1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten purkaa srr-tiedosto / formaatti (tekstitys)

Viestiketju Videon toisto -osiossa. Ketjun avasi finsk 09.12.2011.

  1. finsk

    finsk Member

    Liittynyt:
    02.02.2009
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä elokuvan subeista puhutaan. Harvinainen tuo srr muoto. Minulla on siis srr subi jossa on 3 eri kieltä samassa käsittääkseni. Eli onko mahdollista jotenkin purkaa tiedosto, että saisi nuo 3 eri subia yksittäisiksi tiedostoiksi. Yritin avata tiedostoa Subtitle workshop ohjelmalla, mutta ei suostunut edes avaamaan. Ei taida tunnistaa tuota muotoa ? Joku saattaa ihmetellä miksi tarvitsisin nuo erikseen, mutta asia on tärkeä kun ei noita tekstityksiä löydy yksittäisinä kyseiseen leffaan.

    Nopea vastaus olisi paljon arvostettu :)
     
  2.  
  3. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Missähän olet törmännyt srr päätteisiin tekstitystiedostoihin? Olen melko varma ettei sellaisia ole. Joko se on väärin nimetty srt tiedosto, jolloin se pitää sisällään vain yhden tekstityksen. Tai sitten se on ReScene ohjelman tekemä tiedosto, jolla ei ole mitään tekemistä tekstityksen kanssa. Jos puhutaan ladatusta leffasta ja sen mukana tulleista teksteistä niin paketista pitäisi löytyä .sub ja .idx tiedostot.
     
  4. finsk

    finsk Member

    Liittynyt:
    02.02.2009
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Missähän olet törmännyt srr päätteisiin tekstitystiedostoihin? Olen melko varma ettei sellaisia ole. Joko se on väärin nimetty srt tiedosto, jolloin se pitää sisällään vain yhden tekstityksen. Tai sitten se on ReScene ohjelman tekemä tiedosto, jolla ei ole mitään tekemistä tekstityksen kanssa. Jos puhutaan ladatusta leffasta ja sen mukana tulleista teksteistä niin paketista pitäisi löytyä .sub ja .idx tiedostot.[/quote]

    Kyllä, Ladatusta leffasta puhutaan. Elokuva tiedosto itsessään on Matroska (mkv) jos sillä on mitään tekemistä tuohon outoon subi formaattiin. Kyseessä taitaa olla jonkinlaiset elokuvan sisäiset subit, mutta ne löytyy yksittäisenä tiedostona tuossa .Srr muodossa eikä mitään .sub tai .idx tiedostoja löydy ollenkaan. Eli jollain pitäisi saada tuo tieodosto avattua. Kyllähän ne elokuvan kanssa pyörii, mutta haluan ne erillisinä talteen. En tiedä sitten onko mahdollista, että tiedosto on jotenkin nimetty virheellisesti... Siitä olen varma, että tuossa on kolme kieltä samassa tiedostossa. Tai jos olen täysin erehtynyt niin kyseessä ei edes ole tekstitys formaatti.. mutta pakko sen on olla kun ei tekstit ole poltettu kiinni elokuvaan.
     
  5. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  6. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tuskin näin on. Kyseessä lienee ReScene -tiedosto ja subit olisivat olleet erillisessä paketissa, kuten scenessä on yleensä tapana tehdä.

    Lisää infoa:
    http://rescene.info/


    EDIT: friis näemmä vastasi jo ensimmäisenä quotaamalla koko tekstin ja vastaamalla wall of textillä :)
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2011
  7. finsk

    finsk Member

    Liittynyt:
    02.02.2009
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia paljon avusta ja nopeista vastauksista! Ongelma ratkesi tuolla linkittämälläsi ohjelmalla :)
     

Jaa tämä sivu