1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksipä ei pakettikonetta?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi lazzo 19.02.2009.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei mennyt kahta tuntia mutta et pystynyt selvittämään mitä eroa on atx ja mikroatx koteloilla.

    Kyllä elämä on vaikeaa.

    Huoh...
     
  2.  
  3. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minusta tuo ei vastaa millään tavalla Clodiusta. Clodius tuhoaa tuon täysin ihan koska vain. Missä on Dellissä erinomainen ilmankierto? Missä on tuulettimen säädöt, jotka myös kertovat kotelon sisäisestä lämpötilasta? Missä on hiljaiset ja laadukkaat tuulettimet? Missä on pölysuodattimet? Peukaloruuvit?

    Clodius on tuossa hintaluokassa ehdoton voittaja ja valitsisin itse tuon kotelon hintalaatusuhteensa vuoksi varmasti minkä vain muun kotelon yli. Dellillä ei ole tässä osaa eikä arpaa.

    ACEnkin kotelo on minusta dellin koteloa parempi

    Etsippäs meille esimerkiksi suhteellisen edullinen, erinomainen mATX-kellotusemolevy, jossa on todella hyvät laajennusmahdollisuudet, Crossfire kahdella PCI-e X16-liittimellä, moderni piirisarja parhaasta päästä, hyvin jäähdytetyt ja laadukkaat komponentit jne. Voidaan olettaa, että pakettikoneen jälkeen käyttäjä haluaa siirtyä kasaamaansa tehokoneeseen, mutta pitää kotelonsa.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  4. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Höpö höpöä taas molemmilta. Kumpikaan ei hyväksy kuin omat tarpeensa ainoiksi oikeiksi. Jokaisella on omat tarpeensa ja mielenkiintonsa tietokoneiden suhteen. Kaikki eivät todellakaan tyhjennä aivojaan pelaamalla vaan tekevät koneillaan muutakin. Pelaaminen on sivuseikka. Siihen ei ole tarvetta panostaa. Tai eivät ole kiinnostuneita sen enempää koneesta kuin sen verran että sillä voi tehdä heidän haluamansa asiat ja että sen hankinta on mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista.

    Pakettikonetta harkitsevalla ostajalla ei edelleenkään ole samoja tarpeita kuin teillä eikä niitä siksi tarvitse huomioida. Ne ovat teidän omianne. Esiin ottamassani esimerkissä esitin yhden vaihtoehdon pakettikoneista ja osoitin että aika vaikeaa on saada aikaan säästöä tai laadukkaampi kone kasaamalla kone itse komponenteista kun se vastaa esimerkkikäyttäjän tarpeita, huomioiden hinta. Siihen täällä eri ketjuissa jatkuvasti vedotaan. Saat paremman ja halvemmalla kun kasaat itse. Tehdäkseen tämän pitää olla kiinnostusta asiaan. Vaan entä jos ei ole?

    Sitä säästöä ja laatua ei ole saavutettavissa helposti eikä paljoa. Todennäköisempää on saada samalla rahalla hieman parempi (=lue enemmän laatua). Kun ollaan hankkimassa kalliimpaa konetta ja etupäässä pelikoneeksi on luultavasti mahdollista saada samalla rahalla tehokkaampi kone. Yhtä selkeästi tätä ei ole vielä osoitettu kun minä tein. Minua lähinnä naurattavat nuo jutut pelihiiristä ja tingel-tangel näppämistöistä.

    Joidenkin on mahdotonta hyväksyä kysymys kumpi näistä pakettikoneista on parempi? A vai B? Voi toki vastata: A, ja kertoa että on kyllä mahdollista saada vielä parempi valitsemalla itse osat ja kasaamalla se itse. Samalla pitäisi kyllä esittää se vaihtoehto tai kysyä kiinnostaako sellainen ollenkaan.

    mATX ja ATX juttunne voitte käsitellä vaikka missä muussa ketjussa tahansa jossa se liittyy aiheeseen. Tässä se menee aikalailla jo offtopic. Aloittakaa vaikka uusi ketju mATX ja ATX erot. Se ero on muuten esimerkiksi 305-244.
     
  5. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Jätät vastaamatta kysymyksiin ja jaarittelet niitä näin. Kun huomaat olevasi väärässä niin sitten muutat aihetta.

    Ettei nyt asia jää edelleenkään epäselväksi niin oma postauksesi
    Eli miten ihmeessä mikroatx kotelo vastaa atx koteloa.

    Ellet vieläkään tajua mitä soopaa kirjoitat niin voit kokeilla asentaa atx emon mikroatx koppaan. Ei taida ilman vasaraa ja sahaa onnistua...
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  6. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Miksi asentaisin? Mistään sellaisesta ei edes ole ollut kysymys. Dell konepaketti on valmiiksi kasattu kone johon ei enää tarvitse asentaa emolevyä. Se on siellä valmiina paikoillaan ja sopii siihen koteloon.

    Turha syytellä etten vastaa kysymyksiin ja vaihdan aihetta. Sitähän sinä itse olet tehnyt tässä ja monessa muussakin ketjussa. Hermostut näköjään kun joku toinenkin tekee samoin. Jos et pysty ymmärtämään kirjoitettua tekstiä niin älä syytä siitä muita. Afterdawn keskusteluissa yksi tärkeimpiä asioita on pysyä aiheessa jonka ketjun aloittaja määrittelee.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  7. Pavezki

    Pavezki Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    EHehehe vieläkö te täällä riehutte tästä? :D

    Eikö se nyt vaan kelpaa että sellaisilla jotka ei oikeen koneista tiedä ja käyttää niitä lähinnä nettiselailuun ja sähköpostin lukemiseen, sekä haluavat koneen hetipian käyttöönsä, riittää pakettikone...

    Ja jos jaksaa venata sitä koneen kasaamista/haluaa kasata sen itse, miksei sitten osista. Käyttiskin pitäisi ostaa. Toki saattaa saada muutaman kympin halvemmalla ja paremmat päivitysmahdollisuudet, mutta joillekin vaan yksinkertaisesti riittää se pakettikone. piste
     
  8. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Jaaritukset jatkuu. Edelleenkin siis olet sitä mieltä että mikroatx ja atx kotelot ovat vastaavia keskenään.

    Huoh...
     
  9. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olet aivan oikeassa. Noin se asia on. Kaikki eivät sitä pysty käsittämään.
     
  10. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitä tulee Clodius-koteloon, niin mainitsemani asiat ovat hyvin suuressa arvossa muuallakin kuin pelatessa ja muillakin kuin minulla. Varmasti jokainen tietokoneen käyttäjä ottaisi nämä mielummin kuin jättäisi ottamatta. Koitappas nyt vain hyväksyä tosiasiat, rento "Höpöhöpö"-asenne ei sinua näiltä totuuksilta pelasta.

    Ainoa asia jossa sivusin omia tarpeitani, oli tuo kun pyysin sinua etsimään emoa. Koitin vain saada sen päähäsi, että mATX-emot eivät yleensä ole samassa hintaluokassa yhtä hyviä kuin ATX-emot. Ihminen, jolla on mahdollisuus valita sekä mATX-, että ATX-emoja saa suuremman valikoiman ja näin löytää paremmin itsellensä sopivimman. On siis selvä miinus, ettei tuohon dellin koteloon muunlaista saa. Käyttäjä, joka haluaa päivittää konettaan myöhemmin suuntaan tai toiseen törmää takuulla siihen tosiasiaan, ettei tuohon mene ATX-emot. Hänen käyttöönsä saattaisi olla täydellinen emo, joka kuitekin olisi ATX-mallia eikä täten olisikaan kelvollinen ilman kotelon vaihtoa. Turha myöskään lähteä syöttämään, ettei pakettikoneen ostajan tarvitse päivittää konettaan, kunhan vain ostaa kokonaan uuden. Itse sanoit, että pakettikoneen jälkeen voidaan kasata kone itse kun osataan homma. Tämä olisi varmasti mukavampaa, jos ei tarvitsisi uusia koteloa.

    Tämän kysyjät ovat täällä ehkä yli 70 prosenttisesti pelikoneen hakijoita. Koita siinä nyt ymmärtää se, että tässä tapauksessa on aivan turha käskeä meitä lähtemään "osta vain pakettikone"-linjalle. Ei meidän ole mitenkään turhaa vatvoa täällä nimenomaan pelikoneista, kun niiden hankintaan täällä useimmiten kysytään neuvoa silloinkin, kun joku lähtee pakettikoneita (pelikäyttöön) haukkumaan. Itse toimin niemenomaan niin, että sanon kumpi on parempi (jollei joku ole sitä minua ennen sanonut) ja ehdotan hankkimaan konetta osista, kerron mahdollisuudesta tilata kasaus jne.. Jos kysyjä epäröi, niin suostuttelen, mikä sinusta on tässä se suuri ja paha ongelma. Älä myöskään lähde taas luennoimaan aiheesta: "nyt otat huomioon vain omat tarpeesi." -En todellakaan ota, sinä vain et näytä saavan sitä päähäsi, että täällä ehkä yksi kymmenestä Uusi kone-kysymyksestä koskee jotain muuta kuin pelikonetta.

    Älä kiertele, vaan vastaa näihin nyt: Voiko tuohon laittaa muuta kuin mATX-emon? Entä voiko joku ihminen mahdollisesti tarvita jotain muuta, kuin mATX-emoa? Jos voi niin onko hyvä kotelovaihtoehto sellainen, johon ei saa muunlaista emoa?

    Suorat Ei/Kyllä-vastaukset
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  11. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Vielä ihan sellaista että pakettikoneiden mahdollinen tuotetuki voi olla kaikkea muuta kuin tuki. Tuttuni pakettikone kun ei toiminut oikein niin tuesta neuvottiin miten käynnistetään kone palautusosiolle ja sitten asennetaan windows uudestaan. No, kovalevyä ei ollut jaettu ja palautusohjelma ensitöikseen formatoi kovalevyn.

    Moni ei usko sitä vitutuksen määrää kun kaveri sitten huomasi että kaikki valokuvat koneelta hävinneet...

    Ja jos ihminen haluaa ostaa hyvän koneen (niinkuin varmasti lähes kaikki) eikä halua kasata eikä suunnitella konetta niin muitakin vaihtoehtoja on kuin pakettikone.

    Monesta liikkeestä löytyy päteviä kloonikoneita joita on suht helppo suositella hyvien osavalintojen takia.

    Ne monesti ovat reilusti parempia kuin pakettikoneet ja mikä tärkeää. Ne pystyvät nopeasti reagoimaan kehitykseen.

    Niissä voi saada siis juuri ne osat mitä tällä hetkellä kannattaa ostaa eikä sitä ainakin osittain vanhentunutta rautaa mitä pakettikoneet aina sisältää.

    Tuossa juuri katsoin gigantin pakettikone valikoimaa ja mallistossa ei yhtäkään phenom II konetta vaikka prossut tuli markkinoille melkein kaksi kuukautta sitten.

    Tietokoneet kehittyvät välillä raketin nopeudella ja pakettikoneen valmistajat reagoivat muutoksiin etanan vauhdilla. Mielestäni joku asia tässä yhtälössä ei kohtaa :)

    Pakettikoneissa on myös melko kyseenalaista se että niitä myydään valheilla

    Kun afterwin valitsi oman paketin mitä parempi pitäisi koota samaan hintaan osista niin minäpä valitsen oman...

    Tuossa erittäin tehokas pöytäkone vaivaiseen 1300€ hintaan kahdellä näyttiksellä
    http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...vY&CatalogCategoryID=WdjD4QFHpM0AAAEOW1g03xil

    GTS 130 on siis uudelleen nimetty nVidian 9600GT.

    Maailman paras idea laittaa niitä koneeseen kaksin kappalein :)

    Jos joku haluaa vielä päivän naurut niin tässä lainaus samaisesta mainoksesta suoraan gigantin sivulta.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2009
  12. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei tule vastauksia kysymyksiin jotka eivät enää pysy aiheessa. Lue uudelleen ketjun aihe ja pysytään siinä eikä jauheta tarpeettomia yksityiskohtia. Lähdet jälleen siitä että jokin yksittäinen osa on oltava päivitettävissä. Nyt sitten kotelo. Esittämässäni esimerkissä ei etsitä päivitettävää kokoonpanoa siinä haettiin vaihtoehtoa valmiille paketille ja sen esitin minä, samoin sinä. Mikä vielä mättää? Pakettikone on edelleen hyvä vaihtoehto monille. En minä ole missään vaiheessa kieltänyt esittämästä vaihtoehtoa pakettikoneelle. Esitin vaihtoehdon itse ja pyysin muitakin tekemään sen. Alunperin sitä ehdotettiin jo ennen minuakin. Itse kasattua konetta ainoana oikeana ja mahdollisena puolustavat ovat suhtautuneet asiaan hyvin nihkeästi. jartar tuossa esittelee paketti konetta mutta ei sitä vaihtoehtoa!!! ja juuri sillä asenteella mistä ketjun aloittaja ensimmäisessä lauseessaan puhuu. Lainaus siitä:

    Pakettikoneet teilataan nimenomaan teidän kahden toimesta.

    Ne joka lukevat näistä viesteistä jotakin ovat huomanneet että tuossa muutama viesti aikaisemmin totesin että parempaa laatua ja säästöäkin löytyy kalliimmassa kuin esittämäni konepaketti.
     
  13. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Heh, olen tätä ketjua tässä koko ajan seuraillut, ja kyllä täytyy hattua nostaa korkealle sekä Pavezkille tuosta hieman ylempänä olevasta viestistä ja erityisesti myös afterwinille, häneltä täyttä asiaa olevaa tekstiä!

    Tosiaan, se pakettikone ajaa kyllä täysin asiansa. Joillakin pakettikoneilla voidaan joitakin pelejä pelata ihan siedettävillä graffoilla, jos siis sellainen kevyeeseen ja satunnaiseen pelaamiseen hankitaan. Ja jos joku pakettikoneen haluaa ostaa, niin sitä ei osteta jatkuvasti päivitettäväksi, joten päivitettävyydestä on melkein jo täysin turha alkaa merisemaan mitään.

    En vaan millään ymmärrä miksi nämä pakettikoneet teilataan täysin paskoina joilla ei muka mitään tee. Kyllä nämä oikeasti ajavat asiansa kotitietokoneena, mikä ihme siinä muka on niin vaikeaa tajuta?

    Tässä on afterwinilta tullut jo niin hyviä postauksia ja faktoja etten enempää tätä aio sotkea, mutta se pakettikone on täysin varteenotettava vaihtoehto uuden tietokoneen ostajalle, ellei sitten joku halua jotain ihan täysin puhdasveristä pelikonetta jolla hän ei juuri mitään muuta teekään.

    Parin vuoden päästä aion ainakin itse ostaa toisenkin pakettikoneen Win7:lla kun tästä nykyisestä loppuu laajennettu takuu, itse koottua en halua/tarvitse kun en mitään täyttä priimaa tarvitse.
     
  14. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ehdotin pakettikoneelle vaihtoehtoa -> tartuit kotelovalintaani ja väitit sitä dellin koteloa huonommaksi -> nyt osoitan kotelovalintani olevan parempi kuin dellin kotelo, askel askeleelta. Yksi asia, joka kotelossa on paremmin on ATX-mahdollisuus.

    Kiertelet ja käärmeilet kummasti, sinulla ei ole uusia perusteluja tai näkökulmia, tartut vanhoihin jo käsiteltyihin aiheisiin.

    Etsi kymmenen threadia - viisi minusta ja viisi jartarista, jossa olemme teilanneet jonkin muun, kuin pelaamiseen tarkoitetun koneen. Tähän ei riitä se, että olemme ehdottaneet osista kasaamista, nimenomaan teilaamisesta on oltava kyse. Kysyjän tulisi näissä mielellään olla sellainen, jolla saattaisi oletettavasti tulla jotain pieniäkin hankaluuksia koneen kasaamisessa. Oikeastaan etsi edes kolme meistä molemmista. Kuten jo sanoin: sinun on turha torua meitä siitä, jos ehdotamme tai suostuttelemme jonkun täällä pelikoneen tapauksessa itse kasaamaan koneensa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2009
  15. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jopas on ketju venynyt...

    Sanoi kuka mitä tahansa niin ainakin minä haluan mahdollisimman hyvän vastineen rahoilleni kun tietokoneista puhutaan ja siinä tapauksessa pakettikoneen ostaminen kuulostaa enintään hyvältä puujalkavitsiltä.

    Toiseksi jos joku haluaa ostaa pakettikoneen siksi että ei tarvitse pelikonetta niin mitä ihmettä? Luulenpa että tälläisessä asiassa saattaa olla takana pelko / epävarmuus sellaisen koneen toimimisesta ja se "en tarvitse sellaista" -asenne on vain helpompi sanoa syynä.

    Niin kuin Gigantin hemmo yrittää sanoa kaikelle kansalle niin on oikeasti tyhmää maksaa liikaa. Ja jos ei halua tykkikonetta niin ei tarvitse ostaa tykkikonetta vaan ostaa (kasaa) koneen omalla budjetillaan ja voi olla varma että saa parasta mitä sillä rahalla on mahdollista hankkia. En sulje sitä pois etteikö joskus eteen saattaisi tulla hyvä tarjous pakettikoneesta mutta eipä ole tähän mennessä, varsinkin jos otetaan hinta tarkasteluun.
     
  16. Pavezki

    Pavezki Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyviä pointteja juu, mutta kun tietokoneiden käyttäjistä se 0,01 % osaisi itse kasata koneen...
     
  17. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tottahan se on että enemmistö tietokoneiden käyttäjistä ei osaisikaan siltä istumaltaan lähteä konetta kasaamaan. Jos sitä pätäkkää on taskussa niin paljon ettei kiinnosta niin pakettikonetta hakemaan, mutta muuten kannattaisi kartoittaa vaihtoehdot koneen kasauttamiseksi liikkeessä.
     
  18. Pavezki

    Pavezki Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Varmasti kannattaisi, jos tietäisi faktat. Mutta jos kysyisin esim. sisaruksiltani, mitä he tekisivät tilanteessa kasattu kone vs. pakettikone, siskoni kertoisi varmaan ottavansa sen punaisen, veljeni saattaisi jopa katsoa prosessorien kellotaajuuksia ja näyttisten muisteja (joka sekään ei kerro vielä mitään, vertaa esim. Geforce 8600M jaetulla 1280MB:n muistilla ja ATI Radeon 4850 510mt:n omalla muistilla).

    Vanhemmilleni kaikki tämä olisi täysin hepreaa, hyvä että saavat virtajohdon seinään ja hiiren kiinni USB-rööriin.

    Itse varmasti kasaisin koneen, ei epäilystäkään, mutta kuten sanottu, kovin moni ei edes tiedä tällaista vaihtoehtoa olevan olemassakaan. Ja jos liikkeeseen menet ja kysyt suositteluja niin kyllä sieltä tulee varmasti, että tämä HP tässä on oikea tehopesä, kaksiydinsuoritin ja kaikkea... (jaaaaaa, mikäs se suoritin.. olikos se tuo jolla kirjoitetaan???)

    EDIT: Ehkä hieman kärjistelin tuossa, mutta tarkoituksena oli siis tuoda esiin muitakin näkökulmia. Asia, mikä on itsestään selvä toiselle, saattaa olla toiselle aivan uusi ja ihmeellinen.
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2009
  19. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itse olen kyllä itse kasatun koneen kannalla, mutta onko kukaan miettinyt miten helppoa pakettikoneen osto on? Menet giganttiin sisään ja sanot myyjälle, että otan tuon 499€ tarjouskoneen ja siihen joku kiva näyttö...

    Vai ensin tilaat jimmssiltä osia joista et tiedä mitään ja odottelet ensin viikon, että osat tulee liikkeeseen ja sitten vielä toisen viikon kun liikkeen heput jaksaa kasata sen ja asentaa käyttikset sun muut...

    Jos koneella on tarkoitus pelata ja kellotella ja kikkailla kaikkea muuta niin ehdottomasti kasaat koneen itse, mutta jos kone tulee yleiseen käyttöön mm. netin selaus, office , pieni pelaaminen, niin en näe mitään syytä olla ostamatta paketti konetta...

    Jos esim. porukkani tarvitsisivat konetta, suosittelisin heille jotain paketti konetta sen helppouden takia... Niitä kiinnosta ruveta minkään osien kanssa leikkimään.
     
  20. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Jos joku ei tiedä koneita mitään niin ei se tarkoita että se haluaisi sen liikkeen paskimman koneen mitä löytyy. Tietämättömiä on hyvä huijata melkein asiassa kuin asiassa. Tietokonehommissa huijaaminen on mieluummin sääntö kuin poikkeus.

    Ehdottomasti se että käyttis ja kone tulee kasattuna helpottaa hommaa. Ei epäilystäkään. Itse kumminkaan en lähtisi pakettikoneita suosimaan muuta kuin erittäin harvoin sillä asiansa osaavista tietokoneliikkeistä löytyy ihan asiallisia valmiita koneita kunhan vaan tilaa.
     
  21. afterwin

    afterwin Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2005
    Viestejä:
    1,338
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jotenkin tuntuu siltä että keskusteluamme sivusta seuranneet ovat ymmärtäneet esittämäni näkökannat, toisin kuin sinä.

    !!ehkä!! Tämäkö on mielestäsi hyvä perustelu. Myönnät jo kirjoittaessasi ettei se perustu mihinkään muuhun kuin siihen että sinä keksit kirjoittaa noin.

    Minä olen esittänyt molemmat vaihtoehdot, pakettikoneen ja itsekasatun vaihtoehdon. Molempien hyvistä ja huonoista puolista on keskusteltu ja sinä takerrut johonkin koteloon joka sentään alle 10% kokonaishinnasta. Kuinka olennainen asia oikeasti on kyseessä? Kotelovalintaasi otin kantaa siksi koska itse sanoit ettet suosittele sitä kuitenkaan ostamaan vaikka laitoitkin pakettiin mukaan. Perustelin myös miksi kommentoin kotelovalintaasi. Sen jälkeen kuitenkin päädyit suosittelemaan ACEa. Mikä tässä nyt oli muuta kuin keskustelua pakettikoneen ja itse kasatun koneen eroista? Keskustelemalla näin asioista lisäämme lukijoiden tietämystä ja on todennäköisempää että yhä useampi päätyy valinnassaan muuhun kuin pakettikoneeseen jolloin tapahtuu juuri se minkä olen ymmärtänyt olevan sinunkin mielestäsi parempi vaihtoehto. Keskustellaan kuitenkin asioista eikä mielipiteistä. Näin lukijat saavat lisää asiapitoista informaatiota. Kun perustelee näkökantansa kuka vaan voi arvioida miten järkevä se on. Tuo edellä mainitsemani ehkä yli 70 ei perustu mihinkään. Tuollaisen tiedon kerääminen täältä on todella suuren työn takana.
     

Jaa tämä sivu