1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten siirretään tiedosto koneelta toiselle, jos tikku ei riitä? Kato viimeinen viesti!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Rocky5000 23.11.2011.

  1. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oi jes, jihuuu, jippiii ja ei vittu toimi!!!!! arrgghhhh!!! Kaikki tein ihan just noin ku neuvoit. Ja sit ku mä sain ne läppärille ja painoin sitä mergee niin se yrittää avata jotain, mutta se on vaan semmonen välähdys. Siihen pitäis aueta ilmeisesti joku mustaikkuna jossa näkyy se yhdistys tapahtuma olettaisin. Eli se niinku toimii, mutta sitten joku systeemi tässä koneessa estää tommoset jutut, apua siihen, mikä tän aiheuttaa???
     
  2.  
  3. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Joo siihen pitäis aueta komentokehoite josta näkee edistymisen jne.
    Mikä kone ja käyttis sulla on? Onko järjestelmänvalvojan oikeudet? Mitä muita ohjelmia on pyörimässä taustalla?
     
  4. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on brand new MSI GT780. Windows 7 home prerium, 64-bittinen. Mulla tässä ainut käyttäjätili eli kyllä on oikeudet. Noista ohjelmista en tiiä, enkä ihan edes ymmärrä mitä tarkoitat, mutta kyllä mä nyt sen tiiän, että siellä pyörii ainaki Norton virusturva ja... no en mä muuta tiedäkään.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Katso nyt varuilta sieltä Nortonin lokista, että ei ole laittanut tiedostoja karanteeniin virusten takia.
     
  6. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Merkkikoneissa on kaikenmaailman ihmeellisiä ohjelmia joita koneen valmistaja ottaa, koska niille maksetaan siitä. Katso vaikka tehtävienhallinnasta mitä ohjelmia on päällä. Luultavasti siellä on joku ohjelma joka rajoittaa oikeuksia. Koitta ensin sammuttaa Norton ja yritä yhdistää tiedostot.
     
  7. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No toi norton oli näköjääns laittanu sen daemon toolsin karanteeniin, mut se nyt ei liity tähän.

    En tiennyt mistä norton sammuttaa kerralla, mutta sammutin erikseen jokaisen niistä kohdista mitä siinä on eli insight-suojaus, virustorjunta, vakoiluohjelmien torjunta jne.
    Eikä toiminu silti. Tehtävien hallinnassa ei ollu muuta ku tää netti, näppäimistön ledi-valo systeemi ja norton, eli ei mitään ylimääräistä.

    Onko jotain tapaa miten tätä voi tutkia? Ite en tietokoneista mitään oikeastaan ymmärrä, että mun on turha alkaa käymään jotain ohjelmia läpi. Tarkoitan siis, että mulla oli esim. prosessit kohdassa käynnissä joku 30 jutskaa eli voiko ne tehdä tän? Niin ja siis voiko tota tutkia jotenki niin, että ku sitä mergee painaa ja se ikkuna välähtää niin onko nappi tai joku systeemi mistä voi painaa ja sitten kone tutkii, että miksei se aukea??
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Tehtäväpalkin oikeassa reunassa on Nortonin pienoiskuvake. Klikkaa sitä oikealla ja valitsi "Poista Autoprotect käytöstä" tms. riippuen sovelluksen lajista.

    Miksi muuten et laita läppäriä kiinni verkkoon ja lataa ongelmaohjelmaa suoraan läppärille? Joko se on tullut kerrotuksi? Toki jos näin teet, pitää Nortonin olla toiminnassa.
     
  9. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koodi:
    Miksi muuten et laita läppäriä kiinni verkkoon ja lataa ongelmaohjelmaa suoraan läppärille? Joko se on tullut kerrotuksi? Toki jos näin teet, pitää Nortonin olla toiminnassa.
    Mitä toi tarkoittaa? Siinä on nettiyhteys, mistä mä lataan ja minkä ohjelman???

    Tulipas hieno lainaus=)
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2011
  10. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Itse sain mustan ruudun vilahtamaan kun muokkasin _merge.bat tiedoston suojaus-asetuksia. Joten tarkista varmuuden vuoksi palaset ja .bat: paina oikeaa nappia tiedoston päällä > ominaisuudet > suojaus-välilehti > käyttäjät(oma nimi) luultavasti neljäs > tarkista että sulla on sallittuna kohdat "lue ja suorita" sekä "lue". Itselläni lukemisen estäminen aiheutti mustan komentokehoitteen vilahtamisen.
     
  11. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Tarkoitan siis sen tiedoston (puhuin virheellisesti ohjelmasta) lataamista, jota olet turhaan yrittänyt siirtää pöytäkoneelta. Tuolla aiemmin kerroit, että kyseessä on ladattu tiedosto.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2011
  12. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1pertti. Mulla on kannettavassa langaton netti ja sillä oli tosi hidas ladata, koitin kyllä. Pöytäkoneella latasin nopeesti, mutta siinä ei riitä tehot tohon juttuun.

    Anthonis6. Kyllä oli sallittuna kohdat "lue ja suorita" ja "lue".

    Uskomaton laite.
     
  13. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei jes, nyt tää asia etenee ehkä johonki, jos osaatte auttaa. Mä painoin sen mergen päällä oikean puoleista ja huomasin, että siinä on semmonen ku yhteensopivuusongelmien vianmääritys. Siitä ku painoin, se anto tämmösen:

    Anna ohjelmatiedoston sijainti

    Määritetty polku ei sisällä kelvollista ohjelmaa. Valitse kelvollinen ohjelma (tunniste on .exe).

    Sitten on ton merge tiedoston polku ja perässä painike: selaa

    ,ja sit se jatkuu vielä ku alhaalla on painike: seuraava

    Eli siis mikä .exe tohon pitää hakee....??
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2011
  14. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Etsi se tiedosto, jota polku yrittää hakea, eli katso mistä se yrittää hakea .exe-tiedostoa. (jos on pikakuvake, löytyy se kakkosnäppäimellä kuvakkeen päällä ja aukeavasta valikosta "Ominaisuudet" -> Kohde)
    Ja mihin "juttuun" sun pöytäkoneen tehot ei riitä??

    ps. opettele käyttämään muokkaa-nappia :)
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2011
  15. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Miksi et kanna sitä kannettavaa pöytäkoneen viereen ja kytke sitä latauksen ajaksi langalliseen nettiin? Tokihan siinä läppärissä on WLANin lisäksi myös LAN-verkkoliitäntä ja siinä samanlainen RJ-45-liitin, kuin päytäkoneen verkkokortissakin.
     
  16. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Kyse on .bat tiedostosta eli "windows-komentojonotiedosto". Omalla 64 bittisellä Win 7:lla toimii kyllä ilman ongelmia. Onko ensimmäisessä viestissä mainitsemaasi ongelmaa pakettien purkamisen kanssa tapahtunut myös muilla tiedostoilla?

    Katsopa vielä mitä ohjelmia koneelle on asennettu:
    Ohjauspaneeli > Ohjelmat > Ohjelmat ja toiminnot. Luulen edelleen jonkun MSI:n mukaan tunkeman ohjelman rajoittavan oikeuksia.
     
  17. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viljis: Siis ei sitä löydy, vaikka mä ite etsin, ku se on .bat tiedosto ja se näyttää vaan .exet, jos Viljis tarkoitti, että etsii itse sen saman tiedoston siitä selaa napista. Enkä tajunnu tota sun "jos on pikakuvake" juttua. Ja juttu mihin mun pöytäkoneen tehot ei riitä on sellanen asia mistä täällä ei tykätä, joten en sitä tässä mainosta.

    1pertti: Kyllähän mä voin läppärin viedä siihen kaapelin päähän, mutta olis silti kiva, että tämmöset jutut sais toimimaan. Mulla on meinaan toinenki ketju tuolla verkot sivulla ku siinäkin ilmeisesti kone laittaa vastaan, ku oon yrittäny ladata jotain windows juttua, jolla sais 7 ja XP samaan kotiverkkoon ().

    Anthonis6: Mä koitin jotain tekstipakettia purkaa ja se onnistu, mutta latasin sen suoraan tälle läppärille, joten en tiiä vaikuttiko se asiaan. Noita ohjelmia ku kattelin niin en mä osaa sanoa mikä niistä vois laittaa hanttiin, mutta jos tarkotat vaan niitä missä julkaisijana on MSI niin ne oli ihan perusohjelmia, ei mitään mitä mä en tietäis.
     

Jaa tämä sivu