itse :)
     
  19. PC_Forever

    PC_Forever Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2012
    Viestejä:
    318
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mahtava kone, en parempaa olisi voinut toivoa. Skyrim ja Battlefield pyörivät kummatkin ultralla täydellisesti. :) Laitan siis tänään niitä kuvia... (ehkä)
     
  20. Vipetzki

    Vipetzki Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2010
    Viestejä:
    1,519
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin no eihän tuota voi asiakaspalveluksi kutsua... Jimmsiltä oisi tullut 5minan päästä viesti että lisätäänkö puuttuva Sata-kaapeli vielä messiin :)
     
  21. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tuo saattaa olla myös puhdas kämmi, ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Kasaaja on voinut pistää koneen SATA-piuhaa vaille valmiiksi ja unohtanut kysyä sähköpostilla lisätäänkö sellainen pakettiin. Seuraavana aamuna toinen myyjä on laittanut valmiin näköisen koneen postiin, jotta saadaan paketti pian perille.

    Tahallaan tehtynä tuo on tietysti melkoista välinpitämättömyyttä asiakasta kohtaan.

    E:
    Menikö multa muuten ohi, vai oletko ottanut asian tiimoilta yhteyttä kauppaan?
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2012

Jaa tämä sivu