1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Minkälainen näyttis?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Reichert 24.12.2007.

  1. apilas

    apilas Guest

    Mitäs meinasit vastata? Ettei 7900GTX:llä päjää kuin puoli vuotta, mutta meinasit itse pärjätä kuitenkin omalla 7900GS:llä ainakin yli vuoden! Niinkö? Sitä soopaako meinasit sopertaa? HaHaHaHaHaHa

    Mene hoitoon hyvä mies!

    Ja ota se puntari mukaan niin voit punnita lääkärisi tietokoneen virtalähteen ja voit sitten kertoa onko se laadukas vai ei HeHeHeHeHe



    Sitä linkkiä ei sitten koskaan tullut, missä mukamas sanoin noin! Miksi olisi tullutkaan, koska en ole tuollaisia sanonut.



    Tämän topic:n myötä jartar, carpetti, kaakatus ja taula oppivat paljon uutta, jartar etupäässä.



    EDIT: Todellakaan väittelyn takia, mutta minkä näyttiksen ja minkä powerin ostit, Reichert?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.12.2007
  2.  
  3. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Voisit nyt ihan kongreettisesti listata asiat joita opin? Edelleenkin pyrin ihmisille suosisttelemaan niitä komponentteja/tuotteita joista heille on rahaa nähden suurin hyöty omassa käytössään. Jos joku haluaa näyttiksen ja kertoo kokoonpanonsa johon se tulee, kerron mikä on omien tietojeni ja kokemuksieni perusteella paras valinta, enkä käy spekuloimaan jotain täysin älytöntä myöhempää pakettikoneen päivityksistä. Apilas, sinä olet ainoa jonka tässä olisi pitänyt oppia mutta ylimielisyytesi ilmeisesti vei kaiken huomiosi... Oma elämäni ei kaadu siihen mitä muut ostavat, osaan kuitenkin itse tehdä ne eniten itseäni hyödyttävät valinnat, mutta toivoisin, ettei täältä apua pyytävien tarvisi kuunnella/lukea tälläistä paskan jauhantaa, joka ei johda yhtään mihinkään.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2007
  4. apilas

    apilas Guest

    Mitään listaa en rupea tässä tekemään. Paljon autat itseäsi, jos lukaiset rauhassa ja ajatuksella koko tämän aiheen alusta loppuun.


    Minä ajoin lähestulkoon koko ajan sen puolesta, että ei muuta kuin uusi virtalähde ja kunnon satasen näyttis. Vastalause ryöppy oli aivan älytön. Ja mitä sitten kuitenkin itse Reichert sanoo:
    Eli teki sen mikä oli JÄRKEVINTÄ!

    Lähes kaikki muut tässä topic:ssa vierailleet hölöttäjät olivat sitä mieltä, että uusi näyttis pitää ostaa juuri tuon vanhan rojun mukaan! Mutta minä sanoin, että koskaan ei komponentteja osteta virtalähteen mukaan, vaan virtalähde ostataan muun kokoonpanon mukaan. Noh se on sitä tieto-taitoa, kenellä sitä on ja kenellä sitä ei ole.

    Ai että on mukava mennä nyt nukkumaan :p
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.12.2007
  5. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Vastaappa mitä kysyttiin ja kerro mitä minä opin.
    Ellet sitä pysty kertomaan niin se on vaan merkki siitä että et sitä pysty sanomaan.

    Edelleenkään en vastaa asiattomiin kysymyksiin...
    Sinä sanoit että se pakettikoneen virtalähde riittää 7900GTX kortille.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2007
  6. apilas

    apilas Guest

    No voitko vastata edes siihen, että missä kohtaa MINÄ sanoin mukamas:
    Eli anna vain se linkki missä MINÄ sanoin noin!?




    Kävitkö muutes jo siellä hoidossa?


    Niin sanoin. Ja sen jälkeen sanoin, että jos ei riitä niin sitten ostetaan UUSI virtalähde. Kertaakaan en ollut sitä mieltä, että uusi näyttis ostetaan tuon vanhan rojun mukaan. Vaan jos teho ei riitä vanhassa virtalähteessä niin sitten uutta tilalle.



    Etkö jartar ymmärrä, että tällä säälittävällä tappiosi peittelyllä pilaat kaikkien muiden "afterdawn addictien" maineen? Eli anna jo periksi. Lupaan etten kaiva tätä esiin koskaan, jos nyt luovutat!







    EDIT:
    Entäs mitäs vastaat sellaisen kaverin houreisiin, missä mies omistaa itse 7900GS:n ja sanoo sitten, että:
    Ja sen jälkeen hän sanoo:
    Eli 7900GS:llä mennään vähintään vuosi, mutta 7900GTX on liian vanha jo puolen vuoden päästä :D


    Ja kaiken tuon roskan jälkeen HÄN ilmoittaa, ettei vastaa asiattomiin kysymyksiin! HaHaHaHaHaHaHa

    Jo on aikoihin eletty :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.12.2007
  7. carpetti

    carpetti Member

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saatinpa tämäkin ketju vihdoin päätökseen, kiinnostaisi kyllä tietää minkä kortin Reichter sitten valitsi.

    Ja kiitos apilas päivien nauruista. :))
     
  8. apilas

    apilas Guest

    Ei mitään :)

    Talteen tuli laitettua hyvää matskua, kun jartar rupeaa taas tulevaisuudessa "iskemään FAKTAA pöytään" HeHe

    Vanhat merkit jos yhtään paikkaansa pitää niin ei mene kauaa aikaa, kun on miehellä mieli taas muuttunut.


    Ehkä sinäkin carpetti nyt opit, ettei ihan jokaista afterdawn addictia pidä mennä nuoleskelemaan. Se titteli kun ei kerro tieto-taidosta hölkäsen pöläystä.


    Nyt on pakko mennä nukkumaan. Mutta ei siinä mitään. Hyvillä mielin :p
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.12.2007
  9. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Molemmat käyttäjät (apilas, jartar) rauhoittuvat nyt, lopettavat solvaukset ym. asiattomuudet ja palataan ketjun topickiin.
     
  10. Reichert

    Reichert Guest

    Joo eli valitsin näyttikseksi lopulta tuon HD 3850, koska rahatilanne sen salli ja siinä on hinta/laatu suhde kohdallaan. Aluksi tuo jää "hieman" pullonkaulaksi, mutta jos myöhemmin päivittää prossun ja emon niin ei tarvi heti olla näyttistä vaihtamassa.
     
  11. apilas

    apilas Guest

    Tai siis prossusi jää pullonkaulaksi :)

    Mutta tuo oli joka tapauksessa erinomainen ratkaisu. Nyt tuolla kokoonpanolla BF2 pyörii ja tosiaan, kun rupeat taas sitten joskus päivittelemään niin näyttis on jo hommattu, joten sitä ei tarvitse TAAS ostaa. Erinomaista!


    Hommasit käsittääkseni myös virtalähteen? Minkä ostit?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.12.2007
  12. Reichert

    Reichert Guest

  13. apilas

    apilas Guest

    Kyllä, tuo on hyvä virtalähde.
     
  14. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
  15. apilas

    apilas Guest

    Siis täh? Oikeasti 33A 12 volttiin?

    Miksei kukaan kertonut tuota silloin, kun minä olin ostamassa virtalähdettä :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.12.2007
  16. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Siis täh? Oikeasti 33A 12 volttiin?
    [/quote]
    Niin tuossa kylessä sanotaan. Yllättävän kova lukema 450 wattiselle. Itse en jaksanut sen enempää ottaa asiasta selvää kuin tilasin tuollaisen. Oletin sen tehojen olevan jotain 30A luokkaa.
    Sinällään ihmetyttää miksei tuota poweria olen sen enempää suositeltu kun hintaansa nähden tuo on hävyttömän tehokas...
     
  17. carpetti

    carpetti Member

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On kyllä aika tykki tuo poweri :D
     
  18. carpetti

    carpetti Member

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkäs toivottavasti apilas luet tämän, nimittäin se 8600GT osoittautui paremmaksi kortiksi kuin luulinkaan :D crysistä oon nytte pelaillu sillä (asetukset mediumilla ja reso 1280x jotain.
    Fps vatkaa jotain 40-60.
    Erittäin positiivisesti yllätyin, ja ei todellakaan näytä miltään sinun "dia esitykseltä" xP
     
  19. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvä että joku tuo faktoja esille todellisesta suorituskyvystä, eikä näitä "mun mielestä se on diashow" mutua. :)
     
  20. Ransester

    Ransester Active member

    Liittynyt:
    20.07.2007
    Viestejä:
    2,360
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Oot silmämääräsesti vissiin katellu? Vähän ihmettelen sillä testeissä 8600gt antaa hiukan reilu 20fps medium-asetuksilla...
     
  21. carpetti

    carpetti Member

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin, no riippuuhan se tietty myös suorittimesta (athlon x2 4200+) mutta kyllä silmällä erottaa 20-40 eron. Niin ja korjausta tuohon eli se reso oliki 1024*768, Mutta silti ei todellakaan näytä miltään apilaksen dia-esityksiltä.

    Kaupassa josta kyseisen kortin ostin myös sanottiin että tämä ei riitä uusimpiin peleihin ja yrittivät myydä sen sijaan 8800Gt joka oli siellä yli 100e kalliimpi.
     

Jaa tämä sivu