1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miksi videoni on 12 Gt:n kokoinen

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Euroshred 18.04.2011.

  1. Euroshred

    Euroshred Member

    Liittynyt:
    18.04.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, kuvasin talvilomalla Canonin videokameralla 1080p kuvaa. Tämän jälkeen tein Sony Vegas Pro 10 noin 2 minuutin kestoisen kokoonpanon. Kun converttasin sen .avi- muotoon, tiedoston kooksi tuli 12,4 Gt:tä. Miten on mahdollista että 2 minuutin pätkä on näin iso?

    Käytin projektissa siis asetuksia
    tarkkuus: 1080p
    fps: 25,000i
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Full hd vie aika paljon muistia....
     
  4. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Video kannattaisi pakata...
     
  5. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laita ulostuloon asetukseksi joku näistä (ainakin Premierestä löytyy nämä kaikki) MPEG2, MPEG2 Blue Ray, H.264 tai H.264 Blue Ray. Sitten bittivirtaa säätämällä saat sopivan kokoisen. Vaikka vedät bittivirran täysille, on tulos huomattavasti AVIa pienempi, vaikka laittaisit esim h.264 40 Mbps. En tosin muista voiko Vegasissa miten hyvin säätää.
     
  6. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Myös FLV pakkaa aika hyvin... Mutta ääni mpeg:lle.
     
  7. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakkaus oman kokemukseni mukaan kannattaa tehdä suoraan editointiohjelmasta ja siten, että on yhteensopiva Blue Ray-formaatin kanssa. Kuva tallennetaan BL-levylle käyttäen MPEG-2-, MPEG-4-, H.264/AVC- tai VC-1-koodekkia. Eikös FLV ole flash tavaraa ? Sekin varmaan on ihan hyvä, jos lähettää vain You Tubeen. Itse teen aina sellaista tavaraa, että voin viskata BL-levylle, ilman että tarvitsee pakata joskus uudelleen.
    BL-formaattikin on toisaaltaan huono (ei tue uusinta tekniikkaa), koska ei osaa kamerani 1080/50p kuvaa. Joudun siis kuvaamaan 50i tai huonontamaan kuvanlaatua pakatessani. Aivan hirveää on pähkäily, kuinka kuvaan tai millä formaatilla ja asetuksilla pakkaan.
     
  8. Euroshred

    Euroshred Member

    Liittynyt:
    18.04.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta! Koitan saada ton nyt jotenkin kasaan.... vielä semmoista kysyisin, että miksi video tökkii kun katson previewstä sitä tai kun olen converttanu videon niin tökkii. Johtuuko tämä koneeni suorituskyvystä? vai onko minulla väärä fps ?
     
  9. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse siirrän videot Panasonicin omalla ohjelmalla HdWriter AE. Siinäkin esikatselu tökkii tai putoaa 16 fps. Prossuni phenom X6 1090T, 16 GB muistia ja näyttiksenä emon oiskohan Ati 4290. Pätkät näkyy hyvin, joko VLC-playerillä tai mediaplayer classicilla ja windowsin omallakin media playerillä. Editointiohjelman esikatselu voi olla tehottomasti tehty. Koodekeistakin voi olla kiinni. Olen asentanut FFDShown ja ehkä Core Avc:n
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2011
  10. VaraHerra

    VaraHerra Regular member

    Liittynyt:
    09.06.2009
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Johtuu siitä, että sen .avi!
     

Jaa tämä sivu