1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi windows 7 kannettavani on niin hidas

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi k.nieminen 11.04.2012.

  1. k.nieminen

    k.nieminen Guest

    Eli ongelma on se että kannettava on hidastunut todella paljon.
    Sain hp pavilion kannettavan tietokoneen lahjaksi viime jouluna siskoltani.
    Koneen käynnistys sujuu vielä joten kuten mutta pelien pelaaminen ei vain onnistu vaan kone jymähtää ja käynnistyy uudelleen
    käyttis windows 7 ultimate 64-bittinen.
    6gb ram muistia.
    500gb kovalevy.
    prosessoriin integroitu näytonohjain jotakin 1gb omaa muistia.
    Haittaohjelmat on tarkistettu mutta ei löytynyt.
    Kovalevy on eheytetty.
    Kiitos todella paljon kaikille jotka voivat auttaa ongelmassani.

    ps.olen uusi afterdawnissa.:)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.04.2012
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  4. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo uudelleen käynnistyminen viittaa siihen että kone menee rasituksessa alas, joka on taas merkki prosessorin ylilämmöstä. Ei olisi yllätys kun kerta pavilion kyseessä. Katso lämmöt vaikka hwmonitorilla.
     
  5. k.nieminen

    k.nieminen Guest

    Kyllä olen puhdistanut turhat tiedostot ccleanerilla.
    Kannettavan vasen puoli kuumenee kyllä aika kuumaksi kun aloitan pelaamisen.
    Puhdistan joka päivä turhat väliaikaiset tiedostot aina ennen kun suljen koneen.
    Kovalevyn olen eheyttänyt säännöllisesti 1-2 kuukauden välein.
    Turhat ohjelmat olen poistanut.
    Ja ccleanerilla olen korjannut myös rekisteri merkinnät.
    Haittaohjelmat olen poistanut f-securella.
    Selaimena on google chrome.
    Olen myös poistanut kaikki turhat ohjelmat ja myös niiden jättämät kansiot ja tiedostot.
    Ohjelmat on poistettu revo uninstaller pro:lla.
    Ja kaikki muut rekisteri,tiedostojen jäljet ole puhdistanut pc toolssilla.
    Onko muita vaihtoehtoja kuin asentaa windows uudestaan?

    Pitää katsoa koneen lämmöt kun pääsen töistä siinä klo 17-18.
     
  6. kaleppo

    kaleppo Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    492
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Putsaa se koneen tuuletin.
     
  7. junailija

    junailija Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    HP:n ja muihinkin herkästi kuumeneviin läppäreihin kannattaa hankkia joku tuuletinalusta, esim Zalman NC3000 tai vastaava. Helpottaa tilannetta.
     
  8. truecrypt

    truecrypt Member

    Liittynyt:
    26.03.2011
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1. Tota katolämöt esim speedfanilla.
    Tässälinkki lataukseen: http://www.download.fi/jarjestelma/jarjestelman_tiedot/speedfan.cfm
    2. asenna käyttöjärjestelmä uudelleen,tai jos se ei ole mahdollista valitse kaikki ruksit,puhdista rekisteri ccleanerissä.
    ccleanerin latauslinkki : http://www.download.fi/tietoturva/jarjestelman_puhdistus/ccleaner.cfm
    3.eheytälevy,ota visuaaliset tehosteet pois käytöstä,tarkkaile normilämpöjä ja sen jälkeen mee peliin ja kato paljo nousee kirjaa tulokset paperille koska konehan voi kaatua milloin tahansa.Sen jälkeen kerrot meille arvot niin mietiskellään mistä ongelma johtuu ja mitä sille voi tehdä.

    Pavilioneissa on muistaakseni ollut/on ongelmia näytön ohjaimien kanssa eli ongelma voi johtuu myös näyttiksest.

    Puhdista tuulettimet esim: imurilla

    mitkä ovat winukan pisteytykset koneelle???





    ps: jos tämä ongelma aiheutuu
    kun käytät akkua ongelma
    saattaa olla akku.








    En ota vastuuta jos joku asia kusahtaa mutta itsellä toiminut tähän mennessä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.04.2012
  9. truecrypt

    truecrypt Member

    Liittynyt:
    26.03.2011
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tota oot newbie luulen et et oo töis vaa oot about 13v
     
  10. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    WTF!?!


    Nyt mode annat mulle varmaan bannit, mut en pysty pidättelemään enään. Afterdawn oikeasti alkaa olemaan aika perseestä tollaisten valopäiden vuoksi. Kaikki tärkeä asia alkaa hukkumaan tällaisen tauhkan (jota itsekin juuri viljelen) sekaan!

    Kauanko kone on ollut siskollasi käytössä. Kone saattaa olla vain "vähän tukossa" ja kättiksen uudelleen asentaminen tekisi varmaan hyvää.
     
    Viimeksi muokattu: 11.04.2012
  11. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mahtavaa! Oli kyllä historian jo moraalisesti hönöin ja lähes vammainen kommentti truecryptiltä! Lisätään nyt pakettiin vielä hieman ironiaa, on kuitenkin itsekin newbie :) Urpoilu urpoille, leima on leimattu!
     
  12. k.nieminen

    k.nieminen Guest

    Kone on ollut viime juolukuun 24 päivästä asti käytössä.
     
  13. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Lopetetaan se offtopic ja jatketaan aiheella.
     
  14. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kuvaamasi ongelmat viittaavat todellakin lämpö- eli ylikuumenemisongelmiin. Oletko selvittänyt lämmöt jollakin ohjelmalla? Jos kodissa on koira tai kissa, saattaa tuuletin "tukehtua" lyhyenkin ajan kuluessa lemmikin karvoihin, jotka tuuletin imaisee koneen sisuksiin.

    Ellei lemmikkejä ole eikä konetta ole muutenkaan käytetty erityisen pölyisissä olosuhteissa (esimerkiksi sohvalla tai sängyn päällä), voi kyse olla pölyyntymisen sijasta prosessorin tai näytönohjaimen puutteelisesta jäähdytyksestä. Se voi johtua esimerkiksi puutteista ko. komponentin jäähdytystahnassa, jonka tarkoitus on parantaa lämmön siirtoa jäähdyttimeen ja puhaltimeen.

    Noin uudessa koneessa tuollainen on takuuasia.
     
  15. Huhmis

    Huhmis Member

    Liittynyt:
    05.08.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei Nieminen!

    Ongelmasi on tuttu. Mulla teki kans Pavilion samaa. Kyse on todellakin ylikuumenemisongelmasta. Sinkkitahna on päässyt kuivahtamaan. Näin mulla ainakin oli. Konehan kuumenee pelatessa tosissaan aika paljon.

    Ratkaisu on yksinkertainen, jos omistat ruuvarin ja olet joskus purkanut läppärin. Harjoittele vaikka rikkinäisellä, jos et osaa. Purat koneen osiin tai ainakin niin paljon, että pääset käsiksi prosessoriin. Putsaat sitten vanhat sinkkitahnat kostealla rievulla prosessorin pinnalta ja lämmönjohtimen pinnalta pois ja laitat uutta tahnaa tilalle. Samalla kannattaa vaihtaa tahnat myös näyttiksen prossuun, joka myös kuumenee melkoisesti.

    Sitten kasaat koneen ja nautit toimivasta läppäristä.
     

Jaa tämä sivu