1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Minkä takia tekstitykset ei toimi?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi razze 30.12.2004.

  1. razze

    razze Guest

    Mulla on Philipsin DvD-DivX soitin ja oon koittanu polttaa CD-r cd:lle leffa johon on liitetty tekstitykset VirtualDubModilla.. Mutta ku pistän leffan pyörii nii leffa lähtee pyörii normaalisti ILMAN tekstityksiä.Ja kun painan "subtitles" nappia soitin näyttää että se ei ole käytössä... Miten sais tekstitykset toimii??
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm
    tuonko mukaan teit kiinteä tekstit?
    Kannattaa hakea tuon Philips soittimen mallilla viestejä foorumilta niin löytyy varmaan ohjeet miten saa irtotekstit toimimaan jolloin ei tarvitse käyttää kiinteitä tekstejä.
     
  4. razze

    razze Guest

    Juu,ton mukaan ne tein..
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ja koneella tekstit näkyy?
     
  6. razze

    razze Guest

    kyllä
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä ne tekstit pitäisi näkyä koska ne on kiinteä osa kuvaa, jos tuon oppaan avulla tekee.
    Eli tarvitse subtitle nappia painaa.
     
  8. logout

    logout Member

    Liittynyt:
    23.07.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mietinpä minäkin joskus tuota ongelmaa että kuinka avi dvd:lle vaikka kiintein textein. Löysin ohjeen jossa piti ladata vobsub, winavi video converter ja pari muuta ohjelmaa (joilla yhditellään aveja ja textejä yhdeksi), homma oli kuitenkin niin vaikeen oloinen että hylkäsin oitis. Myöhemmin kuitenkin kokeilin ja asensin vobsubin ja winavin ja leffa alko pyöriä texteillä ihan ok, ongelmana oli enää miten muuttaa kaksi avi pätkää yhdelle dvd:lle. Laiskuuksissani kokeilin mitä tapahtuu jos winavilla avi tiedostoja valitessa pidän CTRL alhaalla ja valitsen molemmat avi fileet kerralla ja homma toimi. Ainoa huomattava asia oli että valitsee avit järjestyksessä viimeisestä ensimmäiseen. Sitten vaan muunto dvd:ksi käyntiin, vobsub nappaa textit mukaan kunhan ne on samassa hakemistossa avien kanssa. Kun muunto on valmis poltto Nerolla video DVD:ksi ja kaikki muunnon tuottamat fileet VIDEO_TS hakemistoon. Ainakin minun LG 8751 soittimessa elokuva kulkee alusta loppuun tekstitys ajassaan. leffan keskellä on pieni nykäys koska elokuva on kahtena vob:ina levyllä. Tehtyyn työtön nähden enemmän kuin hyvä tulos.
     
  9. razze

    razze Guest

    Mutta kun ei näy...Oon ton kiinteen tekstityksen ohessa koittanu pistää tekstityksenkin samaan kansioon ja polttaa esim. näin kansio--> Ali G-->aligindahouse.avi ja aligindahouse.sub ja aligindahouse.srt!! Mutta ei näy sillaikaan!!
     
  10. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    siis siirrä se teksti pois sieltä kansiosta ja katso näkyykö sitten koneella vielä tekstit.
     
  11. razze

    razze Guest

    Siirsin ne tekstitys filut pois samasta kansiosta,ja hyvin näkyy teksti siltikin!
     
  12. razze

    razze Guest

    Siis koneella näkyy hyvin tekstit silti...
     
  13. razze

    razze Guest

    Ja kun oon polttanu ne Nero Burning Roomilla ISO tiedostona CD-R cd:lle,nii ekaks se polttaa sen leffan ja sit jonkun IXMANFAL.NRI tommotteen vastaavan jutun!
     
  14. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Ite oon polttanut ihan pelkkänä datalevynä ja hyvin on toiminut.
    Tekstit jos on ollut muodossa .txt oon muokannut ne subtitle workshopilla muotoon .srt tai .sub ja helposti onnistuu tuolla ed. mainitsemalla ohjelmalla ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ogelmia tekstien kanssa.
    Muutenkin on kätevä ohjelma jos tarvii esim. ajastaa tekstejä, homma käy tosi näpsäkästi.
    Tuolta löytyy lisä infoa jos on tarvis-->http://www.divxfinland.org/divxfi/index.html
     
  15. razze

    razze Guest

    Oon vähän n00bie joten,miten poltan Nero Burning Roomilla datalevyn?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.01.2005
  16. razze

    razze Guest

    Oisko tohon Subtitle Workshoppiin jossain opasta?
     
  17. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Siis mitä olet polttanut ISO tiedostona?
    AVI tiedoston vai?
    Nerossa valitsee vain DATA muodon ja sitten se AVI tiedosto sinne levylle, teksitkin kannattaa laittaa mukaan jos moiset löytyy.
     
  18. razze

    razze Guest

    Siis,kun meen sisään Neroon,aukeaa semmonen ikkuna kun Uusi kokoelma mistä saa valita missä muodossa tiedoston poltta.Siinä on nämä vaihtoehdot:
    -CD-ROM(ISO)
    -Audio-CD
    -Sekoitettu-CD
    -CD-EXTRA
    -CD-Kopio
    -Video-CD
    -SuperVideo-CD
    -CD-Rom(Käynnistys)
    -CD-Rom(Hybridi)
    -CD-Rom(UDF)

    Joten mikä näistä pitää valita?
    Ja missä Muodossa ne tekstit sinne pitää laittaa??
    Ja jos .txt tiedoston muuttaa suoraan .sub tai .srt muotoon,nii kone valittaa et se voi olla käyttökelvoton sen jälkee...Joten..?
     
  19. tatemus

    tatemus Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2004
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    avaa nero express siellä on suoraan datan tallennus niin ei tarvitse pähkäillä,eli datan poltto tai käynnistyvä datalevy.
    sillä pitäisi päästä alkuun.
     
  20. Michelin

    Michelin Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    407
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mikä malli Philipsin soitin on?
    Minulla toimii parhaiten tekstitykset .srt muodossa eli muunna vaikka varmuuden vuoksi .srt muotoon toi tekstitys.
    Subtitle workshopilla avaa se tekstitystiedostosi (.sub tai .txt) Ylhäältä valitse File ja sen jlk Save as, valikosta tuplaklikkaa "subrip" ja anna tiedostolle nimi. Näin lopputulokseksi saat .srt
    Kun avaat NERO:n ja tuo "Uusi kokoelma" ruutu avautuu (CD-ROM ISO oletuksena) klikkaa välilehteä "polta" klikkaa "Uusi" sen jlk vain drag and drop tuo filmi.avi sekä filmi.srt kansioon. Tiedosto valikosta "kirjoita cd" ja sitten rasti ruutuun "viimeistele CD" ja kirjoita levy niin pitäisi toimia.

     
  21. razze

    razze Guest

    Philips DVP630 on malli...Eilen kun kattelin leffa tuolla soittimella räplälin nappeja ja osuin nappiin "Disc Menu"... Täältä valikosta löytyi kansio jossa oli tekstit ja elokuva... Painon "Subtitles" nappia tekstitys tiedoston kohalla ja ruudussa luki:DivX subtitle chosen tai jotain vastaavaa...Joten siitä ongelmasta päästiin sillä...Kiitokset kaikille avusta! Tässä on vain vain enää yks ongelma.Tekstit ei näy kauheen hyvin ku ne on melki läpinäkyvät...Mitäs silee tehää?=)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.01.2005

Jaa tämä sivu