Mistä koneeni jumiutuminen johtuu?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Paalanen 09.07.2008.

1. FCUKVIP

FCUKVIP Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

Mulla on sama ongelma kuin sinulla. Mulla pelittää joskus useita tunteja jopa päivän ja sitten joskus tunnin.Sitten koko kone tilttaa eli kuva pysähtyy ja mitään ei voi tehdä kuin resetoida. Olen kokeillut memtest muisteille mutta ne olivat kunnossa. Olen lisännyt tuuletusta mutta ei auta. Nyt kun joku mainitsi keltaisesta nesteestä, olen vakuuttunut että emolevy on rikki.

Koneen kokoonpano:

Asus M2N-E NF500
    X2 5600+ boxed
    Nexus 400W 80%
    2 x 1Gt Kingston 667 muistit
    Asus 8600GT 256Mt passiivinen
    1 ide polttava
    3 ide kovalevyä
    1 sata2 500g

Mikä olisi hyvä emolevy tilalle? Voisiko joku suositella? Ajattelin myös uusia kopan, kun vanhassa tuuletus ei ole kovin hyvä. Mikä koppa voisi olla tarpeeksi hyvä tuuletuksen kannalta?

Näytiksen lämpö on idlessä 66C ja rasituksessa n. 85C, ytimet 39-43C.
    Kiitoksia etukäteen.

2.  
  3. Paalanen

Paalanen Guest

4. WezqApe

WezqApe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on käytösä tuo Asuksen M3A, eli ei ihan sama malli, mutta melkeen. Kuukauen tai pari ollu käytösä eikä ainakaan vielä oo ollu mitään ongelmia.

5. Paalanen

Paalanen Guest

6. Appelsini

Appelsini Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo sama vika täällä päin. Voitko kertoa mikä käyttöjärjestelmä sulla on ja onko se waretettu? Ylikuumenemisen takia jumittaminen ei ainakaan johdu, itselläni jumitti vaikka oli 32 astetta lämpöä.

7. Paalanen

Paalanen Guest

Elikkä windows xp 32-bittinen (ei alkup.) Kone kävi takuu huollossa koska näytön ohjaimen tuuletin lopetti toimintansa kokonaan. Hain koneen takas parisen tuntia sitten ja nyt pitää kattoo että vieläkö meinaa tilttailla..
    Laitan tänne tekstiä ku oon testaillu konetta.

8. Paalanen

Paalanen Guest

vieläkin meinaa kone kaatuilla...

9. nordah

nordah Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve kaikille. Ekaa kertaa näillä foorumeilla!

Samaa ongelmaa pukkaa. Kesäkuussa kasattuun koneeseen koetin ekaa kertaa vähän "raskaampaa" grafiikkaa eli CIV IV. Pörinää ja sitten ruutu pimeäksi. Koetin päivittää ajurit useampaan kertaankin, lisäsin kopan jäähdytystä yhdellä tuulettimella. Ei apua. Sama juttu kun ajoin 3dMark06.

Löytyikö muilla vian syytä?

10. Make100

Make100 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, asia nyt taitaa olla niin että jos jossain komponentissa on jo alkuperäisvikaa niin koko paketti ei toimi, vaan kaatuilee, itselläni oli samaa vikaa, se johtui muisista, mutta olen kuullut että esim emossa on ollut vikaa jo tehtaalta tullessa eikä kaikki ole pelittänyt, vaikka se raskasta ja vaivalloista on vaihtaa komponentti kerrallaan toiseen niin jos sen kaatuilun haluaa pois niin se voi olla yksi ja hyvä vaihtoehto.

11. nordah

nordah Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vika löyty.

Kovasti tutkimisen jälkeen päädyin siihen, että taitaa olla näyttis hajalla ja vein koneen liikkeeseen, josta osat oli ostettu. Varmistivat diagnoosin. Uusi näyttis tulee takuuseen ensi viikolla. Lieneekö tyyppiongelma hd 3870:llä?

Jaa tämä sivu