1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten p2p -sovelluksissa saa jakomäärät näyttämään suurilta, vaikei jaa?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi acido 01.06.2005.

  1. M.J.R

    M.J.R Member

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vai että viranomaiset on kiinnostunut p2p jakajista käyttäkää nyt sitä helvetin maalaisjärkeä lapsoset! Tuskinpa ketään todella kiinnostaa jaatteko vai ette mutta tuollaista typerää syytä tarvitse käyttää.
     
  2.  
  3. jarzza

    jarzza Guest

    Olen huomannut,että käyttäessäni EMulea,vaikka koneeni on päällä 24/7,jakosuhteeni on huonontunut,tästä olen päätellyt että nykyään on paljon lumekäyttäijä,kehoitankin lopettamaan kyseisten ohjelmien käytön.(muitakin on !!)
     
  4. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    @jarzza: Tarkoitatko ehkä "lumekäyttäjillä" leechereitä(liiskareita.)?
    Niitä varten on eMulen modit, suosittelen erityisesti Morphia, -> http://emulemorph.sourceforge.net .Bannaa automaattisesti leecherit.

    [EDIT] Ja leecherhän on siis hlö, joka ei jaa, vaan ainoastaan lataa. Mutta sen varmaan tiesitkin :)[/EDIT]
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2005
  5. jarzza

    jarzza Guest

    Selvä, @-kemisti-,mutta jos asennan toin,niin jääkö mun vanhat "hyvät" voimaan,jonotukset ym.?
     
  6. ballantin

    ballantin Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MITEN pelidemojen jakaminen on laillisempaa kuin kokonaisten pelien? Jos ette tienneet niin pelien/ohjelmien demot/kokeiluversiot ovat ihan samalla tavalla tekijänoikeuksien alaisia kuin itse kokonaiset pelit ja ohjelmat eikä niitä ole lupa jakaa vapaasti eteenpäin sen enempää kuin itse pelejäkään.
     
  7. hande89

    hande89 Regular member

    Liittynyt:
    18.01.2004
    Viestejä:
    168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kuinkas sitten esimerkiksi www.peliplaneetta.net:stä saa pelidemoja jos niitä ei kerran saa levittää? Kyllä se on ihan laillista touhua samoin kuin sharewareohjelmien rekisteröimättömien versioiden, jollei sitä ole lisenssisopimuksessa erikseen kielletty.
     
  8. jarzza

    jarzza Guest

    "Jos ette tienneet niin pelien/ohjelmien demot/kokeiluversiot ovat ihan samalla tavalla tekijänoikeuksien alaisia kuin itse kokonaiset pelit ja ohjelmat"
    No voi rähmä!! Demot ovat ilmaisia "mainosnumeroita" joiden halutaan leviävän mahdoillisimman paljon!
     
  9. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla kans semmoinen käsitys, että demo versiota(kaan) ei saisi jakaa ilman tekijän lupaa. Se pitää siis erikseen sallia siinä lisenssisopimuksessa, eikä kieltää. Eli siis jos ei toisin ole sanottu, niin ei saisi jakaa. En oo täysin varma, Mutta tämmöinen käsitys on jostain pieneen päähän jäänyt. Oisin kyllä kiinnostunut asiasta jos vaan jollain on laittaa faktaa pöytään...
     
  10. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuossa on pojille vähän faktaa pöytään.


    http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/03/ware/faktat.html
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2005
  11. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis juuri näin. Kiitos V-kos, kun sen jostain jaksoit kaivaa.
     
  12. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sen kyllä tiesin ettei osaa shareware ohjelmista saa jakaa (esim. winzip), mutta että pelidemot?!
    Eikö niiden pitäisi olla iloisia että yleensä heidän tuotoksensa leviävät, ja sitä myöten täysversioiden myynti lisääntyy?

    Noh, eipä tuo mitään minulle, jaossa yli 20GB pelkkiä Linux imageja ja koko ajan lisää tulossa. Mukavaa viellä kun kokoajan 1 - 2 vie jotain linuxia ja suomalaiset yleensä kysyvät multa mimmosia on, onko hyviä ja apuja asennukseen. Siitä tulee jo hyvä mieli =)

    EDIT: Huomasin, että download.comissa on tuo WinZIP, onkohan siihen saatu lupa vai saako WinZIP:iä levittää tosta vaan nykyään?
    Muistan kun joskus MB:ssä oli juttua postipalstalla, että lisenssisopimuksessa oli kohta missä kielletään levittämästä ainakin ilman lupaa.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2005
  13. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Monilla isoilla saiteilla on lupa noiden demojen ja ohjelmien jakamiseen ettei itse julkaisijan tarvitsisi rasittaa vain omia servereitä.

    Monilla suosituilla pelidemoilla ja ojelmilla (esim. se WinZip) tulee varmaan tuhansia latauksia päivässä.

    Edit: Saa sitä WinZippiä näköjään täältäkin.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2005
  14. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    Tarkoitat varmaan latauksia? Kyllä jäävät,jos purat Morphin samaan hakemistoon, missä eMule nyt sulla on tai jos purat eri hakemistoon, niin sitten täytyy kopioida downloads.txt-tiedosto siihen hakemistoon, mihin asennat Morphin. Sama koskee ainakin clients.met,known.met ja server.met-tiedostoja,että pidät nykyiset asetuksesi ym. En muista kaikkia noita ulkoa. Helpommalla pääset, jos asennat siihen samaan hakemistoon, missä sulla nyt on eMule :)
     
  15. jarzza

    jarzza Guest

    Kiitti,kokeillaan,toi sun antamas linkki oli aika tahmanen,mutta eiköhän se siitä.
     
  16. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    @jarzza: Niin näkyy olevan. Huomaa sitten kun purat sitä pakettia, että
    kaikki päähakemistossa olevat tiedostot tulee C:\Program Files\eMuleen
    (oletuksena purkaa kaiken C:\emule-hakemistoon) ja vastaavasti kaikki alihakemistojen tiedostot oikeisiin paikkoihin. Sitten pitäisi suoraan toimia :)
     
  17. ballantin

    ballantin Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heillä isona pelisaittina on demojen levittämiseen asianmukainen lupa.

    Väärin. MITÄÄN tekijänoikeuden alaista materiaalia ei ole lupa levittää ILMAN LUPAA. Levittämistä ei tarvitse erikseen kieltää, mutta se täytyy erikseen sallia. Jos missään ei mainita että tuotetta (esim. demoa tai mitä tahansa muuta) saa levittää vapaasti, silloin sitä ei saa levittää. Vaikka ei erikseen kielletä -> ei saa levittää.

    Niin luulisi, mutta näin ei ole, en tiedä miksi, sitä täytyy kysyä pelien valmistajilta.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2005

Jaa tämä sivu