Minkä takia koneessa on kaksi tuuletinta?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi vgran 27.02.2010.

1. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lämpötilat ovat aika korkeat, huomaa ettei kotelotuuletusta ole.

2.  
  3. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Lämpötiloista ei ole koitunut ongelmia, huomaa ettei tuulettimet täysillä ole.

4. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei ole monella muullakaan tuulettimet täysillä vaikka lämmöt ovat huomattavasti pienemmät.
    Surkea kotelo.

5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kyllä, Breezesta oli kyse.
    Olen nähnyt useita kokoonpanoja mitkä toimivat hyvin vaikkei kotelotuulettimia ole ollenkaan. Mietippä sitä.

Minun kokoonpanoni vie rasituksessa arviolta 180W tehoa ja sain huomattavan parannuksen lämpötiloihin yhdellä kotelotuulettimella. Miten luulet että käy kun tuonne kotelon sisällä lyödään osat jotka vie 300 wattia tehoa :)
    Millä pilaat sitä surkeaa ilmanvaihtoa entisestään.

6. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tää kyl ihan naurattaa :D
    En todellakaan ymmärrä miksi ihmeessä pitää vängätä vastaan ja kiukutella ? Mitä se teitä kiinnostaa niin hirveästi toimiiko vai kuinka huono kokoonpanoni on ? Jos tämä kerran toimii hyvin, niin se riittää minulla. Oli parempia koteloita tai ei, tuo toimii minulle riittävän hyvin.

Ehkäpä se on teidän mielestänne surkea ja toimimaton.

"Ja vaikka olisikin, niin mitä sitten ?"

7. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lämmöt ovat tosiaan aika korkeat tuollaiselle kokoonpanolle. Ja lieneekö vielä idle lämmöt. Noilla lukemilla en uskaltaisi edes ajaa Prime95:sta...

8. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Itseasiassa se prime95 on ajettu kun ostin tuon prossun käytettynä. Eipä siinä ihmeempiä ollut puolen tunnin aikana. Voin toki ajaa primen ja Furmarkin jos kerran kiinnostaa ?

9. joopa_joo

joopa_joo Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    sun prossun lämmöt on arviolta 22C liian korkeat samoten kuin näyttiskin. en ihmettelis yhtään jos sieltä komponentit paukkuu paskaks kun on surkea ilmakierto kotelossa. joo tiedän että oot tiputtanu tuulettimien nopeuksia ja tästä suoraan voin sanoa että koska sillä on ollu vaan myönteinen vaikutus siinä suhteessa ettei se puhalla niin paljoa sitä valmiiksi kiehuvaa kotelon ilmaa prossuun..

10. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Jos noi lämmöt haittais jotenkin, niin kuinka Battlefield 2, Stalker, L4D2, Flatout Ultimate Carnage taikka Arma2 peleissä ei ole koskaan ilmennyt mitään ?
    Ei näyttiksen sammumista, hälyyttäviä merkkejä tai muutenkaan mitään olin sitten pelannut tai en. Myöskään Furmarkin tai Primen aikana ei tapahtunut mitään omituista. About 30min päällä.

Luuletko että asia enään edes kiinnostaa ? Kone on tarpeeksi hyvä minulle, enkä näe mitään syytä vaihtaa koteloa tai mitään muutakaan.

Jaa tämä sivu