1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten siirretään tiedosto koneelta toiselle, jos tikku ei riitä? Kato viimeinen viesti!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Rocky5000 23.11.2011.

  1. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tiiä onko tää oikee paikka kysyä tätä, mut en muutakaa keksiny. Eli latasin suomenkielisen winrarin mun uudelle läppärille, koska mun täyty purkaa pari tiedostoa. Mun pyötäkoneella ku täyty purkaa niin oikeen puoleista namiskaa ja "extract here" niin se purki. Mut tolla läppärillä ei oo sitä extract here ja sitten ku koittaa sen ohjelman kautta purkaa, niin siinä jotain vaihtoehtoja, että päivitystila, ylikirjoitustila? eli mitä ne on? Ja sitten ku koittaa vaan purkaa eli painaa ok niin se sanoo, että jotain kansiota ei voitu luoda. Vaikuttaako se että se mitä koitin purkaa sijaitsee C: asemassa?? eli mitä pitää tehdä, että se toimii?
     
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Poista se winrar lataa tuosta uudestaan ja asenna. Ilmota tänne jos ei toimi vieläkään.

    Edit: Kato tuosta linkistä kohta "kaikki versiot" ja valitse sieltä "viimeisin vakaa versio"
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2011
  4. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Ehkä kannattaa kokeilla ohjelmaa 7-Zip.
    Ilmainen ja purkaa zip / rar filut siinä missä WinRarikin.
     
  5. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toi 7-zip ei myöskään toiminu, mutta sitten yhet toiset tiedostot mä onnistuin purkamaan eli vika taitaakin olla niissä tiedostoissa, joita oon yrittäny purkaa ja en viitti sanoo mitä tiedostoja ne on, ku täällä ei tykätä, että semmosia ladataan:) Mutta kuiteski mikä voi olla syynä, että se sanoo: Tietovirhe ja tiedostot on vioittuneita, ku kaikki muut siellä mistä ne latasin sano kommenteissa, että se toimii? Datailin ne kyllä eri koneella ja siirsin 4Gb tikun avulla ne kaikki 11Gb toiselle koneelle. By the way, Black Sabbath here I come, 23.5.2012 Rock 'N' Heavy Metal YEEEEAAHH!!!!!!!!!!!
     
  6. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Ongelmatapauksissa on muutama asia mitä voi testata.

    * Latauksen jälkeen tarkistus ladattaville tiedostoille, jos ohjelma kyseistä toimintoa tukee (esim. Pakota uudelleentarkistus-nimellä uTorrentissa).
    * WinRarin asetuksissa on Korjaa arkisto-toiminto, jota kannattaa kokeilla.
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2011
  7. Pro619

    Pro619 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    565
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olikohan nyt kyse rar, zip vai mistä arkisto-tiedostosta?
     
  8. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ton edellisen jutun ei oo enää väliä, poistin kaiken ja latasin uusiks sen jonain ISO. tiedostona ja selvitin, että se pitää Daemon Toolsilla jotenki ylikirjoittaa vai mitä olikaan, kuiteski ongelma on se, että datailin sen taas pöytäkoneella ja nyt se pitäis saada läppärille ja sen tiedoto koko on melkein 8Gb tai siis niitä tiedostoja on 2, mutta toinen on alle 4Gb joten sen kanssa ei ongelmaa. Mutta toi kasi ei menny mihinkään. Meidän isoin tikku oli mun mp3 joka on jonku 7,64Gb tarkkaan ja toi ISO. on joku 7,89Gb.

    Okei, purin sen ja siirsin tolle mp3 tikulle kaiken mikä meni ja sit läppärille(aikaa meni taas joku 1,5h) ja koitin läpällä pakata, ensin 7-zipillä ja sit Winrarilla ja yllätys kumpikaan ei taas suostunut tekemään yhtään mitään mun vitun hyvällä, uudella, melkein tonnin MSI läppärillä. Auttakaa tätä onnellista uuden läppärin omistajaa. Onko joku muu tapa miten voi siirtää sen tiedoston, voiko nää koneet jotenki yhdistää, voiko lähettää netin kautta jotenkin??????? Sen takia lataan pöytäkoneella ku en oo viittiny koittaa tällä läpällä ku se nyt on aika uus ja luulen, että tää langaton netti on pirun hidas.
     
  9. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    tuolla kotiverkolla saat jaettua tiedostoja koneiden kesken.... tai tylsyyksissäs lähetät sen itelles mesen kautta, en tiä voiko mesen kautta lähettää noin isoa tiedostoa mutta se nyt oli ainoa joka tuli tuon jälkeen mieleen.

    Edit:vaikka tuo ohje on vanha niin se periaate on sama vieläkin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2011
  10. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täytyy varmaan koittaa tota, jos kukaan ei osaa ratkaista tätä, meinaan koitin niin, että latasin sen HJ-split ohjelman, jolla pilkoin sen pieniksi osiksi. Sit tikulla läppärille ja latasin siihenki sen splitin ja kasasin sen. Sitten ku se valmistu, siinä output kohdassa luki sen perässä joined. Ja, että onnistu ja muuta paskaa. Eli toimii, MUTTA SITÄ EI LÖYDY MISTÄÄN SITÄ JOINED. PAKETTIA. SIELLÄ ON VAAN NE 001. 002. JNE. ELI MISTÄ LÖYTYY? Koitin vielä etukäteen niin, että latasin jonku teksti paketin ja jaoin sen tolla hj-splitillä ja kasasin, niin se joined. ilmesty sinne samaan paikkaaan missä oli ne 001. ja muut. Auttakaaa!!!
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2011
  11. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    En tiedä, mistä kiikastaa, mutta tässä lyhyt kuvaus siitä, miten pitäisi mennä.
    Sinulla on elokuvatiedosto nimeltään vaikkapa "testi.avi". Jaat sen HJ-Splitillä kahteen osaan, jolloin saat tiedostot testi.avi.001 ja testi.avi.002. Kopioit tai siirrät ensin testi.avi.001:n USB-tikulle ja siirrät sen sieltä toiselle koneelle esimerkiksi kansioon C:\lataukset. Sitten teet saman testi.avi.002:lle ja siirrät sen samaan kansioon kuin testi.avi.001.

    Tuolla toisella koneella avaat sitten HJ-Splitin ja selaat Input File riville tuon C:\lataukset\testi.avi.001. Output File riville pitäisi tällöin tulla C:\lataukset\testi.avi eli videon alkuperäinen nimi. Jos kansiossa C:\lataukset sen sijaan on jo tiedosto nimeltä testi.avi (siis ilman lisuketta .001 jne.), HJ-Joiner lisää yhdistettävään uuteen tiedostoon lisäkkeen .joined, koska kansiossa ei voi olla kahta saman nimistä tiedostoa. Klikkaamalla Start alkaa yhdistäminen ja jos se onnistuu, eli kaikki osat löytyivät samasta kansiosta, aukeaa lopuksi pieni ikkuna, joka kertoo Joining Completed.

    Yhdistetty tiedosto tulee oletusasetuksin siis samaan kansioon, jossa sen osatkin ovat. Jos tiedoston nimeen lisättiin .joined erotukseksi toisesta samannimisestä tiedostosta, ei tiedostoa voi käyttää ennen kuin sen nimi on muutettu niin, että tuo .joined on poistettu. Nimenmuutos puolestaan ei onnistu niin kauan kuin tuo samanniminen tiedosto on samassa kansiossa.
     
  12. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo ihan näin mä sen tein ja luki Joining Completed, mutta ei vaan löydy sitä tiedostoa.
    Koitin 2 kertaa eikä löytynyt. Se kansio on C: asemalla missä ne tiedostot on. Mutta koitan vielä kerran ja jos ei onnistu niin en tiiä mitä tolle läppärille pitäis tehä. Siinä kaikki niin pirun vaikeeta käyttää ja koko ajan tulee tämmäsiä vastaan. Vittu!
     
  13. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Jos teit uuden oman kansion, niin mistä sinne oli tullut tuo alkuperäisen niminen tiedosto. Jotakin outoa tuossa nyt on. Tuota .joined-lisuketta ei tule, ellei kansiossa jo ole samannimistä tiedostoa. Lukiko output-rivillä silti C:\kansio\tiedostonimi.pääte.joined?
     
  14. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis tein kansion etukäteen, johon laitoin alkuperäiset tiedostot ku ne oli mulla tossa C:asemassa heti ku sen vaan avas "irtoimenaan" niin laitoin ne kansioon ja sitten hj-splitillä kasasin ja kyllä se näytti että siihen lisätään se joined. perään, mutta eipä vaan näkyny kasattua tiedostoa?!!! Ihan ihme homma.
     
  15. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Todella ihmeellistä. En oikein osaa uskoa, vaan luulen (siis vain luulen), että olet jotenkin sotkenut alkuperäisten splitattujen tiedostojen kanssa joko niitä USB-tikulla siirtäessäsi tai muutoin. Ja kuten aikaisemmin sanoin, jos kansiossa on pelkästään .001- jne. loppuiset split-tiedostot, niitä yhdistettäessä lopullisen tiedoston nimeen ei lisätä .joined-päätettä, vaan tiedoston nimeksi tulee alkuperäisen splittaamattoman tiedoston nimi. Siis se, joka on kaikille splitatuille tiedosto-osiille yhteinen nimi, mutta jonka loppuun lisättiin tuo 001. .002 jne. numerosarja.

    Luin uudelleen aiempia kirjoituksiasi ja jäin ihmettelemään, mitä seuraava mahtaa tarkoittaa?
    En ymmärtänyt mitään. Tuo ISO-tiedosto on levykuva. Miksi se pitää siirtää toiselle koneelle? Onko vain läppärillä asema, joka polttaa dual layer DVD:itä?
     
  16. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En usko, että ainakaan mikään silmillä nähtävä asia olisi mennyt pieleen, ku asetin siihen splittiin 100 000kt kooksi ja se jako sen n.8gb niin niitä tuli 83 tiedostoa. Ja kaikki laitoin tikulle, ensin 80, koska niin paljo mahtu ja sehän tässä oli pointtina jakaa ku ei ne mahtunu muuten ja sitten loput 3. Kaikki tuli läppärille ja samalla split ohjelmalla kasasin ja kaikki meni hyvin mutta sitä tiedostoa ei sitten vaan tuu koneelle.

    Ja sen takia toi pitää siirtää läppärille ku meidän pöytäkoneen netti on nopee eli sillä on hyvä ladata, mutta toi jutska minkä latailin vaatii tehoja ja niitä taas on läppärissä eli vaikka mä pöytäkoneella olisin alkanu sitä Daemon toolsilla installaan niin ei olis tehot riittäny. That's why

    Mutta myös sekin on outoa, että toi HJ-split ohjelma on mulla tuolla C:asemalla ja kun mä laitan etsi kohtaan HJ-split, se ei löydä sitä, se löytää vaan sen pakatun tiedoston, josta mä sen winrarilla purin.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2011
  17. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Mikä on läppärin kiintolevyn tiedostojärjestelmä, FAT32 vai NTFS?

    FAT32 ei tue yli 4 Gigan tiedostoja, joten tässä tapauksessa hj-split tekisi kaiken oikein, mutta tiedostojärjestelmä ei tunnista liian suurta tiedostoa ja hävittää sen.
     
  18. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näyttäis olevan NTFS
     
  19. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Sitä vähän oletinkin, mutta aina ei voi olla ihan varma.
    Itse olen käyttänyt tiedostojen pilkkomiseen chainsaw -ohjelmaa.
    Lataa Chainsaw 3.7:
    http://www.softpedia.com/progDownload/GS-Chainsaw-Download-76567.html
    Lataa MFC71.dll:
    http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mfc71

    Pura kumpikin paketti> kopioi mfc71.dll kansioon jossa chainsaw.exe sijaitsee.
    Käynnista ohjelma> säädä yhden osan kooksi esim. 500 MB > raahaa pilkottava tiedosto moottorisahan päälle. Vakio asetuksilla pilkotut osat tulevat alkuperäisen tiedoston kanssa samaan kansioon tiedostoina testi.avi.chunk001, testi.avi.chunk002 jne ja testi.avi_Merge. kopioi kaikki toiselle koneelle samaan kansioon> avaa _Merge tiedosto ja tiedostot yhdistyvät.

    Toivottavasti tästä sai selvää.
     
  20. Rocky5000

    Rocky5000 Member

    Liittynyt:
    03.08.2008
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo mä koitan tota tällä hetkellä. Sain purettua ja nyt siirto käynnissä, mut pitääkö noi ohjelmat olla sit mun läppärilläkin siis toi chainsaw ja se toinen?
     
  21. Anthonis6

    Anthonis6 Member

    Liittynyt:
    02.09.2011
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Ei tarvitse.
     

Jaa tämä sivu