1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitä kannattaa huomioda

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi jerppa98 18.10.2014.

  1. jerppa98

    jerppa98 Newbie

    Liittynyt:
    18.10.2014
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkäs kaiuttimia/kotiteatteria olen ostamassa lähinnä musiikin kuuntelemiseen ja pelaamiseen. En tiedä audiolaitteista kovin paljoa ja sen takia kysynkin teiltä viisaammilta. Olen miettinyt kahta eri vaihtoehtoa (http://www.markantalo.fi/product/tv...100/sony-5-1-kotiteatteri-3d-blu-ray-bdve2100 ja http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/logitech/5-1-logitech-z-906-5-1-thx-speaker-p17454336), mutta en tiedä yhtään kumpi olisi parempi.

    Kumpikohan subwoofereista on parempi? Onko wattimäärä ainoa rakaiseva asia vai kannattaako muuhun kiinnittää huomiota? Tuo Sonyn kotiteatteri olisi hyvä, koska siitä löytyy bluetooth ja nfc. Saisin soitettua kappaleita puhelimesta ilman turhia johtoja, mutta jos äänenlaatu on huonompi kuin tuossa Logitechin setissä niin täytyy vielä miettiä asiaa.

    Tottakai jos on parempia vaihtoehjtoja niin saa ehdottaa, mutta hintaluokka on max. 400e!

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
     
  2.  
  3. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Itse en ole kiinnostunut noista lelupaketeista. Wattimäärällä ei ole merkitystä. Normaalikuuntelussa kerrostalossa tarviit n. 1 W tehoa 85 db äänevoimakkuuteen. Itse ostaisin aluksi av-vahvistimen ja pari kunnon kovaäänistä. 400 eur saa jo melko hyvän vahvistimen. Itselläni ei ole subbaria ollenkaan kun ääni tulee ulos melko arvokkaista lattikaapeista. Hyvät subbarit arvokkaita ja kerrostalossa hankalia. Jos äänilähteenä lähinnä PC kannatta katsella hyviä aktiivikovaäänisiä. Noi mainosten lupaamat 50oW ihmetyttää. Miten lasketaan? Kaverilla tuossa naapurissa on nätti putkivahvistin levysoittimen päässä ja tehoa muistaakseni 20W. Itselläni yli 10 kg painava Yamaha ja tehoa muistaakseni 50W kanavaa kohti. AV-vahvistimien tehot melko vaatimattomia. Vie seinästä sähköä 50W kun laittaa virran päälle. Harmittavan paljon. Sitä en ole mitannut mitä vie kun pistää äänen liki maksimille - 300W-500W? Maksiasentoa ei ole vielä kokeiltu.

    Parhaan äänen saat tuolla budjetilla kun ostat kuulokevahvistimen ja hyvät kuulokkeet.
     
    jerppa98 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu