1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitä merkkiä suosittelisitte?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Meeja 02.05.2006.

  1. Meeja

    Meeja Member

    Liittynyt:
    02.05.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täällä on purnattu muutamista digiboksi-merkeistä. Onko yhtään merkkiä, josta olisi hyvää sanottavaa? Minun digiboksini on vielä kaupan hyllyllä, mutta pikkuhiljaa pitäisi alkaa tosissaan miettimään millaisen haluan ostaa.
    Tällä hetkellä on haaveissa 2 virittimen kovalevyllinen digiboksi. Hinta on tietysti jonkinasteinen rajoite, maksimi ehkä 400-500 euroa. Minulla on tietokoneessa polttava dvd-asema, joten digiboksista pitäisi olla mahdollista siirtää tallentamani ohjelmat tietokoneelle ja edelleen dvd:lle. Ymmärsinköhän oikein noista aiemmista viesteistä, että usb-johdon pituudelle on omat rajoituksensa? Mihin muotoon (mpeg tai jotain?) ohjelma tallentuu digiboksille? Eli onko vielä tehtävä jotain muunnoksia tietokoneella, jotta saisin sitten poltettua dvd:lle? Minkä verran kovalevytilaa vie esim. noin 1,5 tunnin elokuva?
    Kysymyksiä tuli paljon, mutta jos saisin edes osaan niistä vastauksen, niin olisin kiitollinen.
     
  2.  
  3. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jokaisella on mielipiteensä mikä on hyvä ja huono. jos jotain merkkiä pitäisi suositella niin esim. humax tai medion. moni ei ehkä suosittelisi kumpaakaan, ja ihan sen takia että niiden boksien kanssa saa tosissaan tapella. itse en ikinä ostaisi kovalevyllistä digiboksia koska ne ovat kalliita ja siihen hintaan saa jo kiintolevyllä varustetun tallentavan dvd:n ja se ero on kuitenkin että tallentava dvd toimii. digiboksien hinta laskee tiettävästi joulun jälkeen (koska niitä myydään nyt jouluna suuria määriä) ihan siitä syystä koska ensi joulu on viimeinen joulu hommata toivotuksi lahjaksi. koska en ole kuullut mitään hyvää sanottavaa niin pahoittelen etten sano "se on hyvä ja se toinen huono" sanon vain että ne eivät välttämättä ole kovinkaan toimivia.

    mutta jos välttämättä haluat ostaa sen niin sellainen digiboksi on hyvä mihin varmasti saa päivityksiä. myyjä tosin lupaa sinulle vaikka mitä kunhan saa rahasi. ihan googlettamalla esim. > hyvä digiboksi (tai) > luotettava digiboksi saat luettua niistä aika paljon. ja mikä parasta sieltä googlesta näet vanhoja afterdawnin keskusteluja aiheesta.
     
  4. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    miksi et hommaisi digiboksia tietokoneeseen ? kovalevy olisi jo koneessasi valmiina. säästäisit pitkän pennin (tai sentin) jotakin aiheesta google > digiboksi tietokoneeseen, tai http://www.anysee.fi/ no maanpäällisiin lähetyksiin tosin. voidaan liittää myös ulkoiseen antenniin.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2006
  5. Meeja

    Meeja Member

    Liittynyt:
    02.05.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jostain syystä, en tiedä ihan tarkkaa itsekään miksi, en halua sitä digiboksia tietokoneeseeni. Rakkineeni ei aina toimi ihan mallikkaasti, ehkä se sitten on yksi syy. Jossain vaiheessa harkitsin myös sitä tallentavaa dvd:tä ja tavallista digiboksia. Mutta, kun minulla on jo ihan hyvä dvd-soitin (Sony).
    Toisaalta, voisinhan laittaa tavaraa kiertoon, myydä Sonyn ja ostaa tilalle sen tallentavan dvd-soittimen ja jonkin digiboksin.
    Sitten tullaankin tähän seuraavaan kysymykseen: mitä merkkiä suosittelisitte tallentavaksi dvd:ksi ja digiboksiksi?
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Itse en taas mielelläni ostaisi enää tallentavaa DVD:tä ilman digiviritintä vaan odottaisin loppuvuoteen, että digi-malleja tulisi markkinoille ja näkisi ainakin niiden hinnan.

    Nykybokseista Topfieldin 5100 on voittanut paljon testejä sekä Suomessa että muualla ja on harrastelijoidenkin piirissä todettu hyvin lähellä toimivaa olevaksi laitteeksi. Sitä voinee suositella kovalevyllistä haluavalle, varsinkin jos tavaraa pitää voida siirtää vielä tietsikalle (se tosin on Toppyssä aika hidasta).

    Ominaisuuksista voi myyntiesitteiden lisäksi lueskella vaikka tuolta:
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2006
  7. pongi

    pongi Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2005
    Viestejä:
    189
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Hyvin sä vedät. Medionin bokseilla on varmasti tyytymättömimmät käyttäjät joten siihen merkkiin en sotkeutuisi.
    Ja tappelut ja ongelmat.... mitähän tuohon sanoisi. Älä sitten osta sellaista koskaan. Ja tuollainen kiintolevy-dvd yhdistelmä on todellinen vitsi kahden virittimen digiboksin omistajalle. Ajastus hankalaa. Ohjelmien nauhoitus todella hankalaa kun analogilähetykset loppuu.
    Ja mitenkäs se kahden kanavan nauhoittaminen onnistuu vaikka samalla kun haluaa katsoa kolmatta?
    Ilmeisesti sulla ei ole mitään kokemusta koko vehkeistä ja tulet tänne laukomaan totuuksia. Itselläni on ollut 5 kuukautta topfieldin 5100 MP ja hyvin tyytyväinen olen ollut. Aluksi ylen teksteissä oli pieni ajastusvika mutta sekin korjaantui ohjelmistopäivityksen yhteydessä.
    Ja kaikki ohjelmat ovat tallentuneet oikein. Ja lukuisia ihmisiä tiedän ketkä ovat nauhoittaneet tyylin 30 ohjelmaa viikossa ilman yhtäkään pummia yli vuoden ajan.
    Topfield on tämän hetken paras valinta mutta miinuksena se hinta.
    Mutta kaiken kaikkiaan. Kun tallentavan digiboksin ostaa niin ilman sitä on vaikea enää elää :)
     
  9. hebe72

    hebe72 Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    213
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostaisin luultavasti TopFieldin jos olisi varaa..nimimerkki "eräs monista tyytymättömistä Medionin käyttäjistä" :eek:)
    Ps.Toisaalta alkaisin jo pikkuhiljaa odotella HDTV tuella varustettuja digibokseja..voi aika pian ruveta kyrsimään jos nyt sijoittaisi ei tuelliseen malliin 500-600 euroa.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2006
  10. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jartar: justhan kaveri oli sitä mieltä että ostaa tallentavan dvd:n ja kysyi minkä merkkisen. ja kysyi samalla digiboksista. ja nyt sä lyttäät koko tallentavan dvd:n . topiikin aloittaja siitä nyt lähinnä päättää. ehkä itse ostan lopullisesti digiboksini kun se on aivan välttämätöntä. on ollut 4 kpl ja kaikissa jotain häikkää. sitten kun kaapeliin saa hyvän digiboksin hintaan 50 euroa niin sitten on ihan sama olenko iloinen omistaja, kun taas nyt saan pulittaa siitä liikaa. pakkohan se loota on hommata, mutta ei vielä. noita romu värkkejä ihmiset ostelee suolaiseen hintaan ja sitten itkee ettei toimi. ja pitäisikö olla alan spesialisti sanoakseen että ne ovat useimmiten huonoja ? jos nyt joku on onnistunut saamaan topfieldin 5100 mp:n ja on tyytyväinen niin en suinkaan sano etteikö

    pitäisi olla, mutta jos se nyt on se huippu boksi ja en ole lukenut siitä testejä se kertoo ettei niitä jokaista kehuta. yleinen käsite on kuitenkin se että bokseissa olisi parantamisen varaa. jos joku sanoo muuta niin olisi kiva lukea sellainen kirjoitus joka kehuisi niitä (toimivuuden kannalta) jos sellainen kirjoitus löytyy niin se olisi kiva lukea. ehkä topfield 5100 mp on hyvä boksi, mutta se ei vähennä negatiivista käsitettä digibokseista yleensä. justhan kuningaskuluttaja ohjelma muutama kuukausi sitten oli sitä mieltä että digiboksia ei kannattaisi vielä ostaa niiden toimivuuden takia. ja moni ostaa boksin koska on ostanut huonokuvaisen tv:n , itse en niin tehnyt joten en sitä boksia vielä kaipaa. vuosia on ollut aikaa tehdä niistä bokseista toimivia ja tässä nyt kinastellaan, koska toinen kehuu ja toinen haukkuu.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2006
  11. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mitäköhän se halusikaan.
    Ei ole minun vika jos et osaa ostaa kunnollista boksia.
    Alan spesialisti ei sano varmasti noin.
    Harva boksi on ihan täydellinen. Moni on kuitenkin niin lähellä että harva enää löytää niistä virheitä. Omassa boksissani ainoa mainittava virhe on että kovalevy voisi olla hiljaisempi lähtiessään käyntiin.
    Negatiivista käsitettä digibokseista lietsoo juuri sinun tapaisesi henkilöt jotka yrittävät väkisin antaa väärän kuvan niiden toimivuudesta kuluttajille.
    Otappa se google käyttöön äläkä mutuile. Tietoa löytyy kyllä hyvin paljon myös näiltä sivuilta. Lisäksi dvdplaza on kanssa hyvä paikka tiedon korjaukseen...
    Luota vaan kuningaskuluttajan "asiantuntijoihin"...
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2006
  12. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no se kaveri joka on pyöritellyt boksien toimivuudesta on mies nimeltään petteri järvinen. ehkä mielummin uskon häntä ja kaikkea lukemaani. mutta en mutustele vastaan sinä olet tavallaan oikeassa ja pahoittelen jos olet käsittänyt että olen jyrkästi digibokseja vastaan. kun joissain paikoissa euroopassa on ollut tulvia niin kaikki digiboksit pitäisi kärrätä sinne ja estää tulvat. mutta kiitti nyt riitti ollaan vain asioista erimieltä. ja turha tästä nyt on mielestäni kinastella ?
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Katsoinpa huvikseni tuota arvostelua. Siis eihän tuolla äijällä ollut enempää tietoa noista bokseista kun mun mummolla.
    Valitteli vaan kaikkia ongelmia ja lastentauteja mitä bokseissa on.
    Itse testissä äijä asensi medionin digiboksin ja ihmetteli että miten hyvin se toimiikaan. Kehui että boksit ovat menneet hyvään suuntaan.
    Tämän arvion antoi sen jälkeen kun oli asentanut boksin 15 minuutissa.
    Eli äijä ei tiennyt bokseista etukäteen mitään muuta kuin jotain huhuja oli kuullut ja antoi arvionsa asennukseen perusteella.
    Mää löydän päiväkodistakin uskottavampia arvostelijoita!

    No nyt ainakin tiedetään miten uskottavia on nämä sinun asiantuntijasi.

    Ehkä tämän jälkeen päästään itse kirjoittajan kysymykseen.
    Ja oma ääneni menee siis topfieldille.
    Et varmasti pety jos sen otat!
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2006
  14. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jartar: ei tämä asia ole niin sydämmen asia mulle. olen vain aina ihaillut petteri järvisen tietämystä (onhan se kirjoittanut monta kirjaa) ehkä olet oikeassa ja en minä jaksaisi riidellä. uskotaan että topfield on hyvä boksi! ja kun tarpeeksi kinaa niin koko topiikki suljetaan. joten mun puolesta järvinen on väärässä ja sinä oikeassa.
     
  15. linuboy

    linuboy Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mulla on asiaan tällainen lähestymistapa.

    Tallennan Dreamboxilla ohjelmat sen omalle kovalevylle. Katson sieltä ja tuohoan jos en halua säilyttää.

    Jos haluan säilyttää. Siirrän ne LAn verkkoa pitkin tietokoneelle, jossa poistan niistä mainokset ja muut turhat lisäpätkät ja sen jälkeen siirrän leikellyn elokuvan tms takaisin Dreamboxin kovalevylle koska sitä on siellä helppo katsoa, eikä tarvitse aina startata tietokonetta (joka on vielä eri huoneessa hurisemassa)

    Tietokoneessa on helppo editoida elokuvia ja sitten kun tulee valmiiksi minä poltan ne DVD:lle ja laitan arkistoon.

    Tämä siksi että kovalevythän kestävät vain oman aikansa (max 5V) ja voivat mennä rikki milloin tahansa. Nyt elokuvani ja tärkeät ohjelmat ovat parhaimmillaan kolmessa paikkaa. Dreamboxin kovalevyllä, tietokoneen kovalevyllä, ja DVD:llä.

    LAN yhteyden takia Drewambox oli ainoa vaihtoehto.
    Topfieldit ja Handanit ja muutkin "umpidigiboxit" hylkäsin heti samantien.

     
  16. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mistäköhän tuon ajan nykäisit. Esim. Seagate antaa levyilleen 5 vuoden takuun. Eipä olisi kovin järkevää jos joutuisivat jokaista myytyä levyä kohden antamaan aina uuden takuuseen.
     
  17. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Paljos suunnilleen vie levytilaa yhden keskipitkän elokuvan tallennus digiboxilla? (Sori kun ängen toisen threadiin ^^)
     
  18. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Topfieldin käyttäjän vastaus on että riippuu kanavasta ja ohjelmasta todella paljon.
    Subilta nauhoitettu old school (1h 35min) 2583Mb
    Kolmoselta Memento (2h 1min) 2482Mb
    Nelosen Anatomia 2 (2h 0min) 3150Mb
    Topfield käsittääkseni tallentaa täysin bittivirran mukaan eikä pakkaa materiaalia.
     
  19. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ok kiitos
     
  20. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jartar mulle ensimmäisenä kertoi että topfield on hyvä. ja vasta nyt olen täysin vakuuttunut että topfield on todella hyvä merkki. itseasiassa kun ostan ensivuonna ? digiboksin niin en tule niinkään katsomaan merkkiä, koska se tulee olemaan topfield. ja toisaalta nuo osto-vaihtoehdot ovat ensivuonna viimeistään käsillä. kiitos jartarille tästä tiedosta. oli vain hyvä että tämäkin tuli nyt viimeistään tietoon, jotta en varmasti osta huonoa boksia. tosin seurailen noita muitakin merkkejä, mutta pidän kuitenkin topfieldin ykkösvalintana.
     
  21. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ei tosiaan kannatakaan tuudittautua siihen, että tällä hetkellä hyvä tai ehkä jopa paras merkki olisi järkevin ostos vielä puolen vuoden päästäkin. Sen verran nopeasti tekniikka kehittyy. Eivätkä kaikki (tulevatkin) Topfieldit välttämättä ole yhtä hyviä kuin hyvin onnnistunut 5100:nen.
     

Jaa tämä sivu