1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitä eroa microSD ja microSDHC

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi peltes 24.08.2012.

  1. peltes

    peltes Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin nokian ja ei tietty muisti-korttii... Siihen vaikee löytää ees netistä mikä kortti, mut sit löyty: micro sd. Wikiped ei antanut selvyyttä sd ja sdhc välille. Onko eri mallisia ja kokoisia siis fyysisesti? Mulla ois sdhc ylimääräinen, mut en uskalla alkaa kokeilee, kun niin ohjeissa varoitellaan et vain suositeltuu korttii saa käyttää. (ei muuten pakkauksessa tai mukana tulleessa käyttöohj ollut minkäänlaista mainintaa siitä minkälaista)
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Wikipediassa sanotaan näin:


    "SDHC (Secure Digital High Capacity) mahdollistaa yli 2 GB (4–32 GB) tallennuskapasiteetin (SD standardi v2). SDHC ei ole oma korttityyppinsä vaan sitä valmistetaan SDHC-, MiniSDHC- ja MicroSDHC-versioina. SDHC-kortteja voidaan käyttää ainoastaan niitä tukevissa laitteissa. Lähes kaikki uudemmat SD-korttia käyttävät digitaalikamerat tukevat sitä."

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

    Kertoisitko puhelimesi mallin, niin voisin tarkistaa että tukeeko se tuota muistikorttityyppiä.
     
  4. peltes

    peltes Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, tämmöistä siel lukee... mut kauppiaitten sivuilya katsoessa tarjolla vaikkapa 16GB micro sd-kortteja ja saman kokoisia micro sdhc .. (samalla sivulla). Siks mä vähän oon hukassa. ( ei juuri oo kokemusta) NOKIA Asha 300 on puhelimeni
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Nokia Asha 300 malli tukee SDHC kortteja.
     
  6. peltes

    peltes Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos. Tästä on apuu ... jatka hyvää työtä täällä Vingeri :)
     

Jaa tämä sivu