1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten usb tv stick käyttöön win 10 64 bit

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi eklu 03.12.2020.

  1. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    On eyetv hydrib usb stikki ja kaapelityhteys, hukannut vuosien saatossa rompun jossa oli seriaali. Ja win 7 aikana katsoin winhotuksen omalla media plauerilla telkkua ja sille riitti tuo mediaplauer ilman mitään seriaaleja. Eikö kymppiin muka ole kukaan tehnyt vastaavaa softaa, löytyy classic media player mut siinä ei telkun katselu onnistu. Olen tilannut verkkokaupasta haupagen kortin mutta jo viikkoja odottaa toimitusta, eli ei tule ikinä. Tikku on eyetv hydrib johon saan softan elgaton sivuilta mut mikään netin seriaali eitoimi eikä elgato auta mitenkään, kysyivät multa missä asun ja tikussa olevan seriaalin mut mitään eikuulu. Täydellinen win 7 emulaattorikin kävis mut mistä hitosta senkin sais. Vituttaa kun rahalla ostettua laitetta ei voi käyttää. Auttakaa miestä.
     
  2.  
  3. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    850
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Kokeilitko VLC soittimella? Se toistaa monet tv tikut.
     
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Vahinko, että olet seriaalin hävittänyt.
    Jotta sitä voisi käyttää muiden katseluohjelmien kanssa, tulee ladata laitteen BDA-ajuri, silloin se periaatteesa toimii vapaiden katseluohjelmien kanssa.

    vlc-playerillä pitäisi saada kuva tuolla näkymään, kun vaan laitteen ajuri on asennettu. Minä en osaa vlc:n käytössä neuvoja antaa, mutta tiedän, että USB TV-virittimillä ovat toimineet.
    Ajurin saat ladattua täältä, EyeTV-hybrid-soft-and-driver: https://www.geniatech.eu/download/driver-hybrid-windows-10/

    Jos ehkä parhaimman katseluohjelman haluat ja olet valmis maksamaan siitä kertamaksun 20€, niin sen voi ostaa täältä. http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=ordering

    Sen käytössä osaan jakaa neuvoja 10v:n kokemuksella. Lähettävät tuotelisenssiin e-maililla ja antavat tunnukset, jolla voi kirjautua DBViewerin lataussivulle.
     
  5. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Eipä toimi nuo, ajuri on koneessa ja mukamas toimii. Paskan möivät.
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Eivät ole paskaa myyneet. Vaatii pikkaisen taitoa, saada se toimimaan vlc-playerissa.

    Katso Laitehallinnasta "Ääni-, video- ja peliohjaimet" kohta. Siellä pitäisi näkyä tuon TV-tikun ajuri. Jos et saa siitä selvää, laita kuva tuosta kohtaa tänne.
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Kyllä noita katseluohjelmia löytyy, jos vähän näkee vaivaa.

    Monissa niissä ei ole valmiina pelkästään suomen Transport.iniä, vaan niissä haku tapahtuu jonkun yleisen taajuushakuparametri haun mukaan, joka kestää, koska käy lävitse kaikki mahdolliset taajuusvariaatiot.
    Olen itse koostanut Telian hakuparametrit sisältävän Transport.inin omaan katseluohjelmaani. Joka ohjelmalla on oma tapansa koostaa kanavalista, ne ei ole yhteensopivia siirtää ohjelmasta toiseen.

    Kuten sanoin, tarvitaan todella kärsivällisyyttä, löytyykö sitä. Siitä olen varma, että tuo tikkusi kyllä toimii.

    Kolme katseluohjelmaa löytyi yhdellä Googlauksella heti.
    SmartDVB http://www.smartdvb.net/tempsite/index.html
    Mediaportal https://www.team-mediaportal.com/mediaportal-download
    ProgDVB https://www.progdvb.com/download_progdvb.html

    Mielestäni nämä kaikki ovat olleet vapaita ohjelmia, mutta kokemukseni niistä yltää kauas historiaan.
    Voin sanoa, että nämä ohjelmat vaativat huomattavaa kärsivällisyyttä, jotta saa toimimaan.

    Huom. Transport.ini tässä tapauksessa on kanavalistan hakuparametritiedosto.
     
  8. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    850
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Mikäli haluaa tallentaa ilmaiskanavien ohjelmistoja niin ehkä helpoin keino on nykypäivänä hommata Elisa Viihde nettipalvelu. Sen kautta ohjelmat voi ajastaa suoraan nettiselaimella sekä kolmannen osapuolen lisäosaa käyttäen ladata sellaisenaan koneelle talteen. Ei tarvitsisi tapella ajureiden ja tv tikkujen kanssa. Olen tätä käyttänyt yli vuoden ja todennut hyväksi ja toimivaksi.
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Minkä Hauppaugen tikun tai kortin tilasit?
    Verkkiksessä on ollut todellisia vaikeuksia saada niitä. Jimmsistä saattaisi saada helpommin, vaikeaa sanoa kun ei tiedä, mikä malli kyseessä.
    Itse odotin keväästä melkein syksyyn, että sain Hauppaugen QuadHD, PCIe, DVBT/T2, DVB-C kortin, mutta kannatti odottaa.
     
  10. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No pitää vaan odotella, nykyisessä tikussa jotain häikkää kun kuva pikselöityy 64 bittisillä ohjelmilla. Laitehallinnassa näkyy ok ja ennenkin toimi vain omalla softalla mut kun kovo kosahti niin eipä löytynyt romppua jossa seriaali. Enpä mä tota paljoa tarvi vaan kun emäntä katsoo salkkareita, tanssii tätien kanssa ja remppa tai muutto. Jokunen sub lehfa jää silloin väliin, meen hakemaan elisa viihteen niin saan tallennettua ne harvat ohjelmat mitä katon, en muista tuota haupagen tyyppiä mut oli T, T2 ja Cable.
     
  11. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Toki voit odotella, jos ei kiinnosta saada toimimaan. Odottelulla se ei korjaannu. Ei noissa tikussa yleensä ole ongelmia, se löytynee muualta.

    Edit: Pikselöityminen johtuu yleensä heikosta TV- signaalista.
    Edit: Et muuten kertonut, millä ohjelmalla kuvaa nyt on katsottu.
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2020
  12. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Oli Elisan asentaja mittaamassa tökkelit ja johdot, kaikki OK. Vanhassa asunnossa kuva piksetöityi ja korjaantui rasioiden vaihdolla. Terra Teck Home kinemalla sentään kanavat löytyy mitta pikseli paskoa on.
     
  13. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No nyt toimii ja hyvin, Hauppauge WinTV-dualHD tikku tuli taloon. Eipä voi satasta panna juurikaan parempaan, vaikka luki made in China niin laatu yllätti. Ohjeessa luki ettei suositella laittamaan USB hubiin niin toimii täydellisesti vaikka on hubissa. ja kaksi viritintä niin nauhoitus ja katselu eri kanava nipuista onnistuu. Vielä mahtava kaukosäädin niin kannatti maksaa ja odottaa.
     
  14. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Hienoa, että sait toimimaan.

    Ongelmasi oli varmaan katseluohjelmassa, ei tikussa. Mulle ei vieläkään selvinnyt, mitä katseluohjelmaa käytit vanhalla tikulla, se olisi kiva tietää.

    Kuitenkin asian on niin, että kaikilla tikuilla näkyy hyvä kuva, jos ajuri ja katseluohjelma on toimiva ja kunnossa.
    Itse olen käyttänyt kymmeniä eri tikkuja ja kaikki ovat näyttäneet kuvan ihan yhtä hyvin kunnon katseluohjelmalla.

    Tikkujen suhteen en ole tehnyt havaintoja niiden paremmuudesta. Niiden katseluohjelmissa sen sijaan on valtavia eroja.
    Hauppaugen oma katseluohjelma ei ole paras, mutta käyttökelpoinen kuitenkin.
     
  15. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No ensin käytin eytvn omaa ja sitten win 7 mediapayeria, kyllä mä kokeilin noita muitakin parempia mukamas. Kyllä hauppaugen oma ohjelma on parantunut paljon kun kokemusta on isa väyläsestä ja sitten pci väyläsestä kortista ja niiden ohjelmista. Niin tämä hauppauge toimii myös classig media palauerissa ja terretech home kinemassa. Olisko jokin win päivitys pilannu koneen tai tikun ajurit.
     
  16. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No yksi ongelma löytyi MTV3 kanavaa eiole, kokeillu kaikkia kolmea taajuutta josta hakea. Perskeles kaikissa muissa ihan loistava kuva, no jos kolmosesta sattuis tuleen jotain mun mieleen ja vaimoke haluu katsoa muuta niin elisan viihde poksilla saan talteen. En ole vielä tehnyt tunnuksia et voisin katsoa omalta koneelta, pikkuhiljaa sydeemeitä tässä rakentelen. Etupäässä mun ohjelma tulee subilta ja vaimo katsoo tanssii tätien kanssa tai remppa tai muutto. Koiro tykkään mun kanavista enemmän ku tulee viereen moisessa tilanteessa, periaattessa en sitä tikkua enään tarvi ku voisin katsoa ton elisa viihde poksin kautta ja varmaan jotenki saan ton kolmosenki vielä näkymään, nyt en vielä tiedä miten. Tuo kolmonen puuttuu kaikista toimivista TV tunereista, kumminki samassa kananipussa kaik muu näkyy ja koitin mun läppärissäkin niin sama juttu.
     
  17. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Onko käytössäsi WinTV 8.5 tai 10.
    Oletko siinä valinnut katsottavaksi myös MTV3 HD-kanavan. Katso kanavalistauksesta, onko se
    ruksattu katsottavaksi.

    Tämä on Telian kanavaluettelo ja nuo taajuusparametrit ei ole samat kaikilla toimijoilla.

    Win10.PNG

    Edit: Olen valinnut katsottaviksi ainoastaan kaikki vapaat HD-kanavat. Jos ei ole ruksattu, niin ei ole katsottavissa.

    Edit: MTV3 HD näyttäisi olevan ainoa kanava tuossa 410.000MHz nipussa (jossa on korkein taajuus). Miten sinulla on?
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2021
  18. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Juu ei näy kanalistassa, ekalla scannauksella ite ruksasi vapaat kanavat. Tarkastin toki olisko joku jäänyt pois, ei ollut. Uudelleen scannaus ei tuonut sitä esiin eikä testi mun läppärissäkään jossa käytin valintaa valitse kaikki, nyt en viitsi kokeilla nut muistin mukaan olisi kymppi versio. Jännää kun valmistajan sivuilta latasin ohjelman ja ruksi tarkista päivitykset niin heti tuli päivitys, olen lähettänyt spostia hauppaugelle ja vastaus varmaan tulee. Ei ole kirvestä kaivoon heitetty, kerrankos jokin ohjelma ryppyilee. Siksi kysyin jos jollain olis ratkaisu, no enhän mä näe taajuut ku kanavaa ei ole eikä kolmonen näy muillakaan ohjelmilla eli epäilen jotain häikkää tikun ohjaimessa. Uudempaa ei löydy ja antennikaapeli on 120 Db vahvistava lähes neljän kympin kaapeli ja tulos on sama markettikaapelilla. Mullahan tulee netti tosta TV tökkelistä ja siinä liitin Fritz boksiin ja telkun tökkeli, haen uuden sen liittimen ja koitan sitten uutta hakua. Siinähän tulee WinTV advanse pika kuvake jossa kohta tyhjää kanava lista mut ei auta, kaikki samat tulee no yksi MTV3 kanava jossa lukee encryptet ja sen valinta ei auta asiaa. Mulla pieni 18 tuumanen Toshiba telkku ja siinä kolmonen kyllä näkyy, kokeilin mukana tullutta pientä rotan hännän mittaista sisäantennia ja koitin hakea kanavia niin ei yhtäkään löytynyt. No edes ula radio ei kunnolla toimi ku talon seinät on täynnä rautaa, puhelistakin vain kaksi tolppaa jos sälekaihdin kiinni eli elän faradyn häkissä. Kiitos kumminki neuvoista ja kyllä tämä ratkeaa, tikku toimii muuten loistavasti eli Hauppauge on hyvä, vika nyt jossain muualla joka ei vielä ole selvinnyt.
     
  19. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Aika erikoista tuo kyllä on, kaiken lisäksi, kun MTV3 kanavia siellä pitäisi näkyä kaksi, tavallinen MTV3 ja MTV3 HD, jotka ovat eri kanavanipuissa.

    Olethan katsonut Vaasan Elisan kanavaparametrit, josta näkee, mitä kavavia ja millä taajuuksilla ne on niputettu: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/kaapeli-tv/ohje/verkkomaaritykset/
    Huomaathan, että sieltä löytyy tuplasti nuo kanavat, toinen tavallinen ja toinen HD-tarkuudella.
    Kanavahaun olet kai tehnyt haussa ilman ruksia "Etsi salakoodatut kanavat". Tosin en tiedä, onko sillä mitään vaikutusta asiaan.

    Tarkista näkyykö muita nippujen 2 ja 17 kanavia.
    Mux 2, AVA, FOX, JIM, Liv, MTV3, Nelonen, Sub, TV5V
    Mux 17, Eurosport HD, MTV LIVE HD, MTV3 HD, AVA HD
    Kanavien kanavanumerot löydät kanavalistauksesta, Asetukset -> Kaikki kanavat.
    Niitä voi itse sijoitella tuossa ikkunassa haluamilleen numeroille, joilla ruksatut numerot ovat valittavissa näppäimistöltä ja kauko-ohjaimelta, muita ei voi valita.

    Tässä vielä Hauppaugen teknisen tuen yhteydenottolomake, mikäli haluat heiltä kysellä. Olen joskus käyttänyt sitä ja sieltä tuli heti yhteydenotto lisätietojen saamiseksi ja asia hoitui yhdellä istunnolla.
    https://www.hauppauge.com/pages/support/contact_support.html

    Haupaugen ohjelmaa en katselussa käytä, vaan aikaisemmin kertomaani DVBViewer Pro katseluohjelmaa, joka on huomattavasti monipuolisempi toiminnoiltaan kaikissa asioissa.
    Sillä kaapelikanavat ei voi näkyäkään, koska "rotanhäntä" toimii ainoastaan Terrestrial eli maanpäällisessä harava-antenniverkossa, DVB-T. Lisäksi sen tulee olla hyvässä estettömässä sijainnissa lähetysantenniin nähden, jotta sillä jotain voisi näkyä.
     
    Viimeksi muokattu: 02.01.2021
  20. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Jo rotanhännällä tietenki koitin DVB-T aluetta/viritintä, ajattelin vain koittaa josko se kolmonen sieltä näkyis mutta ei yhtäkään kanavaa löytäänyt.

    Olen tehnyt haun myös salakoodatut ruksattuna ja sillä tuli pitkä lista, olkkarin telkusta otin Elisa viihde mokkulasta antenni johdon irti ja kytkin sen telkkuun nin hyvin näkyi kolmonen ja HDversiokin eli talon järjestelmässä ei vikaa. Elisan modeeni kun toimii ilman antennikaapeliakin jolloi se ottaa netin kautta ohjelmat mut silloin hieman hidastuu mun netti. Tuo sun ohjelma lienee maksullinen mutta toden näköisesti sitä voinee kokeilla ?
     
  21. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Joo maksullinen se oli mut Uudenvuoden ainoa rikokseni olkoon Emulella sen lataus.
     

Jaa tämä sivu