1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten saada 699MB video mahtumaan 700MB CD:lle?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi samile 27.05.2002.

  1. samile

    samile Member

    Liittynyt:
    04.11.2000
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmanahan on se että levyä alustaessa, levyltä katoaa tilaa 20 - 30MB.
    directCD:llä ei ainakaan onnistu.

    korjaus: Sain onnistumaan Easy CD Creatorilla, 699MB ainakin onnistui.
     
    Viimeksi muokattu: 27.05.2002
  2.  
  3. Jaanz

    Jaanz Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2002
    Viestejä:
    327
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mulla ainakaan Neron kanssa ole mitään ongelmia ollut 699-702Mb tiedostojen kanssa, toinen juttu on vaan sitten se että miten polttava siihen suhtautuu.
    Yleensä Nero vain vaatii levyn sulkemista tuossa tapauksessa.
    CdrWin on toinen ohjelma, mutta sitä en jaksa alkaa neuvomaan ja siitä on hyötyä lähinnä vain ylipoltossa. (ainakin allekirjoittaneelle)
     
  4. torngark

    torngark Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    503
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo mulla on sama ongelma ja siihen ei ole mitään konstia löytynyt.ilmeisesti sullakin on joku vanha 8X polttava joka vaatii n.8mt tyhjää että se saa tungettua leffan CD:lle.ainoa tapa mitä minä olen käyttänyt on winace:lla pakkaa niin sit voi saada just muutaman MB pois ja sit vasta polttaa tiedän ettei se ole oikeen kätevää mutta minkäs teet.
     
  5. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Teettehän levyille erase:n, ettekä formatointia, jonka avulla on mahdollista käyttää rw-levyä kuten kovalevyä, korppua tms..
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2002
  6. flipmou

    flipmou Guest

    Polttamalla nerolla kaikki onnistuu.

    Tunkekaa roxio tekemät ohjelmat syvälle kanaalii!!!
     
  7. victrox

    victrox Member

    Liittynyt:
    02.06.2002
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tälläisessä tapauksessa ei todellakaan kannata käyttää mitään DirectCD:tä koska se vie turhaa tilaa... (RW-käytössä sitä voi käyttää kyllä)
    Itse olen saanut kaikkea tavaraa alle 704mb menemään levylle helposti.
    Nero on varsin erinomainen ohjelma tuohon tarkoitukseen.
    (Olin minäkin joskus DirectCD:n ahkera käyttäjä mutta tulin järkiini ja siirryin Neroon :)
     
  8. 1mikakyt

    1mikakyt Guest

    Minulla on 806mt bin tiedosto ja nero ei suostu polttamaan ,mitenkä onnistuu? Pystyykö tiedostoa lyhentämään 6 sekuntia?
     
  9. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Joo avaat tiedoston wav-editoriin ja vaihdat headerit niin että bin tiedosto näkyy. Sitten vain liu'utat palkkia alkuun ja valitset start, sitten loppuun niin että tiedostokoossa näkyy 700 MB. Sitten valitset end. Sitten vain save as... ja avot... tiedosto on valmis poltettavaksi.

    --- EI ole pakko kirjoittaa kysymystään kahteen eri paikaan. Se kyllä huomataan yhdestäkin. ---
     
  10. 1mikakyt

    1mikakyt Guest

    Kiitos vinkistä ,kirjoittelen tästedes kerran kutakin viestiä
     
  11. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Siis tuo viesti on herjaa; ei toimi. Älä edes kokeile.
     
  12. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Eihän (?) bin tiedosto ole mikään elokuvatyyppinen tiedosto, kuten esim avi, jota voi lyhentää toisesta päästä. Koko tiedosto menee rikki, jos sitä "lyhentää".
    Mutta kai sen bin:n saa jollain ohjelmalla auki ja sisältöä voi ehkä sitten paremmin pakata/poistaa/lyhentää.
     
  13. 1mikakyt

    1mikakyt Guest

    Kyllä tiedän ,ettei se sillä editorilla onnistu ,mutta ajattelinkin konvertointia johonkin muuhun muotoon ja sitä kautta lyhentämällä.Mutta ajattelin oisko mahdollista.
    No minulla on hp 9300 sarjan cd-rw ja sillä ei onnistunut ylipoltto vaikka mitenpäin kääntäis asetukset ,seuraavaksi kokeilen vielä 90 min levylle ,luulis onnistuvan.Siis Nero oli ohjelma.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.08.2002
  14. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kokeile cdrwin 5:sta (shareware versiossa rajoitettu käyttö päivät). Valitse siinä MODE2, CD-XA, Block 2352 Speed 4X, noilla asetuksilla saattais onnistua (jos on .mpg:tä).
    Jos ei onnistu niin käännä se leffa (jos on mpg:tä) vcdgear:lla mpg:s ja pätki loppu tekstit pois ja käännä takaisin samalla softalla imageks se lyhennetty .mpg ja polta..
     

Jaa tämä sivu