1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksipä ei pakettikonetta?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi lazzo 19.02.2009.

  1. opukka

    opukka Member

    Liittynyt:
    08.06.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yksi syy miksi monet tyytyvät ostamaan pakettikoneen on se kun eivät itse osaa komponenteista kasata tai maksaa kasauksesta ja toinen, moni perus tavis ei tiedä ollenkaan komponenttien päälle ja ei eksy afterdawniin kyselemään tai ei halua luottaa sokeasti muihin vastailijoihin kolmas on se, että halutaan tavllaan "merkki koneita", joilla on kokonais takuu koko koneella eikä vain osilla ja merkki huollot ettei tarvitse itse etsiä huolto paikkaa.

    En todellakaan ole sitä mieltä että kannattaisi paketti koneita hommata vaan itse kasaamalla. Kerroin tässä huvikseni mitkä saattavat vaikuttaa näihin pakettikoneiden ostajiin ja vaikka mitä niille toitottaisi ei ne sitä itse aijo kasata.


    -kasauksen kannalla
     
  2.  
  3. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Rauhoitu. Tein pienen laskelman, jonka yleistettävyys ei ole erinomainen, mutta antaa varmasti suuntaa. Uusi kone-alueen ensimmäisellä sivulla oli 23 kysymystä koneen ostamisesta kokonaisuudessaan. Näistä 20 koski nimeomaan pelikoneita. En laskenut tuohon 20:n mukaan threadia, jossa haettiin konetta "kevyeen pelaamiseen" enkä vanhempiin peleihin haettua pelikonethreadia. Laskin mukaan threadit, joissa aloittaja ei kertonut käyttötarkoitustaan, mutta oli itse lähtenyt valitsemaan osat niin, että tietotaito jossain määrin näkyi ja oli itse valinnut tehokkaan pelinäyttiksen. Laskutoimitus 20/23 antaa tuloksen ~0,87, mikä tarkoittaa, että Uusi kone-alueen ensimmäisellä sivulla on 87 prosenttisesti haettu nimenomaan pelikoneita. 70 prosenttia oli arvio, joka perustui Uusi Kone-aluueella yhteensä kymmeniä tunteja viettämääni aikaan. Tämä lakselma taas on jo jossain määrin perustelu. Jos joku arvostaa panostustani ja kaipaa lisää luotettavuutta tähän, niin ehkä jaksan laskea vielä toisen ja kolmannen sivun threadit (kaipa se neljäskin menisi) mukaan.

    Paljonko itse arvioisit (realistisesti) prosenteissa pelikoneiden osaksi täällä? varmasti myös vähintään tuon 70

    Mikäli itse muistaisit oikein, niin minä kasasin pakettikonetta vastaavan koneen, jolloin sinä kyseenalaistit, että osani vastaavat pakettia. Perustelit tämän sillä, että kotelovalintani oli sinusta pakettikoneen koteloa huonompi. Itse takerruit koteloasiaan ja nyt yrität kyseenalaistaa kotelon merkityksen, kun se ei enää olekkaan tässä asiassa puolellasi.

    Minä nimeomaan olen perustellut jokaisen perustelua vaatineen väitteen muillakin kuin sanoillani, sinä taas et näytä saavan mitään perusteltua, tässä esimerkkiä:

    Jaa ymmärtäneet? noinpahan sinä kierrät tässäkin taas sen, että sinun sanoillasi olisi jotain oikeaa näyttöä. Hatustahan nämä jutut näyttävät löytyvän.

    Acen koteloa en ole haukkunut, vaan siinä mukana tulevaa virtalähdettä (joka siis on pakettikonetasoa). Minusta on vähintäänkin väärin, että vääristät sanomisiani.
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2009
  4. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pystyt varmasti osoittamaan missä kohtaa olen väittänyt ettet ole kasannut konetta.

    Tässä ketjussakin olette molemmat teilanneet pakettikoneet. Asia on ainakin minulle tullut täysin selväksi. Eikä luulisi kenellekkään jääneen epäselväksi mitä mieltä olette pakettikoneista ja sellaisen hankkimisen järkevyydestä. Sinä et kylläkään ole tuominnut pakettikoneita niin jyrkästi kuin jartar.

    Se että jotkut ovat ymmärtäneet mistä tässä ketjussa pohjimmiltaan on kyse tulee hyvin esiin noissa muutamissa edeltävissä kommenteissa.

    Kukin arvioi itse sitä näytön riittävyyttä. Hatunkin arvasit oikein. Minulla tosiaan on hattu ja käytän sitä usein.
     
  5. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En kyllä tiedä, mitä tuolla tarkoitit, vissiin kuitenkin pohjimmiltasi pyysit perustelua siihen, kun sanoin sinun kyseenalaistaneen Acen kotelon?

    Tässä:
    ja

    Tuo jälkimmäinen on sen jälkeen, kun itse sanoin, ettei Acen kotelo+virtalähdeyhdistelmää kannata ostaa, millä tarkoitin nimenomaan virtalähteen heikkoutta (tämä tuli ilmi myös moneen kertaan). Oli miten oli, olivat perusteesi mitkä tahansa, niin minusta annoit ymmärtää, että dellin kotelo olisi parempi vaihtoehto.

    Jartarin puolesta en voi puhua, mutta minä olen esittänyt perustellen näkökulmiani asiasta, en ole lähtenyt "pakettikone on paska"-linjalle, mikä siis on tätä teilaamista. Olen lisäksi puhunut pitkälti niemenomaan pelikoneista (koska niistä täällä eniten kysellään) ja siksi, että threadin aloittaja aloitti erityisesti omaa pelikäyttöön takoitettua pakettikonettaan korostamalla. Pelikäyttöön pakettikoneita on varaa vähän teilatakkin ja toisaalta olen jopa sanonut, että halpa nettipaketti ei ole välttämättä hintalaatusuhteeltaan suoranaisesti huono.

    Niin, ilmeisesti tästä:

    Juu, nyt leikki sikseen :p, niin siis en minä nimeonomaan tuohon perusteluja kaivannut, mutta samapa tuo varmaankin. Tässä ketjussa on pohjimmiltaan threadin aloittajan mukaan kyse kahdesta asiasta:

    1. Täällä teilataan heti pakettikoneen ostaminen
    2.Fujitsu-Siemens Scaleo Pi 2666:ssä on hyvät sisuskalut

    Ensimmäiseen voisin sanoa, että jokainen joka on tuota mieltä etsiköön sen kymmenen threadia, jossa on pyydetty ei-pelikoneen valintaan apua ja teilattu pakettikone. Teilaamiseksi ei lasketa ehdotusta kasata kone osista. Mikäli tämän haluaa kääntää niin, että myös pelikoneet lasketaan tähän kymmeneen threadiin mukaan, niin voisin sanoa että pelipakettikoneen (jossain määrin) teilaaminen on oikeastaan suht tarpeellista.

    Toiseen voisin sanoa pelikäyttöön tarkoitetusta koneesta, etteivät osat todellakaan ole hintalaatusuhteeltaan hyvät.
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2009
  6. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Minulle on loppukäteen ihan sama ostaako joku pakettikoneen vai ei. Jos faktat on tiedossa ja haluaa pakettikoneen niin silloin se on varmasti oikea vaihtoehto.

    Jokainen tehköön valintansa omien mieltymysten mukaan...
     
  7. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Tuossa muuten pari thredia joista selviää varsin hyvin kuinka paljon täällä (ja muuallakin) pakettikoneita dissataan:

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/755899
    Ei ole juuri vastauksia annettu, miksiköhän???

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/755337
    Ihan täyttä perseilyä...

    Jos joku tosiaan pakettikoneen syystä tai toisesta haluaa, niin miksi niihin thredeihin lopetetaan vastailu heti kun aloittaja on mielipiteensä asiasta ilmaissut ettei kasattua konetta halua??? Vai onko se muka joidenkin mielestä täyttä ajanhukkaa etsiä kysyjälle pakettikoneista se paras vaihtoehto?

    Kyllä on perseestä ihan näin suomeksi ja selkeästi ilmaistuna...
     
  8. opukka

    opukka Member

    Liittynyt:
    08.06.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aivan samaa mieltä, koska se on kysyjän oma ongelma jos tahtoo pakettikoneen. Vastataan siihen kysymykseen minkä hän esittää, ei siitä ole hyötyä alkaa väittämään, että "sähän oot iha tyhmä jos pakettikoneen ostat!". Ja uskoisin heidän jo tietävän etukäteen tämän komponenteista kasaus jutun että saa tehokkaamman, jos yhtään on muita threadeita lukenut. Et jos herra haluaa pakettikonee niin linkitetään hänelle pakettikone ja semmoisessa menee puolet vähemmän aikaakin kun joidenkin komponenttien kokoamisessa. Että ei olla täällä AfterDawnissa nyt niin töykeitä vaan hyväksytään joidenkin päähän pinttymä ongelmat niihin pakettikoneisiin.

    Voihan sitä tietenkin koittaa ohjata oikeaan suuntaan kuten "saisit paljon tehokkaamman koneen samalla rahalla mutta kuitenkin tässä yksi pakettikone vaihtoehto..." Että tämmöstä
     
  9. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo tuo linkkisi ketju on jo sitä lajia että voisi ilmoittaa moderaattorille. Tässä ketjussa käyty keskustelu oli yksi syy miksi laitoin sen viestini sinne.

    Ei pitäisi vaatia liikaa jos kertoo parista vaihtoehdosta sen kumpi on parempi. Ja tulkoon jälleen kerran sanottua että ei siinä ole mitään negatiivista vaikka samalla ehdottaa kasaamaan koneen itse. Eikä sekään haittaa vaikka laittaa pakettikoneelle vaihtoehdonkin. Siitähän näkee sitten heti tuleeko halvemmaksi vai ei.

    Sellainen antaa muillekin kuin tälle ketjun aloittajalle tietoa. Asiallinen keskustelu tuntuu olevan vaikea laji.
     
  10. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Asiallinen keskustelu tietysti on taitolaji mutta täällä on turha kenenkään pyydellä että vastatkaa niihin ja niihin ketjuihin.

    Täällä kukaan ei työkseen vastaile joten jos ihmisiä ei kiinnosta vastata joihinkin kysymyksiin niin niihin ei tarvitse vastata.

    Eikös tämän pitäisi olla itsestäänselvyys?
     
  11. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Aivan täsmälleen näin, mutta kun ei niin ei, ihme juttu...

    Joillekin on vaan niin vaikea käsittää sellainen niinkin yksinkertainen asia ettei joku halua itse kasattua/kasautettua konetta. On kyllä asenteissa parantamisen varaa, ja paljon sitä onkin :)
     
  12. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vapaaehtoista on ja vastaaja päättää itse mihin haluaa vastata. Kyllä ja ehdottomasti.

    Kaiketi olet myös sitä mieltä että homma tulee hoitaa asiallisesti? Niin kysyjät kuin vastaajatkin.
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tämä tietysti olisi kaikista paras tilanne.
     

Jaa tämä sivu