1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitkä PC komponentit??? Apua!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi PC_Forever 17.03.2012.

1. PC_Forever

PC_Forever Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No äiti tuossa vähän aamummalla kysyi että mikäs sen kaupan nimi siellä oulussa oli? Kerroin, ja hän sanoi että hän katsoo netistä sen (tai jotain tuollaista se sano). Meinaa varmaan että sieltä käytäis se ostamassa. Kysymys kuuluu: onko siellä noita samaisia osia?

2.  
  3. Axu_

Axu_ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ei varmaan kaikkia hyllyssä suoraan (tai ainakaan en siihen luottaisi, jos ajomatkaa on pari tuntia suuntaansa), mutta joka tapauksessahan kone täytyy ennakkoon tilata ja noutaa kun se on koottu. Jos aika yhtään on rahaa, niin postilla se kyllä kaikista kätevimmin tulisi... :)

4. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Äsken kävimme katsomassa Systemastoren verkkokaupasta niitä laitteita. Siellä systemastoressa äitini yllättyi kun sanoin, että ne itse kootaan (otetaan osat itse sieltä verkkokaupasta). :D Äitini varmaan yllättyi aika paljon, vaikka olin siitä jo vähän aikaa sitten hänelle kertonut. Sitten katselimme niitä systemastoren koneita ja niitä pakettikoneita (vaikka ei olisi yhtään kiinnostanut). Ja ennen kuin olin kerennyt kertoa että ammattilaiset olivat ne osat minulle valinneet oli äiti pistänyt jo koneen kiinni. :) Pitääpä illalla/illemalla yrittää kertoa.

5. Coot

Coot Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Systemastoren kasauspalvelusta en ole paljon hyvää kuullut. Kasaavat haistavittu-periaatteella mahdollisimman nopeasti ja kaapelienhallinnasta ja ilmankierrosta välittämättä.

6. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Yksi tai kaksi huonoa palautetta ei kerro siitä, mikä on keskiarvo tuhansien koneiden kasaukselle. Ja ota huomioon, ettei ne pakettikoneetkaan ole desing-kasattuja.

7. Justimus

Justimus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oma koneeni tuli systemastoresta hyvin siististi kasattuna, ilma kiertää hyvin ja kaapelit on laitettu todella siististi nippuun. Ei ole olleenkaan rumia kaapelinippuja. Kuitenkin näytönohjain oli hieman vinoon laitettu/rikki, mutta vaihtoivat siihen uuden kun takaisin lähetin.

8. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minähän en tuohon koneeseen vielä näytönohjainta ota, joten minulla ei ainakaan kasauspalvelussa näytönohjaimesta ongemia tule ;)

E: Nyt muuten rupesi Sniper Elite V2 kinnostamaan. Suht hyvä demo oli, vihollisten AI oli vain täyttä kuraa ja demo kenttä pelkkää putkea. Pyörisipä se tuolla koneella sillä i5:teen intergroidulla näytönohjaimella jottei tarvitsisi kesään asti odottaa. Mutta kun katsoin laitevaatimuksia niin en kyllä oikein usko :) ;(

2E: Miksi muuten Diablo 3:lla on niin suuri hypetys? Ihmetyttää kun näyyttä ihan normipeliltä...?

Viimeksi muokattu: 28.04.2012
  9. NoScape

NoScape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oman koneeni tilasin noin vuosi sitten Lapstoresta, joka nyttemmin SystemaStorena tunnetaan. Kone oli kasattu hyvän maun mukaisesti. Kaapeloinnit oli saatu hyvin piiloon. Asennuspalvelulle ei moitteen sanaa. Oma tilaukseni sattui vielä kiireiseen aikaan, kun P67 emot tulivat uusintakierrokselle. Lapstoressa oli kokoamispalvelussa ruuhkaa, mutta siitä huolimatta kone oli hyvin kasattu. Voin suositella! Ja tuleehan mukana vuoden kasaustakuu, jonka saa lisämaksusta pidennettyäkin.

10. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisiko muuten tämä: http://www.jimms.fi/tuote/GV-R785OC-2GD parempi näytönohjain kuin ASUS AMD Radeon HD 7850 tai GTX560 Ti? Ainakin suurempi kellotaaajuus tuolla on kuin sillä Radeon HD 7850:llä tai GTX560 Ti:llä, onko sillä paljonkin merkitystä jos on esim. sata MHz:tä enemmän? :) itse kun en tiedä.

EDIT: Oho, en aluksi huomannut että se http://www.jimms.fi/tuote/GV-R785OC-2GD olikin jo valmiiksi tehtaalla ylikellotettu ja Asus AMD Radeon ei... No, ottaisinko itse mieluummin sen Gigabyten, koska itseä ei ainakaan näin alussa kellottaminen vielä kiinnosta? Hintaa neljä euroa enemmän. Ja kuinka korkeat MHz:t tulisi jos tuon Asusin kellottaisi? nousisiko vain 100 MHz:taa vai menisiko jo yli tonnin (en ole edes varma nostaako se kellotaajuutta, joten älkää olko julmia jos olen väärässä ;))?

11. ric_91

ric_91 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

Se on se ja sama otatko valmiiksi kellotetun, suurin merkitys on sillä jäähdytyksellä.
    Asus DC II, Gigabyte windforce, msi twin frozr ym ovat kaikki hyviä valintoja, joten ota halvin niistä kun muutenkin sulla rajallinen budjetti.

Tuossa jo enemmän kuin liikaa puhetta 7850:n kellotuksesta.
    http://keskustelu.afterdawn.com/t.c...cii-ylikellotteluu_sun_muuta-927703/6#5685799
    Kun jäähdytys on kunnossa ja ei ole huono yksilö niin kellot saat hipomaan tuota 1200MHz:a, joten on "turha" tuhlailla rahoja tehdaskellotettuihin malleihin, varsinkin kun ottaa huomioon että yleensä tehdas ylikellotetut mallit on varsin matalilla ylikelloilla (toisin sanoen, jos haluat saada kaikki irti kortista, niin joudut joka taupauksessa kellottamaan itse ja silloin on samantekevää onko sitä kellotettu jo valmiiksi ja lisätty hintaa sen vuoksi)

Edit : Linkki lisätty

Edit 2: Jo ennen kuin kerkeät sanomaan, tiedän että seuraava kommenttisi on "äiti sanoi ettei me kellotetta yhtään mitään koska takuut menee yms yms", Joo. Takuu ei todellakaan mene jos et ala muuttelemaan kortin BIOSIa tai vedä sellaisia jännitteitä että joka komponentista nousee savut pihalle ;)

12. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No seuraava kommenttini ei olisi ollut se, koska kelootuksesta ei edes tarvitse kertoa hänelle :D

13. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    212 viestiä eikä konetta ole vieläkään saatu hommattua:D Miten siis nyt edistyy?

14. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oikein hyvin :D Kone odottaa tilausta ja näytönohjainkin on melkein valittu. Vielä noin 120e kerättävää ja äidiltä vielä se oikea lupa ja sillä selvä :)

E: 213 viestiä nyt ;)

15. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näyttää aika vaikeelta toi kellottaminen, ja tarkalta. Pitää seurata kokoajan voltteja ja lämpöä ja samalla nostella MHZ:taa... Onko se muka kaiken tuon arvoista? Kuinka paljon FPS oikein nousee?

Edit: Auttaako hyvä prossu nettiyhteyden nopeutta? Koska minun koneellani yhteysnopeudet speedtest.netin mukaan eivät olleet kovin kerskuiltavat... Ja yhdessä toisessa keskustelussa yhdellä käyttäjällä oli upload speed 72.jotakin ja mulla about 3.jotakin! Hänellä on käytössä i5-2500k. Ja oudointa oli että meidän kummankin palvelin on sama ja samalla paikkakunnalla!!? Tämä siis minun nykyisellä koneella, läppärillä. Ei sillä uudella minkä tilaan.

Viimeksi muokattu: 29.04.2012
  16. ric_91

ric_91 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä se on todellakin vaivan arvoista. FPS nousee hyvällä kellotuksella helposti esim 50 -> 80 joka todellakin näkyy pelissä

Prossu ei nyt vaikuta netin nopeuteen yhtään.
    Tässä oma nopeus tuolla 2. koneella jossa siis todella surkea Pentium E2140 prosessori (tuplaydin 1.6GHz)
    Ja tuo koneen ja serverin välinen viive (ping time) on se mikä käytännössä vaikuttaa peleissä. (Download vaikuttaa nettilatauksissa ja Upload nettiin lähetettävän datan nopaudessa). Yleensä vasta monen sadan pingi peliserverille vaikuttaa näkyvästi joten huonolla yhteydellä kannattaa suosia EU servereitä.

17. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos. Veikkaan tuon mukaan että se käyttäjä asuu sillä paikkakunnalla. Minä taas asun sen viereisellä paikkakunnalla noin 21 kilometri päässä. Se voi vaikuttaa... ;) Sellaista se täällä pienillä paikkakunnilla on. Minkäslaista se 4G yhteys muuten on?

Edit: Oho, se olikin hänellä Teliasonera ja minulla PPO.. :) Siinä se ongelma.

18. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU..... Hinnat ovat Poistuneet alennuksista ja on tullut lisää maksettavaa 50 euron edestä. Hinnat nousevat tästäkin varmaan kolmellakympillä, ennen kuin saan kaikki rahat kasaan...

19. ric_91

ric_91 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olisit vain pyytänyt vanhemmilta sen summan ja ostanut samantien ;)

20. gigguli

gigguli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä sielä varmaan on tullut uusia alennuksia, joten on vain katseltava osat uudelleen ennen ostamista

21. PC_Forever

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kyllähän minä lainaa kysyin mutta sanoivat että: "hanki itse rahasi, kyllä se siellä kaupassa pysyy". Joo,mutta hinta samana ei :D

No se nyt vähän riippuu, kun ei itse jaksaisi tehdä.. Voisiko joku muu? :) Ei se mitään jos ei kukaan jaksa, ei se hinnannousu haittaa. Ja olen jo vähän "kiintynyt" tuojon settiin. LoL! Ja miksi jaksan odottaa tuota pakettia hinnannoususta huolimatta? Koska The Elder Scrolls Multiplayer tulee 2013, voin pelata Battlefield 3:a ja Skyrimiä, Sniper Elite V2:hta, Minecraftia, Oblivionia, Assassin's Creede ja Deus exiä!

Jaa tämä sivu