1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MIten käsiksi Zyxeliin

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi pellee 21.03.2006.

  1. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ei voi olla palveluntarjoajasta kiinni. Joko se resetointi ei onnistunut, tai sitten siellä jokin muu häikkää nyt.

    Kun resetoit modeemia, niin piditkö nappia tarpeeksi kauan pohjassa, eli niin kauan että valot sammuivat, vilkkuivat tms.?

    Voit myös kokeilla asettaa verkkokortille kiinteän ip:n asetusten ajaksi:

    IP: 192.168.1.33
    SB: 255.255.255.0 (aliverkon maski)
    GW: 192.168.1.1 (oletusyhdyskäytävä)
     
  2.  
  3. rytari

    rytari Guest

    mä olen nyt kanssa hetken jo seuraillut ja kokeillut kaikkan näitä ohjeita, silti vain mun 660h-61 ei avaudu mulle, vaan väitää tota samaa sivua ei voida näytää ... olen resetoinut, laittanut kiinteitä ip:tä, yrittäny muutenkin saada, juuei pelaa...dc:tä ja muita en paljo käytä, mutta kun sais uudemman firmwaren yms...
     
  4. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kokeilitko selaimella yhdistää 192.168.1.1? (mielummin IE:llä)

    Entä kun laitoit kiinteän ip:n, nii olihan se 192.168.1.30 -> (eli suurempi kuin 30)
     
  5. rytari

    rytari Guest

    joo, kokeiltu on... eipä paljon edistystä asiaan...
     
  6. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kiinteä ip verkkokortille seuraavanlaiseksi:

    192.168.1.33
    255.255.255.0
    192.168.1.1

    Jos nyt ei yhdistä tuosta suoraan: http://192.168.1.1 niin silloin laite täytyy resetoida. Resetointi tapahtuu painamalla sitä nappia laitteen takaa hetken pohjassa. (en muista tarkkaa aikaa mutta ne valot kyllä ilmoittelee siitä kun laite "tyhjenee")

    Kyllä sinne purkkiin noilla pääsee ihan varmasti. Eräs henkilö kerkesi minulle samalla tavalla väittää kiven kovaa vastaan että ei onnistu, kunnes toi laitteen minulle. Meni ehkä 10 sek ku olin laitteen hallinnassa. :)
     
  7. rytari

    rytari Guest

    mä olen resetoinut tuon tässä männäaikoina parikymmentä kertaa, kiinteenä ip:nä on tommoset juuri kokeiltu, muuta vaikutusta ei ole, kuin että sitten en pääse enää edes nettiin tolla toosalla, sinne boksin asetuksiin se ei kyllä suostu meneen. tarjoaa vain tän tutun tekstin

    Internet Explorer cannot display the webpage

    Most likely causes:
    You are not connected to the Internet.
    The website is encountering problems.
    There might be a typing error in the address.

    siinä kävi jo yksittäinen kaupungin palkkalistoilla oleve atk hörhökin kattomassa, mutta ei sekään 10 s. sinne päässyt... no täytyy järkeillä joskus taas, vähän loppuu jo mielenkiinto...
     
  8. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Yksi asia mikä kannattaa tarkistaa on välityspalvelin. Eli tarkista ettei selain käytä välityspalvelinta.
     
  9. rytari

    rytari Guest

    nyt pelaa... pkaksp oli vallan hyvät neuvot sulla... :( ei sitte tullu mieleenkään kattoo tommosta kun en oo sitä sinne laittanut
     
  10. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kannattaa tarkistaa välityspalvelimen ip. Se voi olla viruksen aiheuttamakin.

    Tuolta saat hieman tietoa missä päin ks. proxy sijaitsee: http://www.ripe.net/
     
  11. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla riittää pelkkä rebootti, ei tarvi resetoida. Riippuu tietty viesta ..
     
  12. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No noi on just pahimpia :D

    Laitoin anopin koneen messuja varten pikkasen eri kuntoon. Sit siel paikan päällä ne tarvitsi jotain apua ja pyysi paikallisen puhelinyhtiön äijän kattomaan (siis äijä, joka vallan käy asentelemassa koneita yms.)

    No "äijä" sano vaan hetken pällisteltyä: "tää kone on aika kovin salattu ja en oikeen pysty tekemään mitään"

    No todellisuudessa olin piilottanut työpöydältä kaiken muun, paitsi ff:n pikakuvakkeen ja käynnistäpalkin :D --offtopic--
     
  13. rytari

    rytari Guest

    no kyllä toi versio hörhöstä oli ihan semmonen reilu parikymppinen c 64:lla ja atarilla itseopiskelut aloittanut jeppe.... mutta ehkä sillä ei vaan olu aika syventyä kun meillä oli siinä muuta suunnitelmaa meneillään
     
  14. kaulis

    kaulis Member

    Liittynyt:
    20.06.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En pääse minäkään zyxelin (prestige 660 hw-61) asetuksiin enää käsiksi. Menin kikkailemaan palomuurin asetuksia. Panin tietämättömänä ruksin pariin kohtaan: Firewall-default policy: allow asymmetrical policy ruksi pois. Blokkaa kaikki packet directionit ja tee loki. Sitten otin käyttöön vielä anti probingin.

    Modeemi on siltaavassa tilassa (sonera laajakaista). Vaatiiko soneran adsl-yhteys siltaavan tilan toimiakseen? Nimittäin sain äsken selville, että modeemin palomuuria ei saa edes toimimaan siltaavassa tilassa.
    Olen ongelmitta päässyt modeemin asetuksiin aiemmin asettamalla ip-osoitteen, peitteen ja yhdyskäytävän manuaalisesti. Tiedän, että resetoimalla modeemin pääsen tehdasasetuksilla sisälle. Mutta juju on siinä, että nettiyhteys pelaa ja jopa wlanikin salauksen kanssa. En ala räpeltämään kaikkea uusiksi, kun yhteys kerran pelaa. Haluaisin vain rautapalomuurin päälle (Se on kuulemma on hyvä olla f-securen softapalomuurin lisäksi.

    Jännä homma on, kun asetan ip-osoitteet manuaalisesti ohjeen mukaisesti, niin pingatessa modeemia pyyntö aikakatkaistaan. Asettamani koneen ip:n pingaus onnistuu kyllä. Onko mahdollista, että olen kikkaillut kaapeliyhteyden modeemin ja koneen välillä kiinni itseltäni? Millä konstilla pääsisin modeemin asetuksiin käsiksi ilman resetointia?
     
  15. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Vahvasti vaikuttaisi siltä, että olet blokannut tosiaan sen koneen pääsyn purkkiin. Jos asettamasi staattinen ip koneen verkkokortille oli 192.168.1.33 -> tai suurempi, niin ei muuta kuin resettiä kehiin.

    Sitä tosin ihmettelen, että miten nettisi pelaa jos olet blokannut liikenteen joka suuntaan, se kun ei pitäisi olla mahdollista millään tavalla.

    Tarkista siis vielä kerran, että verkkokortille asettamasi ip oli näin:

    192.168.1.33
    255.255.255.0
    192.168.1.1
     
  16. Lemmy

    Lemmy Member

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon taistellu tän saman ongelman kanssa jo vähän aikaan tuloksetta. Eli mulla on Zyxel prestige 600 series ja en pääse millää käsiks poksin asetuksiin. Resetointia koitin ja ei auttanu. pkaksp osaatko tosta välityspalvelin hommasta kertoa tarkemmin mitä pitäs tehä?
     
  17. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Katso sen modeemin pohjasta, että mikä malli se Zyxel tarkalleen on. Tuossa edessä kerrotaan sen olevan vain 600 -sarjaa.

    Tämän jälkeen katso komentokehoitteella, että onko modeemissa NAT käytössä. Eli kerro mikä ip-osoite tulee kun laitat:

    Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig
     
  18. Lemmy

    Lemmy Member

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä prestige 645. ja ip 192.168.1.101 katoin ton välityspalvelimen ja ei ollu päällä.
     
  19. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    ja olet kokeillut laittaa Interner Explorerin osoiteriville

    http://192.168.1.1

    Kun resetoit modeemin, niin piditkö kauan reset nappia pohjassa? (eli nollaantuiko boxi varmasti)

    Kun katsoit tuon ip-osoitteen, niin mikä oli oletusyhdyskäytävä?
     
  20. Lemmy

    Lemmy Member

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon koittanut Explorerilla. Resetoin ja pidin nappia pohjassa pitkään. Valoissa en ainenkaa huomannu mitää muutosta. Oletusyhdyskäytävä on 192.168.1.1
     
  21. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä valojen pitäs käydä kiinni, kun resetoi. Ainakin minun Zyxel 600 seriesillä käy kiinni (660H-61).

    btw. empä itekkään päässy kun IP:n löin IE:n niin boxin asetuksiin, ei ole kyllä tarviskaan, mutta testasinpa vaan :)
     

Jaa tämä sivu