1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mistä vanhalle win xp koneelle puuttuvat ajurit??? - DriverEasy ei suostuu lataa!!!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi hosseli 03.05.2020.

  1. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi!

    Olen joskus DriverEasy ohjelmalla lataannut kaikki ajurit koneille, mutta nyt uudempaa versiota ei anna edes asentaa xp-käyttikseen ja vanhemmat antaa erroria ku alkaa lataa ajureita. On ollut muuten tosi hyvää ohjelma se DriverEasy. Se löytää kyllä vanhat ja puuttuvat ajurit, mutta jostain kumman syystä se ei anna lataa niitä. Olisko mitään muuta sen tapaista HYVÄÄ ohjelmaa tai pitääkö antaa periksi. Ajattelin tehdä siitä toimivan "retrokoneen" ;-)
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Mihin ne toimivat ajurit ovat kadonneet? Tuollaisista ajureiden päivitysohjelmista on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Paitsi että ne voivat sotkea toimivan koneen, niissä voi olla mukana ei-toivottuja haittaohjelmia. Jossakin yksittäistapauksessa, jossa valmistajan sivulta ei enää löydy ajuritukea, on tuollaisesta ohjelmasta kuulemma ollut apua määrättyä ajuria haettaessa, mutta kaikkia ajureita ei tosiaan pidä antaa sen päivitettäväksi.
     
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Voisitko tarkemmin eritellä, mitä ajuria kaipaat?
    Kertoisitko koneesi nimen ja tyypin alkajaisiksi?

    Kaikki DriverEasy ja -booster ohjelmat aiheuttavat koneelle usein enemmän vahinkoa kuin hyötyä, noita ohjelmia hyviksi ei voi sanoa. Ensin kannattaa tutkia vauriot, ajamalla haitta -ja virusohjelma scannerit.
    Jos ajureita koneen tukisivulta tai netistä muualta ei löydy, lienee hyväksyttävää käyttää koneelle roskaohjelmia tuovia ajuriohjelmia ja sen jälkeen siivota roskat pois jos kone on vielä toimintakunnossa.
     
  5. hosseli

    hosseli Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2005
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi!
    Tiedän itsekin, että niitä on paljon missä tulee kaikenlaista mukana, mutta toi drivereasy, mitä olen käyttänyt on ollut todella mahtava. Itse en ole saanut mitään ylimääräistä. Sillä olen lataanut tarpeelliset ajurit ja sen jälkeen päivittänyt manuaalisesti laitehallinnasta ohjaimen. Olen nykypäivänä kaikkiin koneisiin lataanut puuttuvat tarpeelliset ajurit. Itsellä ei ole ainakaan mitään pahaa sanottavaa ollut. https://www.drivereasy.com/ Löytää helposti ja nopeasti. Ja en todellakaan ole asentanut kaikkia ajureita....vaan tarpeelliset (yleensä näytönohjaimen, -ääni, -verkkokorttien ja muutaman muun ajurin mikä on ollut laitehallinnassa keltaisella huutomerkilla). Kone on joku vanha fujitsu amilo (pi tai pa 1505 .....tai jotain sellaista) ja puhtaan asennuksen jälkeen on vaikeaa löytää oikeita toimivia ajureita. Olen aikasemminkin muutamaan vanhaan läppäriin asentanut muutamalle xp-n uudelleen käyttäen sitä ohjelmaa ja on toiminut ainakin muutaman vuoden mahtavasti.
     
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Jos koneesi tyyppi on Amilo pi 1505, niin se tukisivu on täällä ja sieltä löydät koneen alkuperäiset XP-ajurit: https://support.ts.fujitsu.com/IndexDownload.asp?lng=fi&LC=yes
    Tarkista nyt kuitenkin vielä, että annoit oikean koneen tyypin arvaillessasi sitä.

    Edit: jos oikea sivu ei säily, valitse Product Search ja kirjoita siihen AMILO Pi 1505 ja sitten valitse käyttöjärjestelmä XP

    Edit: On syytä unohtaa nuo Driver Boosterit keräämässä roskaa, koska laitteella on vielä olemassa valmistajan oma tukisivu, josta varmasti oikeat ajurit ovat ladattavissa.
    Valmistajan tukisivu on Mahtava!
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2020

Jaa tämä sivu