1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Millä pitikään avata install-jutskat?

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ummu 08.07.2008.

  1. ummu

    ummu Member

    Liittynyt:
    15.12.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heippa

    Voi mua iänikuista pc:n käyttäjää. Mä olen ihan hukassa kun vahingossa painoin hiukan väärin :) Olen vahingossa laittanut niin, että kun lataan jonkun ohjelman netistä ja tarvitsisin aja install-justkan niin peijoonin macci avaa sen tiedoston Quicktimellä. No tiedoston päälle kun menee ja hiiren oikeaa klikkaa niin voi laittaa "open with..", mutta nyt olen niin taukki etten tiedä mitä valitsen siihen! En saa nyt sit auki mitään ohjelmia mitä olen ladannut, kun en pääse ajamaan niitä ees koneelle. Grr.. Auttakkee.
     
  2.  
  3. ummu

    ummu Member

    Liittynyt:
    15.12.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    äh piti vielä sanoa että kun avaa .exen niin se herjaa "the movie could not be opened", ja .dmg se siis avaa.
     
  4. maukku92

    maukku92 Member

    Liittynyt:
    13.11.2006
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    .Exe tiedostoa et saisi mitenkään avattuakaan macilla, nuo kun ovat windowsin suoritettavia tiedostoja. Macin ohjelmissa on pääte .app, tosin se ei yleensä ole näkyvissä. Erinomainen opas OS X-ohjelmien asentamiseen: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=49&t=79300 .

    Tiedostojen oletusavaajaohjelmia (hieno sana :p) voi muuttaa seuraavasti.

    1. Valitse hiiren oikealla napilla ko. tiedosto.
    2. Vie hiiri "Avaa ohjelmassa"-valikon päälle
    3. Os X ehdottaa joitakin ohjelmia, mutta valitse "Muu..."
    4. Pääset "Ohjelmat"-kansioon, josta voit valita ohjelman. Muista laittaa rasti ruutuun "Avaa aina ohjelmassa" mikäli haluat tämän tyyppisten tiedostojen aina aukeavan tällä ohjelmalla!

    Mutta siis tämä ei tuon exen kanssa auta, sen avaamiseen tarvitset windowsin, vaikkapa parallels-virtuaalikoneen sisällä ;)
     

Jaa tämä sivu