Tohon ekaan kysymykseen: jos eri ohjelmat kertoo eri tiedon, niin ottaa sen kamman irti ja kirjoittaa ne kaikki hämärät "sarjanumerot" ylös. Googlea apuna käyttäen pitäis löytyä tieto, mitä ja kenen tekemää se muisti on.
teme2 Just, PC2-4200 on 533MHz PC2-5300 = 667MHz : PC2-6400 = 800MHz Emo tukee DDR2 muistia (533 tai 667)niin ostat sitä muistia etkä DDR-muistia Maksimi on 4 Gigaa. 4x1Giga, mutta jos laitat neljä niin kone näyttää ehkä vain 3,3G
Miksi näyttää vain 3.3 gigaa? Mulla on koneessa neljä muistipaikkaa, joista kohdassa on nyt 512 megan muistikampa. joten kaksi muistipaikkaa on vapaana, niin voinko minä laittaa toiseen vapaista paikoista yhden 1 gigan muistikamman. PS. Koneessa on vissiin Dual channel?
No, 32-bittinen käyttöjärjestelmä tunnistaa vain sen n.3,3G Voit laittaa kolmanneks Gigan kamman mutta sitte ei toimi Dual channel.dualissa pitää olla parillinen määrä saman kokoisia kampoja.
Dual Channel tuo teoriassa paljonkin nopeutta, mutta käytännössä se jää aika pieneksi. Mutta toki kannattavaa jos vaan mahdollista. Joissain tapauksissa 2x512mb + 1x1gb toimii myös Dual Channelissa. Kuitenkin lähtökohtana pidetään että molemmat kammat ovat identtisiä.
no mun kysymys oli et kandeeks mun ostaa toinen 512 palikka tohon toisen kaveriks vai heittää tän hetkinen 512 palikka myyntii ja ostaa pelkästää 1gb palikka. mut näemmä kannattaa ostaa toinen 512mt palikka jolloin on 2x512mt. kiitos tästä!
Ai sori, en huomannut, mutta toimiikohan toi mun MSI NASH emossa mistä sen näkee että muistit toimii dual Channelissa
Mistä yleensä katot mitä koneesi tukee? No manuaalista varmaan! Se, että toimiiko sun emossa 1024/512+512 DualChannelissa niin tuskin kukaan osaa kertoa vastausta.
Onko DDR2 sama kuin DDR2 SDRAM. Mistä te muut olette ostaneet DDR2 muistia halvalla? Kun ensi viikolla pitäis käydä ostamassa tai tilata DDR2 muistia.
Sorry, topicin nosto. otin muistin koneesta irti, niin Onko tämä DDR2 muisti: http://img267.imageshack.us/img267/8629/img0016zq4.jpg
on sama mene mbnetin hintaseurantaan EDIT tuosta kuvasta ei saa mitään selvää lue hyvä ihminen siitä muistin kyljestä että onko se ddr 400 sdram vai ddr 2 sdram siitä se selviää
siinä kortissa olevassa lapussa varmaankin lukee, että kumpi muisti se on. ja jos ei, niin hae emon manuaali, siellä ihan varmasti lukee mitä ja kuinka nopeita muisteja se tukee
Emo on MSI NASH 1.0 eikä manuaalia taida löytyä. Muistikammassa ei lukenut DDR eikä DDR2 Biossissa lukee DDR2 SDRAM, niin voiko siihen luottaa.
sulla on aika salaperäinen kone.... huomaa ku on hp pakettikone kokemusta on... eli jos bios näyttää että ddr 2 niin voit olla varma että sulla on ddr 2 muistia koska bios on ainut luotettava josta voi katsoa koneen tiedot